צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

מערכת החינוך בראש העין סוערת בעקבות חשד לאירוע מיני לא הולם בין שני תלמידים בכיתה ה'

איום השבתת בית הספר ביום שלישי (היום) הוסר בינתיים. מנהלת בית הספר: "מרגע היוודע לנו האירוע אנו מטפלים על פי ההנחיות שמחייבות אותנו בחוזר מנכ"ל. אנו מבינים את דאגתכם כהורים ומבקשים לומר שאנו עושים כל מהשנדרש כדי להבטיח את בטחונם של כל תלמידי בית הספר"

פורסם בתאריך: 13.2.18 12:40

הורי בית ספר יסודי בראש העין טוענים כי בשבוע שעבר התרחש אירוע מיני בין שני תלמידים בכיתה ה'. ביום שני בערב, התקיימה ישיבת חירום של וועד ההורים היישובי עם וועד ההורים בבית הספר – לאחר שהורים מבית הספר הודיעו שהם מתכוונים להשבית ביום שלישי את הלימודים בעקבות הטענות לכאורה על האירוע המיני הלא הולם בין שני התלמידים. בסופו של דבר האיום בשביתה לא יצא אל הפועל. למלאבס ראש העין נודע כי לא הוגשה תלונה במשטרה אולם אגף הרווחה וקצין הילדים מטפלים בנושא.

"בשבוע האחרון הובא לידיעתנו כי התרחש אירוע חריג בבית הספר", כתבה מנהלת בית הספר להורים ביום שני אחר הצהריים. "מרגע היוודע לנו האירוע אנו מטפלים על פי ההנחיות שמחייבות אותנו בחוזר מנכ"ל. בית הספר נמצא בליווי הגורמים המקצועיים – רווחה, שפ"ח וגורמי הפיקוח וההדרכה במשרד החינוך. אנו מבינים את דאגתכם כהורים ומבקשים לומר שאנו עושים כל מה שנדרש כדי להבטיח את בטחונם של כל תלמידי בית הספר. חשוב לנו לשמור על שגרת הלמידה בבית הספר. נבקש ונברך על שיתוף הפועלה מצדכם. בשל צנעת הפרט המחויבות כלפי כל אחד מהתלמידים, בית הספר ישמור על חסיון המידע הנוגע לכל אחד ואחת מתלמידיו. הצוות החינוכי טיפולי נמצא לרשותכם בכל שאלה ודאגה".

בהנהגת ההורים בבית הספר אישרו למלאבס ראש העין כי הנושא מטופל על ידם. "טוב שהשביתה בוטלה משום שזה לא ייתן כלום, לא לילד הנפגע, לילד הפוגע ולשאר התלמידים", הם משיבים. "מדובר בקהילה קטנה והמטרה היא לא לפגוע בילד ובמשפחתו", ציינו בתגובתם. "כולם מכירים את כולם והנושא נבדק בימים אלה ומטופל על ידי כל הגורמים האפשריים. אנחנו נותנים את כל שירותי הפסיכולוגיה האפשריים. אנחנו לא יודעים בדיוק מה היה והאם היה ולכן אנחנו מעדיפים בשלב זה להשאיר את זה אצל כל גורמי המקצוע והנהגת ההורים של בית הספר מחבקת ומגבה את הנהלת בית הספר בכל פועלה".

 

"אנחנו מאוד זהירים, מדובר בשני ילדים קטינים והחשש שהילד שמאשימים אותו בפגיעה יעשה משהו לעצמו וחלילה כולנו נצטער על כך", אומר השבוע נציג ההנהגה. "יש תלונה על אירוע מיני לא הולם והטענה הזו נמצאת בבדיקה. אמורה להתקיים וועדה בנושא ובבית הספר פועלים כבר משבוע שעבר. בבית הספר קיימו שיחות עם התלמידים וההורים, הביאו את ההצגה 'גופי הוא שלי' והצהירו שהם מתנגדים לכל סוג של אלימות".

מנגד טענו הורים שהוציאו מכתב מחאה לפיו הם אינם מרוצים מהעובדה שלא קיבלו תגובה מהנהלת בית הספר ודחפו לשביתה. "לצערנו אנחנו מרגישים שהנהלת בית הספר מפקירה את בטחון ילדינו ולא ניתן לכך יד", אמרו. רק מאוחר יותר יצא מכתב המנהלת.

ממחוז מרכז של משרד החינוך נמסר: "משרד החינוך רואה חשיבות עליונה בשמירה על מוגנות התלמידים והצוותים החינוכיים. יחד עם זאת, המשרד מתנגד לפגיעה בשגרת הלימודים הסדירה בבית הספר ורואה את איום ההשבתה של ההורים כפסול. האירוע המדובר מטופל מתחילתו וימשיך להיות מטופל על ידי כל גורמי המקצוע הרלוונטיים ובהתאם לנהלים ולהנחיות. כמו כן, בכוונתנו להמשיך את הדיאלוג השוטף עם הנהגת ההורים".

מעיריית ראש העין נמסר: "הנושא דווח לרשויות המוסמכות ונמצא בחקירה. בשלב זה, לא ניתן למספר פרטים נוספים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר