אופניים חשמליים. צילום: עופר וקנין
אופניים חשמליים. צילום: עופר וקנין

הורים בחטיבות: "תלמידים משתוללים על אופניים חשמליים מתחת לגיל המותר"

לטענתם העובדה כי בתי הספר מאפשרים לתלמידים להכניס את האופניים לבתי הספר ולקשור אותם לשער, הופכת אותם לשותפים לכאורה לדבר עבירה

פורסם בתאריך: 11.1.18 11:58

הורים לתלמידי חטיבות "גוונים" ו"יובל" בראש העין, טוענים שילדים צעירים מתחת לגיל המותר מגיעים לבית הספר עם אופניים חשמליים, זאת למרות שרובם עדיין לא בני 16. לדבריהם אף גוף עירוני, חינוכי או משטרתי אינו אוכף את הנושא וכי העובדה כי בתי הספר מאפשרים לתלמידים להכניס את האופניים לבתי הספר ולקשור אותם לשער, הופכת אותם לשותפים לכאורה לדבר עבירה.

חניית האופניים בחטיבת היובל צילום יוסי קופרברג

חניית האופניים בחטיבת היובל. צילום יוסי קופרברג

"מה שקורה אצלנו בחטיבה זה אסון", אומרת אמא לילדה בחטיבת גוונים. "הילדים מגיעים לבית הספר עם אופניים, נוסעים כמו משוגעים, הם לא באמת מכירים את החוק ועושים מה שהם רוצים, נוסעים בשבילים, לא מסתכלים מי בא מולם ובשבוע שעבר, רוכב אופניים נכנס בבת שלי בברוטליות ולא הבין מה היא רוצה ממנו כשהיא צרחה עליו".

התקנות קובעות, כי ניתן לנהוג על אופניים חשמליים רק מגיל 16 ורק על שבילי אופניים ייעודים וכבישים. בנוסף יש לחבוש קסדה בזמן הרכיבה והקנס בגין רכיבה על המדרכה עומד על 250 שקלים.

אופניים חטיבת גוונים. צילום יוסי קופרברג

אופניים חטיבת גוונים. צילום יוסי קופרברג

"לצערי חוקים בנפרד ומעשים בנפרד", אומר אב אחר. "אף אחד לא באמת מפקח, אף אחד לא מעיר לילדים על כך שהם רוכבים מתחת לגיל המותר, רוכבים בברוטליות, חותכים את הרכבים ומסכנים גם את הולכי הרגל. הם יוצאים מבין הרכבים ונהגים לא רואים אותם, ועדיין לא התייחסתי לזה שהם רוכבים בלי קסדות ומדברים בטלפון תוך כדי נסיעה. האסון בפתח ורק אז אולי יתעוררו בעיר ויתחילו לאכוף. רק ברגע שזה יפגע להורים בכיס, כולם יתיישרו" .

תגובת עיריית ראש העין: "עיריית ראש העין ממשיכה לפעול בתחומי ההסברה והחינוך בבתי הספר לרכיבה בטוחה. מדובר גם באחריות של ההורים הרוכשים לילדיהם את האופניים. אגף הביטחון והפיקוח נערך להכשיר את פקחי יחידת האכיפה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר