ד"ר רם נצר
ד"ר רם נצר

תושייתו של מנהל מרפאת כללית בראש העין הצילה חיי מטופל שהתלונן על שבר בבוהן

ד"ר רם נצר זיהה כי המטופל, בן 36, סובל מתסחיף ריאתי של קריש דם והפנה אותו בדחיפות לחדר המיון

פורסם בתאריך: 24.1.18 09:17

מנהל מרפאת גבע של קופת חולים כללית בראש העין, ד"ר רם נצר, זיהה באבחנה מדויקת כי אחד המטופלים שלו נמצא בסכנה והציל את חייו.

למרפאה בשכונת פסגות אפק הגיע בחור צעיר בן 36 עם שבר בבוהן, עקב תאונת עבודה. המטופל נכנס לבדיקה אצל מנהל המרפאה, ד"ר רם נצר והתלונן על כאב ברכיים. בתום בירור קצר על ידי הרופא, המטופל הופנה להמשך בירור מומחה ולביצוע צילום, אולם בירור מקיף לא הראה כי קיימת בעיה כלשהי.

לאחר מספר ימים חזר המטופל לד"ר נצר עם תלונה על כאבים בצלעות. ד"ר נצר חשד שמדובר בתחסיף ריאתי והתעקש כי המטופל יגש לחדר המיון באופן מיידי.  לאחר הגעתו למיון ובירור שנערך בבית החולים התברר כי אכן מדובר בקריש דם, שהתחיל ברגל ועבר לריאות, וגרם לתסחיף ריאתי. האבחון במרפאה וההתעקשות של ד"ר נצר כי המטופל יגיע לבית החולים לבירור האם מדובר בקריש דם הציל את חייו של המטופל.

תסחיף ריאתי מתרחש כאשר קריש דם נשלח לריאות, נסחף במערכת הוורידית דרך הצד הימני של הלב ומגיע לכלי דם ריאתי, בהם הוא נתקע, וגורם לחסימה של זרימת הדם ממנו והלאה – מצב שיכול להוביל לאי ספיקת לב ימנית. מדובר במצב שהינו שכיח יותר בקרב אנשים מעל גיל 60 עם רקע של מחלות לב וחוסר בתנועתיות – ושאינו אופייני לאדם צעיר בן 36.

הדרך לאיבחון התחסיף היא באמצעות בדיקות מעבדה לבדיקת רמת החלבון בדם בשילוב עם אולטראסאונד רגליים, לאבחון פקקת ורידית עמוקה. המנהלת הרפואית של כללית מחוז דן-פ"ת ד"ר אילת שחר אמרה "אני מברכת את ד"ר רם נצר על אבחון נכון, בזמן הנכון. אבחון מציל חיים. זה מה שמצופה מרופא בקהילה. יש לנו רופאים מצוינים בקהילה, שיודעים רפואה ומכירים את המטופלים שלהם וכתוצאה מכך גם מצליחים לאבחן מטופלים בצורה טובה באופן יומיומי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רם נצר כן ירבו כמותך. איש מדהים ורופא מדהים.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר