בני (בנגה) בית אור
בני (בנגה) בית אור

שוב טענות נגד מקום בלב: "בעיות בניקיון, בתכנים ובמשכורות"

סייעות צהרוני מקום בלב התלוננו שמשכורותיהן לא נכנסו בזמן. וועד ההורים: "הראינו לראש העיר שלל בעיות בהן הוא הבטיח לטפל". מקום בלב: "המשכורות הועברו בזמן. נמשיך לייעל ולשפר את השירות"

פורסם בתאריך: 19.1.18 07:04

חבר המועצה בני (בנגה) בית אור, הגיש הצעה לסדר לישיבת המועצה שתתקיים ביום שני הקרוב בנושא בעיות שונות בחברה העירונית "מקום בלב". לדבריו המשכורות של הסייעות בצהרונים תחת ניהול החברה לא שולמו בזמן.

השבוע פורסמו פוסטים בדפי פייסבוק שונים על כך שהשכר של הסייעות בצהרונים הנסיך הקטן, בית ספר טל, נאות דליה ובצהרונים נוספים – לא נכנס לחשבון הבנק ב-10 לינואר כמקובל אלא ב-11 לחודש. מנגד טענו גורמים שונים בעירייה, שהמשכורות הועברו על ידי מקום בלב יום קודם, ב-9 לחודש.

לטענת הסייעות אפילו עיכוב של יום אחד בשכר אינו הוגן ונחשב להלנת שכר. לדבריהן עליהן לקבל את משכורותיהן בזמן כמו כל עובד עירייה. במכתבו מבקש בית אור לעלות את הנושא ולקבל התייחסות לנקודות הבאות: "יישום הערות המבקר מדוח 2015, סוגיית שכר עובדי מקום בלב, הגדרת נושאים והחלטות המחויבים באישור מועצת המנהלים של מקום בלב". בנוסף הוא מבקש לדעת מהי השרשרת הניהולית בתאגיד, איזו בקרה ניהולית ותפעולית מתבצעת המקום בלב, ודורש התייחסות לטענה שהחברה משמשת לכאורה כ"קופה רושמת" של הרשות המקומית.

"הבעיה היא יותר עמוקה וכנראה כל תבנית השכר של מקום בלב, אינה לפי תקנות המדינה", טוען בית אור. "למקום בלב לא היה מנכ"ל מאז פוטרה המנכ"לית הקודמת לפני ארבע שנים, מנכ"לית שעבדה מטעם רשת המתנ"סים הארצית, והניהול עבר לעירייה. כיוון שאין מנכ"ל, ממונים ממלאי מקום וגם הדירקטוריון לא בדיוק מבקר ומפקח. מדובר בתאגיד מאוד מורכב שכמעט כל משפחה בעיר משתמשת בשירותיו והוא צריך לפעול באופן מקצועי".

לטענת מספר הורים, לא ייתכן שלמרות תלונותיהם טרם טופלו כל הבעיות. כזכור, בחופש הגדול הודיעה עירייה שהיא מחליפה את מקום בלב בחברה חיצונית, אחרי חודש אחד בלבד החליטו בעירייה להחזיר את הניהול לחברה.

בדף הפייסבוק של ועד ההורים העירוני נכתב בחמישי שעבר: "בסיור עם ראש העיר הוזכרו כשלים במדיניות הניקיון, התכנים המובאים לילדים, כשלים בהעברת משכורות לסייעות מסורות ואף כשלים חמורים הנוגעים להתנהגות והתנהלות הסייעות".

"לפני כשבוע התקיים סיור צהרונים בהשתתפותם של ראש העיר שלום בן משה, אריאל אשואל, וד"ר מאיר צרויה מ"מ מנכ"ל מקום בלב יחד עם הנהגת הורי הגנים", אומרים השבוע בוועד. "במהלך הסיור הוצגו מול ראש העיר כשלים איתם מתמודדים ילדי העיר במסגרת צהרוני מקום בלב. הובטח טיפול מיידי בנושא. אך כשלים אלו ניכרים בלא מעט צהרונים ומדובר בבעיות שחוזרות ונשנות. בימים אלו מתנהל מכרז לבחירת מנכ"ל קבוע למקום בלב. אנחנו מקווים שתהליך הבחירה יסתיים במהרה בבחירת האדם המתאים ביותר, שיהפוך את מקום בלב לחברה שירותית וברמה גבוהה, תוך שיתוף פעולה עם הנהגת הורי הגנים – דבר שלא קיים היום למרבה הצער".

תגובת מקום בלב: "שכר עובדי מקום בלב ללא יוצא מן הכלל הועבר לחשבונות הבנק ביום שלישי 9.1. ייתכן, וחלק מהעובדים לא הספיקו לראות את ההעברה שבוצעה לחשבונם. החברה העירונית 'מקום בלב' מעריכה את פעילות עובדיה ועומדת בהסכמי השכר מול העובדים. החברה העירונית מקום בלב עובדת בשיתוף פעולה מלא עם הנהגת הורי גני הילדים ומטפלת באופן עקבי בכל פניה המתקבלת, במטרה להעניק את השירות המיטבי לילדים ולמשפחותיהם. נציין כי אנו נמצאים בתהליך מתמשך של שיפור ותפעול צהרוני גני הילדים. מדריכות הצהרונים עוברות הכשרות בנושאים: נהלי עבודה, בטיחות וביטחון, עזרה ראשונה, טיפול בתאונות ותוכניות פעילות חודשית ושנתית. כמו כן, בחודש שעבר המדריכות עברו קורס 'ללמוד לחיות ביחד' שמטרתו הייתה להעניק כלים לפתרון קונפליקטים בדרכי נועם, הדדיות ושיתוף פעולה. אנו ממשיכים לייעל ולשפר את השירות והפיקוח כדי למצב את הצהרונים ברמה גבוהה ולשביעות רצונם של ההורים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר