ילדים חוצים במעבר חצייה. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
ילדים חוצים במעבר חצייה. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

ראש העין: יותר הולכי רגל אינם חוצים את הכביש בבטחה

68 אחוז מהולכי הרגל בראש העין, שניצפו על ידי אנשי עמותת אור ירוק חצו את הכביש בצורה שאינה חוקית

פורסם בתאריך: 17.1.18 10:03

צעירי עמותת אור ירוק ערכו תצפיות אחר הולכי רגל בראש העין וגילו כי 68 אחוז מהצועדים על המדרכה שנצפו על ידם בעיר חצו את הכביש בצורה שאינה חוקית. הצעירים בחנו ב סך הכל כ-40 הולכי רגל שחצו שחצו את הכביש, מתוכם 13 הולכי רגל בסך הכל חצו את הכביש בצורה נכונה. כל היתר חצו בצורה שאינה תקינה.

מממצאי הדוח עולה כי שני הולכי רגל חצו את הכביש באור אדום, 16 חצו את הכביש כאשר הביטו בנייד או שמעו מוזיקה באוזניות, תשעה חצו את הכביש כאשר דיברו בטלפון תוך כדי החציה. בהשוואה לערים סמוכות עולה כי בראש העין כמות הולכי הרגל שחצו שלא כחוק גדולה יותר. באורנית לשם השוואה, 52 אחוז מהולכי הרגל שניצפו חצו שלא כחוק, ואילו בפתח תקווה 34 אחוז מהולכים חצו שלא כחוק.

את הבדיקה קיימו בעמותה בכ-130 יישובים בכל רחבי הארץ במטרה לבדוק את דפוסי חציית הכביש של התושבים. המתנדבים בדקו כמה מהולכי הרגל חוצים את הכביש בצורה חוקית ובטוחה במעבר חציה מוסדר, שאינם מסמסים או מדברים בנייד ובאור ירוק. במסגרת הבדיקה נצפו למעלה מ-6,200 בני אדם שחצו את הכביש.

"אין להולך רגל יכולת לנצח במפגש עם כלי רכב על הכביש", אומר מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה. "אדם שחוצה את הכביש חייב להרגיש שהרחובות בטוחים להליכה, המדינה חייבת להוסיף ניידות ושוטרים, להגביר אכיפה ולוודא שהולכי הרגל מוגנים גם בעת חציית כביש. אכיפה מתמשכת תמנע מהולכי הרגל לסכן את חייהם ולחצות את הכביש בצורה בלתי חוקית ברמזור אדום או שלא במעבר חציה מוסדר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר