עיריית ראש העין
עיריית ראש העין

גזבר העירייה: " מקום בלב תסיים את שנת 2018 בגרעון תקציבי"

הגזבר, רחבעם חיים, פנה בתחילת השבוע לחברי דירקטוריון החברה העירונית מקום בלב בנושא. לדבריו על פי התחזית הגירעון יעמוד על כמיליון וחצי שקלים

פורסם בתאריך: 25.1.18 09:31

גזבר עיריית ראש העין, רחבעם חיים, פנה בתחילת השבוע לחברי דירקטוריון החברה העירונית מקום בלב והודיע להם כי את השנה הנוכחית החברה צפויה לסיים בגירעון. לדבריו בחברה העירונית יש חריגות שכר, שלא הובאו לידי הדירקטוריון.

"מתווה השכר שאושר על ידי משרד הפנים בפירוט כל התפקידים ורמת השכר של כל אחד מבעלי התפקידים לא הובא מעולם לאישור הדירקטוריון", כתב חיים לחברי הדירקטוריון. "היו אמירות של עדכון שכר לכמה עובדים שמותנה בקיום תקציב לכך. שנת 2017 ספק אם תסתיים באיזון תקציבי. שנת 2018 בוודאות תסתיים בגרעון תקציבי, ועל פי התחזית לפחות במיליון וחצי שקלים".

המבקר ציין כי אושרו למספר עובדים בחברה תשלומי רטרו מחודש ינואר 2017 בסך כולל של כ-100 אלף שקלים. בהמשך הוסיף כי ביקש לעצור את תשלום המשכורות, והוא אישר אותם רק לאחר שחריגות השכר בוטלו. "מאחר והתחזית התקציבית הינה גרעונית, בקשתי לעצור את כל התוספות עד שיובא לאישור תקציב 2018, ומתווה ההסדרה יובא לאישור הדירקטוריון. נעשה כך בחודש נובמבר, אולם בחודש דצמבר עוד לפני אישור המשכורת הועברו כספים לעובדים. נשאלתי שבוע לפני יום תשלום המשכורות אם אחתום על השכר, והשבתי בשלילה. כאשר הגיע המועד האחרון לתשלום השכר נאותו להוריד את כל חריגות השכר מהקובץ, ואז הועבר השכר. כמורשה חתימה, עלי האחריות לעדכן את הגורמים אם מבוצעת לדעתי חריגות שכר".

לדברי חבר הדירקטוריון, איתן תם, אמר: "מה שלי מפריע כחבר דירקטוריון זו השורה התחתונה שהחברה מגיעה לגירעון. מפריע לי שחברה שנולדה לפני שנה וחצי וכבר מגיעה לגירעון של מיליון וחצי שקלים. צריך לבדוק לאיפה החברה הזאת הולכת כי אם הגירעון יגדל אולי כבר עדיף לסגור את החברה ולהחזיר את הפעילות לידי העירייה עצמה".

תגובת מקום בלב: "אנו מודעים לכך שיש גירעון זמני בחברה העירונית מקום בלב. ניתנה הנחיה למקום בלב להציג תוכנית התייעלות כך שהחל מספטמבר 2018, מועד תחילת שנת הלימודים, החברה תהיה באיזון תקציבי. בנושא השכר-צפויה להתקיים פגישה עם האחראים לנושא במשרדי הממשלה כדי לדון בהחלטות בעדכוני השכר".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר