ניידת משטרה. צילום זאב שטרן
ניידת משטרה. צילום זאב שטרן

מועצת העיר אישרה: תימשך גביית היטל שמירה מהתושבים

לטענת מתנגדי גביית האגרה העירייה היא זו שצריכה לשלם את היטל השמירה מכספה או מכספי משרדי הממשלה - ולכן יש לבטל את גביית היטל השמירה מהתושבים. העירייה: "ביטול אגרת השמירה יוביל לביטול כל השיטור העירוני כך שהעירייה תפסיד כוח שיטור משמעותי"

פורסם בתאריך: 2.1.18 17:49

מועצת עיריית ראש העין אישרה אמש ברוב קולות את המשך גביית היטל השמירה מתושבי העיר באמצעות תשלומי הארנונה בשנת 2018. ההחלטה התקבלה במהלך ישיבה סוערת שהתקיימה במקום ישיבת המועצה שבוטלה באופן מפתיע לפני כשבועיים, זמן קצר לפני שהתחילה.

אגרת השמירה מושתתת על התושבים מאז שנת 2014 לצורך תפעול השיטור העירוני שכולל צוותי שיטור וניידות. לטענת מתנגדי גביית האגרה העירייה היא זו שצריכה לשלם את היטל השמירה מכספה או מכספי משרדי הממשלה – ולכן יש לבטל את גביית הילט השמירה מהתושבים.

"מדובר במס לכל דבר", אומר חבר מועצת העיר, איתן תם. "ראש העיר צריך לפתוח את הסכם הגג מול משרדי הממשלה לבניית השכונות החדשות ולומר שמשרדי הממשלה יקצו תקציב עבור היטל השמירה. למה תושבי העיר צריכים לממן את ההיטל הזה? ממה שאני שומע בראש העין התושבים גם לא מרגישים לגמרי בטוחים. לפני הקמת השיטור העירוני היו מחסומים בכניסה לעיר, וכעת אין, ובמקום זה יש את השיטור העירוני שעולה יותר כסף אך נותן פחות ביטחון".

במהלך הישיבה הציע חבר המועצה עוזי אשוואל לממן את ההיטל מקיצוץ תקציבי במשרדי העירייה. "אישרו את היטל השמירה", אומר אשוואל. "העליתי הצעה שאומרת שצריך לצמצם בתקציבים לעוזרים ויועצים חיצוניים, לצמצם ביחצ"נות ובתקנים חדשים וככה לממן את אגרת השמירה. אני לא אומר לבטל את האגרה לחלוטין אלא למצוא לה מקור תקציבי אחר. בהצעה שלי תמכו חמישה חברי מועצה ולא היה די בכך. בסופו של דבר, ולצערנו הרב, הצביעו חברי המועצה בעד המשך הגבייה. אנחנו מאמינים שאין צורך בגביה הזאת. מחשבים את המחיר על בסיס גודל הדירה, בניגוד לעבר שהמחיר היה כ-20 שקלים לדירה. היום זה לפי גודל הדירה, שכולל בחישוב את השטחים המשותפים, ממש כמו שמחשבים את הארנונה".

תגובת עיריית ראש העין: "בשנת 2002 החליטה עיריית ראש העין על הקמת יחידת אבטחה עירונית שהמקור התקציבי שלה הינו מאגרת השמירה הממומנת ע"י התושבים. לצערנו, משרדי הממשלה לא מממנים תקציב לשמירה וביטחון ברשויות המקומיות. ביטול אגרת השמירה יוביל לביטול כל השיטור העירוני כך שהעירייה תפסיד כוח שיטור משמעותי הפועל בשיתוף משטרת ישראל המתגברת באופן ניכר את השיטור העירוני. השיטור העירוני הוכיח את עצמו מעל ומעבר מאז הקמתו והינו חיוני ביותר בהורדת רמת הפשיעה בעיר ויהיה חיוני עוד יותר עם הגידול המואץ באוכלוסיית העיר בשנים הקרובות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר