מקום בלב ראש העין. צילום אילן חתוכה
מקום בלב ראש העין. צילום אילן חתוכה

סייעות הצהרונים בראש העין: אנו לא מקבלות שעות נוספות

סייעות הצהרונים במקום בלב טוענות כי החברה הורידה להן מתלוש השכר בחודשיים האחרונים תשלום בעבור שעות נוספות והשתלמויות, ולא משלמת לכולן שכר מלא כפי שהובטח למי שעובדות גם בשעות הבוקר. מקום בלב: "הטענות חסרות שחר"

פורסם בתאריך: 24.4.18 18:00

סייעות שעובדות בצהרוני הגנים של "מקום בלב" מתלוננות על אי תשלום שכר בחודשיים האחרונים עבור שעות השתלמות אליהן יצאו. בנוסף, הן מציינות, בחברה הורידו להן שעות נוספות כשנשארו בצהרון לאחר השעה 17:00 על מנת להמתין להורים המאחרים או לארגן את הגן. לדברי הסייעות, נאמר להן שמי שתעבוד בבוקר בגני העירייה תקבל שכר של 50 שקלים אולם בפועל נתנו שכר זהה לכאורה רק לחלק מהסייעות. הסייעות פנו בעניין לחברה ומחכות לתשובה בטרם יחליטו על המשך צעדיהן.

"כל סייעת מקבלת שכר שונה, אחת 40 כמוני למשל, אחרת 45 ויש כאלה שמקבלות גם 50", אומרת אחת הסייעות. "מי שמם להחליט מי תקבל בעבור אותה שעת עבודה יותר או פחות?".

סייעת אחרת מסבירה שהשכר בעבור השעות הנוספות שהן אמורות לקבל אחרי השעה 17:00 מגיע להן על פי חוק. "בעבר היינו מקבלות שכר בעבור השעות הנוספות ובחודשיים האחרונים התחילו לקזז לנו שעות", היא מסבירה. "לפעמים אני נשארת עד חמש ורבע, חמש ועשרים, כי ההורים מאחרים. כשהתחלתי לעבוד בצהרון הבטיחו שישלמו לנו עבור אותן השעות, אולם מאחר ובחודש זה יכול להצטבר לכמה שעות אפשר לראות בתלוש שהם מאפסים את השעות".

סייעת אחרת מוסיפה: "כשאנחנו מגיעות לצהרון אנחנו מתקשרות למוקד ומודיעות שהגענו וגם כך בסוף היום ולפי זה מחשבים לנו את השעות. לצערי, לא פעם אני נשארת אחרי השעה 17:00 בגלל הורים שמאחרים או שאני צריכה לארגן את הגן, אבל בפועל אני לא מקבלת את הכסף עבור אותן שעות. בנוסף, גם עבור השתלמויות שמחייבים אותנו להגיע, אנחנו לא מקבלות שכר. אפשר לראות בדוח השעות שלי שמחקו לי את השעות עבור ההשתלמויות. השתלמות יכולה לנוע בין שעה לשעתיים ועד לפני שלושה חודשים קיבלנו שעות ומשום מה החליטו לשנות זאת מבלי לעדכן אותנו ומדובר לא פעם בשלוש וארבע שעות בחודש ואפילו יותר".

ממקום בלב נמסר בתגובה: "החברה העירונית 'מקום בלב' מתנהלת על פי חוקי העבודה ובניהול תקין. כל עובדי מקום בלב מקבלים את שכרם בהתאם להסכמם ועל פי דיווח תקין של שעות העבודה במערכת הנוכחות. הטענה להלנת שכר הינה חסרת שחר וכל יסוד. כל פניה בנוגע לשכר מטופלת במלוא תשומת הלב ולשביעות העובד".

מערכת מלאבס ראש העין עימתה את דוברות העירייה עם העובדה כי בידינו תלושי שכר המוכיחים כי לא ניתנו שעות נוספות.

מהעירייה נמסר בשנית: "החברה העירונית 'מקום בלב' מתנהלת על פי חוקי העבודה ובניהול תקין. כל עובדי 'מקום בלב' מקבלים את שכרם בהתאם להסכמים ועל פי דיווח תקין של שעות העבודה. בטרם הכנת המשכורות נמצאה בעיה בדוח הנוכחות והופקו דוחות שלא שיקפו סכימה מדויקת של שעות העבודה. ולמרות זאת העובדות קיבלו את שכרן בהתאם לתקן השעות בהסכם העסקה עמן ולא על פי מה שהשתקף בדוח הנוכחות. הבעיה במערכת הדיווח תוקנה.  הטענה להלנת שכר הינה חסרת שחר וכל יסוד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר