אילוסטרציה. צילום: זאב שטרן
אמבולנס, אילוסטרציה. צילום: זאב שטרן

מדוע נאמר לתושב העיר שהאמבולנס שהזמין לאמו יגיע מגני תקוה?

מבדיקה מול מד"א התברר שבתחנה בראש העין פעיל אמבולנס אחד וכן ניידת טיפול נמרץ

פורסם בתאריך: 20.2.18 10:16

האם תחנת מגן דוד אדום בראש העין זמינה תמיד עבור תושבי העיר? הסוגיה הזאת נתונה למחלוקת נוכח מקרה שהתרחש בשבוע שעבר, לאחר שתושב העיר הזמין אמבולנס לאמו בת ה־90, אך במוקד מד"א נמסר לו כי האמבולנס ישלח אליו מהעיר גני תקווה ולא מהנקודה בראש העין.

תושב העיר, חנניה צפר, מי שהיה בעבר סגן ראש העיר והיום מוכר גם כפעיל ציבור בראש העין, סיפר: "הייתי זקוק למד"א בשבוע שעבר לאמא שלי. להפתעתי נאמר לי על ידי המוקד שיש אמבולנס בגני תקווה באירוע וכשהוא יסיים שם הוא יגיע אלי לראש העין. אמרתי למוקד שזה נראה לי מאוד משונה ששולחים אלי אמבולנס מגני תקווה כשיש לנו נקודה בראש העין. לאחר השיחה עימם החלטתי ללכת בעצמי לנקודת מד"א וראיתי שיש בנקודה של מד"א בראש העין ארבעה אמבולנסים ושני אופנועים שעומדים בחוץ. צלצלתי בפעמון של המקום ואף אחד לא ענה ונראה שהתחנה לא מאוישת בכלל. התקשרתי למד"א ואמרתי להם בטלפון שיש להם ארבעה אמבולנסים, והם ענו לי שאשאיר להם את סדר העבודה ושאין להם כוח אדם".

לדבריו, מדובר בעיר שנמצאת בצמיחה, ולא ייתכן שהתחנה לא תפעל באופן קבוע ותהיה זמינה תמיד עבור תושבי העיר. "אמא שלי סבלה מכאבי תופת ולכן הזמנתי אמבולנס", מוסיף צפר, "אמא שלי כבר עברה את גיל 90 וזה גיל מבוגר. אך במקרה שלי לא מדובר רק בי אלא בעיר שלמה, שהולכת וצומחת. לא ייתכן שיש תחנה בראש העין שלא פעילה. בסופו של דבר האמבולנס מגני תקווה הגיע לאחר 20 דקות לערך, שאומנם לא מדובר בזמן ארוך מאוד מאוד, אך ארוך בהשוואה לזמן שהיה לוקח לאמבולנס מראש העין להגיע".

מבדיקה מול מוקד מד"א עולה כי בראש העין פעילים רק אמבולנס לבן אחד וניידת אחת של נט"ן (ניידת טיפול נמרץ). במידת הצורך, ובמידה ואחד מהם נמצא באירוע אחר, שולחים במד"א ניידת מעיר קרובה אחרת. "התחנה בראש העין פעילה לאמבולנסים שיוצאים", נאמר לנו בשיחה עם מוקד מד"א, "אם נשלח אמבולנס מעיר אחרת אז יכול שהאמבולנס בראש העין היה במקרה אחר או בבית חולים. במשמרת בראש העין מפעילים אמבולנס לבן אחד וניידת אחת של טיפול נמרץ. במידה ויש צורך מזניקים אמבולנס מהנקודות הכי קרובות למקום. יש מספר נקודות באזור, וכנראה הקרוב ביותר והפנוי היה מגני תקווה".

תגובת מד"א: "בנקודת ההזנקה של מד"א בראש העין מוצבים ניידת טיפול נמרץ ואמבולנס הפועלים במשך 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע ומוזנקים לאירועים, כמו כן, בעיר פרוסים כונני מד"א רכובים על אופנועים המוזנקים ונותנים מענה ראשוני עד הגעת האמבולנס. בנוסף מוצבים בנקודת ההזנקה של מד"א בראש העין אמבולנסים נוספים המאוישים רק בעת חירום. במקרה המדובר האמבולנסים מנקודת ההזנקה היו עסוקים בקריאות חירום אחרות והאמבולנס הקרוב ביותר שהיה פנוי הוזנק למקום, העניק טיפול רפואי ופינה את החולה לבית החולים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר