נטלי ואייל דגמי
נטלי ואייל דגמי

אחרי התלונה והבלאגן, משפחת דיגמי רוצה שקט: "לילדה שלנו יש סיוטים בלילות"

אחרי הקלטות והתלונות במשטרה, אייל ונטלי דיגמי אומרים למלאבס: "הילדה שלנו נמצאת במצב לא טוב, היא נלחמת בשינה ומתקשה לעצום עין"

פורסם בתאריך: 25.2.18 06:31

מחזיקת תיק החינוך וסגנית ראש עיריית ראש העין, סיגל שיינמן ותושב העיר אייל דיגמי שביתו לומד בצהרון עירוני בעיר, מספרים בנפרד את גרסתם המלאה בפרשת "הסייעות הצורחות".

שיינמן הגישה נגד דיגמי תלונה במשטרה בטענה כי בשיחת טלפון עימה, איים על סייעת בגן קיווי שבפסגות אפק בו לומדת ביתו. האב, שהורחק מהגן בהוראת המשטרה ל-30 יום, מספר מצדו כי הוא לא התכוון לאיים על אף אחד והגיש מצידו אף הוא תלונה במשטרה נגד סייעות הגן שלדבריו נהגו בילדים שלא כראוי וצרחו עליהם לכאורה. שיינמן למלאבס ראש העין: "הוא התחיל לצעוק ולהגיד שאם הסייעת תגיע למחרת לעבודה, הוא לא יודע איך היא תכנס ואיך היא תצא". בינתיים עקב צו ההרחקה ביתו לא להולכת לגן כיוון שהוא זה שלוקח אותה מידי בוקר.

נזכיר כי הכל החל כאשר בתחילת השבוע התלוננו הורי גן קיווי נגד סייעות הגן על כך שהן צורחות על הילדים ומתנהגות אליהם לכאורה בגסות. ביום שישי שעבר השביתו ההורים את הלימודים בשל כך. במקביל הופץ סרטון בו שומעים את אחת הסייעות צורחת על הילדים. ההורים נחשפו לסרטון ביום רביעי האחרון לאחר שהוא הועבר להנהגת ההורים הישובית. בהנהגת ההורים ניסו להרגיע את המצב וראש העיר שלום בן משה אף סייר בצהרון ונערך בירור מעמיק של אגף החינוך והפיקוח. במקביל, אחת הסייעות יצאה לחופשה עד למיצוי התהליך. ההורים שטענו ששתי הסייעות צריכות לעזוב, כעסו ואף הביעו זאת לא פעם בקול.

מספר ימים לאחר שהפרשה התפוצצה הגישה כאמור שיינמן תלונה במשטרה. היא טענה שאחד ההורים התקשר ואיים לכאורה שיפגע פיזית בסייעת. הקב"ט העירוני הנחה אותה להגיש תלונה והאב קיבל צו הרחקה של 30 יום מהגן. השבוע הוזמן האב דיגמי לתת עדות במשטרה, סיפר את גרסתו, הראה לשוטרים את הסרטונים ואף הגיש תלונה.

"הגשתי תלונה במשטרת פתח תקוה כי אמרו לי שיש ניגוד עניינים", הוא מספר השבוע. "נפגשתי עם החוקרת, סיפרתי לה את הצד שלי והראיתי לה את הסרטונים שפורסמו. היא שאלה שאלות וביקשה לדעת מי צילם את הסרטונים. לא הייתה לי תשובה לתת לה. כרגע מבחינתם הנושא בבדיקה. אין לי צד נקמני ואין לי מטרה לפגוע באף אחת. הטובה של הילדה שלי זה הדבר היחיד שמעניין אותי ואני לא רוצה להיות חלק מהמשחק הפוליטי הזה. אני רוצה להשאיר את המקרה מאחוריי ולהמשיך בחיי".

מה היה בדיוק בשיחת הטלפון הזו?

"אחרי שהבנתי שיש בעיה בגן ניסיתי לברר מי אחראי. נתנו לי את הטלפון של סיגל שיינמן. לא ידעתי שהיא סגנית ראש העיר. התקשרתי ואמרתי לה שאני לא רוצה שהילדה תהיה עם הסייעת הזו. לא התכוונתי לאיים על אף אחת ואמרתי את מה שהיה לי על הלב. לצערי, אני מרגיש שיש אנשים שמנסים לנגח את ראש העיר דרכי. הרבה אנשים שהם כביכול בעדי – משתמשים בי לטובת הפוליטיקה שלהם. אני אמנם גר בראש העין אבל לא מכיר את העיר. בכל בוקר אני שם את הילדה בגן וחוזר הבייתה רק בחצות. אני לא מעורב במה שקורה בראש העין וחבל לי שמחברים פוליטיקה למקרה אישי שלנו. ברור לי שסיגל פעלה נכון כשהיא פנתה למשטרה, כי זו העבודה שלה. אני בסך הכל בקשתי את טובת הילדה שלי".

מה זה אומר?

"אצלה בכל בוקר זה כמו הראשון בספטמבר – בכי ודמעות. הסיפור יצא מפרופורציות. אני רוצה לחזור לשקט המשפחתי שלנו".

אשתו נטלי מוסיפה: "אייל הוא אבא טוב והוא אמר את מה שהיה לו על הלב. עכשיו הוא לקח צעד אחד אחורה ואנחנו מתפנים לטפל בבת שלנו. אנחנו מבקשים להעביר אותה לגן אחר קרוב לבית מאחר ואנחנו כבר לא מאמינים במערכת, לא בגננת שידעה ולא עשתה כלום ולא בסייעת. אנחנו צריכים שהיא תהיה בגן בקרבת הבית מאחר ואייל שם אותה שם בבוקר והבנות הגדולות מחזירות אותה. אני עובדת מהבית ולא יכולה לצאת. הילדה שלנו נמצאת במצב לא טוב, בכל לילה יש לה סיוטים, היא נלחמת בשינה ומתקשה לעצום עין, היא אוטמת את האזניים מכל רעש ובורח לה פיפי בלילה, אז ברור שאנחנו בבעיה מאוד קשה. בהתחלה חשבנו שהסיוטים הם בגלל המעבר לעיר, אבל אחרי שהכל התפוצץ הבנו מאיפה זה נובע. כשהסייעת אומרת לה שהיא תלך מיד לשירותים כי אם יברח לה פיפי היא לא תחליף לה, אז אנחנו בבעיה. כשכל היום יש צעקות והילדה לא רוצה ללכת לגן, זה לא המקום שאני רוצה שהבת שלי תהיה בו. אני לא יכולה לסמוך על המערכת בכלל. עכשיו אנחנו רוצים רק שקט".

 

"אשקול למשוך את התלונה"

התלונה של שיינמן במשטרה הכעיסה הורים רבים בעיר. לדבריה היא מוכנה למשוך את התלונה כיוון שאין לה דבר אישי נגד האב, אם הוא יבין את חומרת המעשה. "הייתי מחוייבת להגיש תלונה במשטרה מאחר וחלה עלי חובת דיווח", היא אומרת. "אין לי בעיה למשוך את התלונה ואין לי שום אינטרס לפגוע בהורים, במידה ואני אראה שאין סכנה וההורה יבין את המעשה, אבדוק מה התהליך למשיכתה".

סיגל שיינמן. צילום אילן חתוכה

סיגל שיינמן. צילום אילן חתוכה

מה קרה שם ביניכם?

"לפני כשלושה שבועות הגיעו אלינו נציגים של גן קיווי ואמרו שהסייעת לא מדברת יפה ומתנהגת בצורה לא נאותה אל הילדים. בדקנו את הנושא. רק אומר שאף אחד לא אמר לנו שיש קלטות ודיברו כל הזמן רק על סייעת אחת. אחרי שקיימנו בדיקה הסייעת יצאה לחופשה ובחמישי שעבר הוציאו ההורים את הקלטות ואמרו שיש סייעת נוספת שלא ידענו עליה. מפה התחיל מחול שדים. ביצענו בדיקה נוספת ונקבעה ישיבה עם כל הגורמים המקצועיים. ביום ראשון בשבוע שעבר בערב אני קיבלתי  טלפון מבחור שלא הכרתי. הוא שאל אותי אם אני סיגל סגנית ראש העיר, ואז הוא התחיל לצעוק ולומר שאם הסייעת תגיע למחרת לעבודה הוא לא יודע איך היא תכנס ואיך היא תצא. הוא הוסיף שאני יכולה להתקשר למשטרה ולהקליט אותו. היו איומים וטון מאיים ובאותו רגע סיימתי איתו את השיחה. הדבר הראשון שעשיתי הוא להרים טלפון לקב"ט העירייה וביקשתי שהסיור העירוני יגיע למחרת לראות שאין אלימות מול הסייעת. הקב"ט אמר לי שאני חייבת להגיש תלונה במשטרה וכך עשיתי. ההורה הגיע למשטרה לחקירה, הוא התנצל וקיבל הרחקה של 30 יום. תארי לך שלא הייתי פונה למשטרה והיה קורה משהו? לי יש אחריות. לאחר מכן הוא ביקש העברה לגן אחר, אישרנו את העברה ואז אשתו ביקשה להמתין עם זה כי היא רוצה לבדוק את המרחק. לאחר שההורים דרשו לפטר גם את הסייעת השנייה, הקשבנו לקלטות ולא הצלחנו לזהות את הקול. הסייעת טענה שזו לא היא ולכן אנחנו מחויבים לעשות בדיקה מעמיקה. חשוב לנו לדעת מי הסייעת שבהקלטה כי מצד אחד לא ניתן שתהיה סייעת שמתנהגת באלימות בגן אבל מצד שני לא נפגע בסייעת שלא עשתה זאת. לגן הגיע גם הפסיכולוג העירוני, הוא ראה שהגן רגוע והכל בסדר. הלחץ מגיע מהורים ואני מבינה אותם שהם רוצים את טובת הילדים".

במוצאי השבת (אתמול) התקיימה ישיבת חירום של הורי הגן, הפסיכולוג החינוכי וצוות האגף. "יש פה מקרה חמור של סייעת שצועקת על ילדים וזה לא יהיה אצלנו", מצהירה שיינמן. "יחד אם זאת, אני רוצה להרגיע את השטח ושיתנו לגורמים המקצועיים לעשות את העבודה שלהם".

יושב הראש המשותף של וועד הגנים, אסף לנדאו, העלה פוסט על הפרשה בפייסבוק. "חרפה", הוא כותב. "אין מילה אחרת לתאר את זה. אין לי מילים לתאר את רמת הבושה שאני חש, לשמוע ולקרוא את הדברים הללו. מחזיקת תיק החינוך, סגנית ראש העיר… מעזה להגיש תלונה במשטרה נגד אבא שניסה להבין למה הסייעת האלימה בגן של הילדה שלו, עדיין נמצאת שם. אין לי מושג מה באמת נאמר בשיחה הזאת, אבל בדבר אחד אני בטוח – אם אני הייתי מרגיש מאוים ממישהו, תוך 5 דקות הייתי במשטרה ומגיש תלונה. לא הייתי צריך להתייעץ על זה עם הקב"ט. ביום הזה כולנו אייל דגמי. ביום הזה, כולנו עומדים מאחורי אדם שנרמס תחת מערכת דורסנית, כפוית טובה, שבזה לו ולילדים שלו. מערכת שיודעת היטב להפריד אדם מכספו, אבל לא מסוגלת לתת לו בתמורה את השירות הבסיסי ביותר שהוא זכאי לו – כוח אדם הגון ואנושי שיטפל בילדיו. סיגל שיינמן – אם נותרה בך טיפת הגינות, אני קורא לך לבטל את התלונה המיותרת ולאפשר למשפחה הזאת לחזור לחיים נורמליים. בגלל שהאבא הורחק מהגן, הילדה נאלצת להישאר בבית כי אין מי שייקח ויחזיר אותה. בדרך, כדאי גם שתדאגי לשים סוף לפארסה הזאת ותדאגי לפטר את הסייעת המדוברת וגם את זאת שהוצאתם לחופשה. לא ייתכן שנשים כאלה ישמשו בתפקידים כלשהם במערכת החינוך. אם את לא מסוגלת להביא לכך… טוב תעשי אם תניחי את המפתחות על השולחן. לא מכיר שום תפקיד בעולם שמצדיק את האחיזה בו בכל מחיר. שנת הלימודים הזאת תיזכר לשנים רבות כפארסה בלתי נגמרת… לא ניתן לכם להרוס לילדינו גם את שנת הלימודים הבאה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר