אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

גם בראש העין חוששים כי לא יוכלו ליישם את תוכנית "בית הספר של החגים"

במכתב שנשלח לשר החינוך בשם 67 מנהלי מחלקות חינוך בעיריות, בהם ראש העין, נכתב כי הן לא ערוכות להפעלת התוכנית לקיצור החופשות בכל מוסדות החינוך העירוניים ולבית הספר והגנים של חופשת הפסח. "יש קשיים בעיקר בגיוס כוח-אדם"

פורסם בתאריך: 14.2.18 15:10

67 רשויות מקומיות וביניהן ראש העין, חתמו על מכתב שהופנה לשר החינוך נפתלי בנט לפיו הן לא ערוכות להפעלת התוכנית לקיצור החופשות בכל מוסדות החינוך העירוניים ולבית הספר והגנים של חופשת הפסח (עד כיתה ג'). במכתב, שהועבר לשר ולמנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, כתבו מנהלי האגפי החינוך ברשויות המקומיות: "במסגרת ההתכנסות בהשתלמות השנתית של מנהלי האגפים, הועלו קשיים רבים ביישום ההחלטה להפעיל את גני הילדים בחופשת פסח, בעיקר בגיוס כוח-אדם".

"בתי הספר של החגים", היא תוכנית שהרחיב השנה השר בנט ובמסגרתה יינתנו שעות לימוד ופעילות לילדי הגנים ולתלמידים בזמן החופשות על מנת להוריד את הנטל על ההורים. במכתב כתבו הנציגים "אנו, החתומים על מסמך זה, מנהלי אגפים ומחלקות גני ילדים/קדם יסודי ברשויות המקומיות, איננו יכולים להתחייב לכלל ציבור ההורים, על מנת לבצע את ההחלטה. אנו מבקשים לדחות את ביצוע ההחלטה, עד לקיום דיון מקצועי משותף, לקביעת מתווה למערך מוסדר להפעלת התוכנית".

בין החתומים על המכתב גם מנהלי אגפים מרשויות גדולות ובהן תל אביב, חיפה, ראשון לציון, פתח תקוה, נתניה ועוד. בשלב הראשון יינתנו 6 ימי חופשה שבהם משרד החינוך יסבסד באופן מלא או חלקי פעילות עבור התלמידים, ובשנים הבאות מספר ימי החופשה הללו יעלה ל-10. במגזר היהודי יינתנו 5 ימים בחופשת פסח ויום אחד באיסרו חג שבועות. השתתפות ההורים בימי הפעילות הללו תיקבע לפי אשכולות הלמ"ס ובעיר פתח תקווה נדרשים ההורים לשלם סכום של 20 שקלים ליום. שעות הפעילות יהיו בין 8:00 ל-13:00 בבתי הספר ומ-7:30 עד 13:00 בגני הילדים. הצוותים החינוכיים יורכבו ממורים או שני מדריכים בכל קבוצה בבתי הספר ומגננת וסייעת או מדריכה וסייעת בגני הילדים.

באגפי החינוך מבקשים לדחות את ביצוע ההחלטה עד לקיום דיון מקצועי משותף לקביעת מתווה למערך מוסדר להפעלת התוכנית

בראש העין הודיעו השבוע שהם בוחנים האם ניתן וכיצד ניתן ליישם את התכנית. "ההחלטה מבורכת כי היא מאפשרת להורים להמשיך לעבוד", מסבירים בעירייה. "יחד עם זאת, זו גם החלטה חפוזה מכיוון שהיא לא מביאה בחשבון שיש בעיה עיקרית של כוח אדם הנדרש להפעלת התוכנית. אנחנו עושים מאמצים כדי לאפשר ליישם את התוכנית. לא נוכל להבטיח את מימושה ללא גיוס כוח אדם איכותי ומיטבי. אנו עומדים בקשר מול משרד החינוך כדי למצוא פתרונות".

מנגד טוענות סייעות בבתי הספר ובגנים  שהשכר אותו משלמים להן די הורס את הרצון לעבוד שבוע נוסף. "זה יוצא שבוע לפני פסח, מדובר בזמן שבו כולנו מתארגנות, מנקות ומבשלות בבתים הפרטיים שלנו. במידה והיו מציעים להם שכר אטרקטיבי, אני מאמינה שהיו הרבה קופצות על המציאה – אבל במצב הנוכחי, הרבה מעדיפות לוותר".

אם לתלמיד בעיר מוסיפה: "אני מאוד מקווה שבסופו של דבר יימצא פתרון, כי מדובר בחסכון מאוד גדול להורים. יש הורים שהילדים שלהם לא נמצאים בצהרון וזה יכול מאוד להקל על הורים שעובדים ואין להם מסגרות או עזרה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר