שפני סלע צילום גיל אליהו
שפני סלע צילום גיל אליהו

בעיית שפני הסלע והשריפות הפיראטיות: "נעלה להפגין מול הכנסת"

בכנס שהתקיים במועצה המקומית אורנית דנו בדרכים לקדם פתרון לבעיות. ראש עיריית ראש העין שלום בן משה נעדר בשל אילוצי לוחות זמנים. במקומו השתתף מנהל אגף שפ"ע

פורסם בתאריך: 29.4.18 08:52

ראש עיריית ראש העין, שלום בן משה, לא השתתף בשבוע שעבר בכנס מיוחד הדן בבעיית התפשטות שפני הסלע ובשריפות מעבר לקו הירוק.  גורמים במועצה המקומית אורנית הסמוכה, בה התקיים הכנס, מציינים כי בן משה אישר את הגעתו, אך בסופו של דבר הוא לא הגיע וכיסאו נותר ריק. בעיריית ראש העין מאשרים ומציינים כי במקומו השתתף בכנס מנהל אגף שפ"ע.

כזכור, בחודשים האחרונים צפה ועלתה בעיית זיהום האוויר בעקבות שריפות הפסולת הפיראטיות בתוך ומעבר לקו הירוק. כמו כן חוששים תושבים מהתקרבות שפני הסלע אל העיר, בעיקר בגבעת הסלעים ויער ראש העין. שפני הסלע הפכו לבית הגידול המרכזי של טפיל הגורם למחלת הלישמניה המוכרת יותר בשם שושנת יריחו וגורמת כיבים עמוקים בעור והיא אינה פשוטה לטיפול. המחלה מועברת על ידי זבוב החול. קרבתו אל העיר והישובים הסמוכים מסייעת לו לצלוח את הדרך אל בתי התושבים.

 

לפיכך, בצעד חריג כינס שלומי לנגר את ראשי המועצות משני עברי הקו הירוק, את צמרת המשרד לאיכות הסביבה וגופים רלבנטיים נוספים כמו משרד הבריאות ומשרד החקלאות, לכינוס חרום בהיכל התרבות באורנית. לנגר ציין כי הוא מתכוון להמשיך ולהוביל את המאבק מתוך מטרה לרתום את משרדי הממשלה לצורך מימון המאבק בשפנים ושריפת הפסולת. "מאבק אקטיבי משמעותו, עליה לירושלים יחד עם הילדים להפגנות מול הכנסת ומשרדי השרים", אמר לנגר. "מאבק אקטיבי משמעותו להתארגן לחסימת כביש 5, לפוצץ את המיילים והפקסים של מקבלי ההחלטות או כל רעיון יצירתי אחר".

תגובת עיריית ראש העין: "ראש העיר נבצר מלהגיע למפגש בשל אילוצים של לוחות זמנים. מנהל אגף שפ"ע העוסק בנושא באופן שוטף השתתף במפגש וייצג את העירייה. ללא קשר למפגש, ראש העיר והעירייה פועלים לקידום הנושאים האמורים. העירייה הקצתה 500,000 שקלים לטיפול בנושא שפני הסלע ופעולות הנדסיות כגון סגירת מאורות. בנושא השריפות, ראש העיר נפגש פעמיים עם ראש עיריית כפר קאסם, שם מתרחשות השריפות לטיפול בנושא והנושא אף עלה באחד הדיונים בכנסת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר