ראש העין
ראש העין, מבט כללי

ראש העין בעשירייה הראשונה בדירוג היציבות הפיננסית

מבחינת היעילות דורגה העיר במקום ה-6 והמכובד. דירוג היעילות נקבע לפי יכולתה של עירייה לספק רמה גבוהה של שירותים במינימום משאבים

פורסם בתאריך: 7.2.18 12:05

ראש העין נמצאת במקום השביעי בדירוג הפיננסי השנתי של חברת CofaceBdi במסגרת דירוג BdiCode לשנת 2018 – דירוג זהה לזה של השנה שעברה.

היציבות הפיננסית של העיר נקבעה לאחר שנבחנו, בין היתר, הכנסותיה של העירייה, המצב הסוציואקונומי של התושבים והיכולת של העירייה לגבות מהם את מסי העירייה, כמו גם ההתנהלות היעילה של העירייה גם מבחינה תפעולית וגם מבחינה פיננסית.

על מנת לבחון את החוסן הפיננסי של העירייה נבחנו גם מספר מדדים המשקפים את יכולתה לעמוד בהחזר חובות, וכן נבנה מדד יעילות. יש לציין כי בדרוג השנתי נכללים ערים בהן לפחות 40 אלף תושבים ושהדירוג הסוציואקונמי שלהם נע בין 4 ל-10 שהוא הדירוג הטוב ביותר.

בשעה שהמדד הסוציו אקונומי של העיר ראש העין הוא 7, מבחינת היעילות דורגה העיר במקום ה-6 והמכובד. דירוג היעילות נקבע לפי יכולתה של עירייה לספק רמה גבוהה של שירותים במינימום משאבים, והוא מורכב מחמישה מדדים שמודדים אספקטים שונים מפעילות העירייה, כמו למשל רמת ההכנסה ורמת ההוצאה לפעילות לתושב, מספר התושבים לעובד, יחס הגביה ומדד הגירעון של העירייה.

בתוך כך, בחברת דן אנד ברדסטריט דירגו השבוע את הערים בעלות הסיכון הגבוה ביותר לסגירת עסקים. ראש העין דורגה בקטגוריית הערים הקטנות, כאשר על פי הדוח, כמות העסקים בסיכון בעיר עומדת על סך של 9.5 אחוזים. דירוג של העיר נחשב באמצע הדירוג ביחס ערים נוספות בקטגוריה. למשל בקריית אונו האחוז הנמוך ביותר עם 4.9 אחוזים, בגבעת שמואל 6 אחוזים, ואילו בקריית ביאליק ישנם 14.7 אחוזים וביהוד 9.7 אחוזים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר