תמר ואריאל. צילום באדיבות המשפחה
תמר ואריאל. צילום באדיבות המשפחה

אריאל ומשפחתו צריכים את עזרתכם

כשנולד לפני חמישה חודשים הרופאים שלחו אותו הביתה למרות גוש שומני קטן בחזה. כעת אריאל בליאבסקי מאושפז ועובר טיפולים קשים. אמו תמר שעברה עם משפחתה לפני כשנה וחצי מפתח תקוה לראש העין: "פנינו לציבור כי אנו חיים רק על המשכורת של בעלי"

פורסם בתאריך: 26.4.18 08:41

רק לפני חמישה חודשים עמדו תמר וגינאדי בליאבסקי מראש העין בפני אחד הרגעים המשמחים של חייהם: לזוג לזוג נולדו תאומים, שהצטרפו לארבעת אחיהם – משפחה מורחבת ושמחה שלא מזמן גם עברה לאחרונה לבית חדש בפסגות אפק. אלא בשעה שתמר נמצאת בחופשת לידה, היא נאלצת, במקום להקדיש את זמנה במנוחה ובטיפול בצמד הפעוטות – לחיות על הקו מביתה לבית החולים שניידר בפתח תקוה לאחר שלאריאל, אחד מהתאומים, התגלה סרטן בחזה. חיי המשפחה השתנו לחלוטין. ברוב הזמן האם נמצאת בצמוד לאריאל בבית חולים. היא אינה יכולה לעבוד וביתר הזמן היא מנסה לתפעל את הבית ולתת מעט תשומת לב ליתר ילדיה. האח התאום, שי, נמצא רוב הזמן אצל סבתו. כעת פונים בני הזוג לקבל את עזרת הציבור כדי לעבור את התקופה הקשה הזאת.

"כשאריאל נולד היה לו גוש קטן בבית החזה בצד ימין", מספרת תמר בת ה-36. "ביצענו בדיקה לאחר הלידה באמצעות אולטרסאונד ואמרו לנו שזה גוש שומן ושיחררו אותנו הביתה. אמנם ביקשו מאתנו לחזור לשניידר לביקורת כשהוא יהיה בן חודשיים, אבל בגיל חודש וחצי פנינו לרופא עור שאמר לנו שהוא לא חושב שזה סרטן ושלח אותנו להמון בדיקות. לקח לנו חודשיים נוספים להשלים את הבדיקות דרך קופת החולים שלנו וכל הזמן הזה הגידול המשיך להתפתח. נכון להיום הגידול הוא ממש בגודל של ראש של תינוק. במהלך הבדיקות, ולאחר שביצענו גם בדיקת M.R.I, הגענו לרופא נוסף שהסתכל על הגידול ועדיין התשובה לא הייתה חד משמעית. בשלב הזה אמרתי שזה לא נראה לי הגיוני כי בבדיקה היה כתוב שזה סרטן. הרופא אמר לי לא לדאוג, אך אני התעקשתי שיעשו לו ביופסיה. לאחר מכן כבר התברר שמדובר בסרטן ושלחו אותנו למחלקה אונקולוגית. מסתבר שיש לו גידול ממאיר מסוג סרקומה. למעשה, מגיל הלידה עברו בערך ארבע חודשים עד שהרופאים נתנו הבחנה מדויקת ובזמן הזה הגידול המשיך לגדול. לצערנו בגלל שהגידול נוגע בכלי דם ובעצבים ונכנס לבית השחי, אז אי אפשר לנתח. הרופאים חוששים שברגע שינתחו אז היד שלו עלולה להיפגע ולא לתפקד".

אבא גינאדי ואריאל. צילום באדיבות המשפחה

אבא גינאדי ואריאל. צילום באדיבות המשפחה

גם אחרי שאריאל קיבל כימותרפיה במשך חודש הבדיקות מראות שהגידול ממשיך להתפתח. "הוא קיבל כימותרפיה כל יום שמונה שעות בזמן שהוא מאושפז תחת השגחה", היא מספרת. אחרי זה חזרנו הביתה ולפני שבוע וחצי בערך החליפו לנו טיפול. אנו מגיעים לבדיקות בכל יומיים, כשבעוד שבועיים אנו אמורים להתאשפז לשבוע נוסף".

איך כל זה משפיע על המשפחה?
"קודם כל האח התאום של אריאל, שי, לא גר בבית אל אצל הסבתא בפתח תקוה. הוא מגיע לראש העין רק בסופי שבוע וגם אז הוא לא ישן בבית כי אסור לו להיכנס ואני לא יכולה לטפל בו. בכלל, אסור ששניהם יהיו ביחד בגלל שמערכת החיסון שלהם עדיין חלשה. כמובן שגם ליתר האחים הגדולים אסור לגעת באריאל. בבית אריאל נמצא בחדר נפרד. הילדים לא יכולים להזמין חברים. אם בעבר הבית שלנו היה אחר הצהריים מלא בחברים של הילדים, אז היום אין חברים בבית. הכל השתנה, למשל השבוע כאשר היינו צריכים לקחת את שי לפתח תקוה, אז אחד האחים הגדולים כעס וביקש שלא ניקח את אח שלו. אין ספק שגם לילדים זה לא קל. אפשר לומר שהמצב הבלתי אפשרי הזה נפל עלינו משום מקום. רוב הזמן אני לא בבית וכאשר הילדים חוזרים בצהריים אין פה אף אחד. היום אני לא עובדת ואני נמצאת בחופשה ללא תשלום מהעבודה".

מה ההשלכות של זה?
"הגילוי של הסרטן קרה במהלך חופשת הלידה שלי ובביטוח לאומי הוחלט שלא להאריך לי את החופשה בתשלום. במצב הנוכחי אני לא משלמת על האשפוזים, וגם את רוב התרופות אני מקבלת מהקופה, אך אני משלמת על הנסיעות לפתח תקווה ועל המעון של שי. לכן גם פנינו לציבור לעזרה. אנו חיים רק על המשכורת של בעלי. כלכלית מאוד קשה לנו. יש אנשים שתורמים כסף ויש גם אנשים שתורמים טיטולים או פורמולות, ויש משפחות שמביאות לנו אוכל הביתה כי אין לי כמעט זמן לבשל. אך קשה לי מאוד לממן את הגן של שי. פונים אנשים ושואלים איך אפשר לעזור. לשמחתי יש היענות מצד הציבור".

את מקבלת עזרה מעמותות?
"פניתי לעמותת 'אם לאם' ויש מישהי שהייתה באה אלי פעמיים בשבוע כדי לעזור עם שי, אך ברגע שהחליפו לנו את הטיפול ושי עבר לפתח תקוה, אמרתי שבינתיים אני לא צריכה. בנוסף, אני מקבל עזרה מעמותת 'עזר מציון'. יש שם בנות שירות שיכולות להחליף אותי בבית החולים ליד מיטתו של אריאל כדי שאני אצא לשתות או לאכול".

התאומים אריאל ושי. צילום באדיבות המשפחה

התאומים אריאל ושי. צילום באדיבות המשפחה

בשכונת נווה אפק אליה עברו מפתח תקוה לפני שנה וחצי לאור המחירים הסבירים וחיי הקהילה הטובים, הופצה בשבוע שעבר מודעה בה ביקשו עזרה מהציבור. בין השאר נכתב בה: "העול הכלכלי עם משכורת אחת מתחיל לתת את אותותיו. הקהילה שלנו מדהימה והתחילו הורים להתארגן לעזור להם – כל תרומה תעזור. אנא שתפו כל קבוצה אפשרית בנושא על מנת שבמהרה נוכל להעביר למשפחה סכום כסף שיאפשר להם אוויר לנשימה בתקופה לא פשוטה זו".

למרות התגייסות הציבור, מספרת תמר על הקושי להיות הצד שמקבל. "לפעמים יש אנשים שבאים ואומרים שהם הכינו לנו אוכל ושנרד לקחת, ובעלי אומר שהוא מתבייש", היא מספרת. "אנו תמיד היינו בצד הנותן ופתאום כשאתה צריך לקבל, זה מאוד קשה. אך כמובן שאנו מאמינים שיהיה בסדר ואנחנו נחזור לשגרה".

למעוניינים לתרום ניתן בחשבון בנק דיסקונט על שם תמר קויפמן (אריאל בליאבסקי) שמספרו 153077494, סניף 056.

או בטלפון לתמר: 050-2198381

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר