הפגנה טבע. צילום שי גרוסמן
הפגנה טבע. צילום שי גרוסמן

מי אשם במשבר בחברת טבע? פרלמנט ראש העין עושה חשבון נפש

שאלה אחת בשבוע, והפעם: מי גרם להפסדים העצומים של החברה שנקראה פעם מניית העם והייתה מקור לגאווה לכל ישראלי?

פורסם בתאריך: 24.12.17 08:59

דני אבידור

עו"ד דני אבידור

עו"ד דני אבידור

"על המנהלים מלוא האחריות למשבר טבע. חמישה מנכ"לים בחמש שנים שעלות השכר שלהם והפיצויים שווה בערך לכמה חודשי עבודה של אלפי המפוטרים בטבע, הם האשמים היחידים במשבר טבע. הסימנים היו על הקיר, החל מאובדן הבלעדיות על הקופקסון, וניסיונות רכישה כושלים של חברות במיליארדי דולרים. היו מענקים חסרי תקדים מהמדינה שבוזבזו בצורה ראוותנית על ידי מנהלים שתנאי העסקתם השערורייתיים, לכאורה אינם עניין הציבור בחברה פרטית, אך העובדה שהחברה נתמכה במיליארדים על ידי המדינה הופכת זאת לעניין הציבור". (אבידור הוא יו"ר ועד ההורים לשעבר ומנכ"ל חברת רדמצ')

דקלה כהן

דקלה כהן

דקלה כהן

"היעדר הבושה היא האשמה. אבדה כל בושה וכלימה לחברי הדירקטוריון ולהנהלת "טבע". בעוד שחברת "טבע" הגיעה לחדלות פירעון ונקלעה למשבר כלכלי ומעל ראשו של כל פועל עמד איום של "חורבן הבית", 15 אלף דולר שולמו לכל חבר דירקטוריון בעבור כל ישיבה אחת ומענקי חתימה בסדר גודל של מיליוני דולרים ניתנו לבכירים. המפעל קורס, הפועלים חרדים לגורלם אך הפוליטיקה הכלכלית בישראל, מתייחסת לחובות החברה כחובות אבודים וזו הטעות. ההנהלה וחברי הדירקטוריון צריכים לתת את הדין על התנהלותם, לשאת באחריות למצבה הקשה של החברה ולשלם מכיסם. אילו ידע כל חבר הנהלה ומנכ"ל של חברה או קונצרן ענק כי על זחיחות דעת, וביצועים נמוכים משלמים את המחיר לא רק באחריות אישית או מילות נחמה לפועלים, מסופקתני אם חברת 'טבע' הייתה מגיעה עד הלום". (כהן היא אשת חינוך)

ד"ר יוכבד פנחסי אדיב

ד"ר יוכבד פנחסי אדיב

ד"ר יוכבד פנחסי אדיב

"מדינת ישראל היא מדינה טכנולוגית חסרת אוצרות טבע הנסמכת בכלכלתה על פיתוחים טכנולוגיים ורפואיים. חברת טבע, היא חברת הדגל של ישראל וככזו נהנתה מגיבוי מלא לפעולותיה ממשרדי הממשלה. לחברת טבע אחריות רבה על פרנסתם של העובדים בחברה ובכל הרמות ומכאן חובה עליה לעשות ככל שביכולתה למנוע פיטוריהם של העובדים ועצם סגירת המפעל. חשוב שדירקטוריון החברה ומנהליה יסיקו מסקנות לגבי נושאי הפיתוח בחברה להרחבתם, על מנת שניתן יהיה להמשיך ולהפעיל את התעשייה החשובה הזו שכל מדינת ישראל זקוקה להצלחתה. משמעות סגירת מפעל הינה בגדר אסון הכלכלה, לפרנסתם של עובדים ולהשקעות פיננסיות. כולי תקווה כי מנהיגי המדינה ימצאו את הדרך לצאת מהמשבר ולמנוע את קריסת המפעל". (ד"ר פנחסי אדיב היא יו"ר פורום המכללות הטכנולוגיות)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר