ל"ג בעומר. צילום אילן אסייג
ל"ג בעומר. צילום אילן אסייג

כך תעברו את ל"ג בעומר בשלום

בוועד ההורים פועלים להדלקת מדורות משותפות בבתי הספר, באגף שפ"ע מכינים שטחים להדלקת המדורות, באגף הביטחון מזמינים הורים לסייר בין המדורות ובכבאות מסבירים איך להדליק נכון מדורה

פורסם בתאריך: 30.4.18 09:10

ערב ל"ג בעומר מתקיים השנה ביום רביעי ה-2 במאי, אבל כבר עכשיו מתחילים הילדים להדליק מדורות. "גם השנה אנחנו מנסים לקדם מדורות משותפות", אומר יו"ר וועד ההורים היישובי יאיר דואק. "המטרה היא לנסות ולצמצם את זיהום האוויר ולעשות כמה שיותר מדורות שכבתיות בבתי הספר".

גם באגף שפ"ע העירוני מתארגנים במלוא המרץ לקראת הדלקת המדורות ומזה מספר שבועות עסוקים בפעילות למניעת אש, כדי שלא תגיע חלילה לבתי התושבים בעיקר בגבעות. "אגף שפ"ע הכין נקודות שבהן ניתן יהיה להדליק מדורות בצורה מבוקרת", מסביר מנהל האגף, רונן עבדו. "כמובן, אנחנו עורכים סיורים על מנת לוודא שהמדורות לא יודלקו בשטחי צמחיה או מתחתיהם. בנוסף פרסמנו באמצעי המדיה העירוניים כללים של עשה ואל תעשה בל"ג בעומר".

מנהל אגף הביטחון והפיקוח בעירייה, הקב"ט דניאל יצחק: "בערב ל"ג בעומר, משטרת ישראל בשיתוף עם השיטור עירוני, הפיקוח עירוני, סיירת ההורים ומתנדבים יסתובבו בין כל המדורות ברחבי העיר, ידאגו לשמירת כללי הבטיחות ויטפלו באירועים חריגים של רעש ואלכוהול. בנוסף יפעלו כמות גדולה יותר של ניידות. חשוב לציין כי כל תושב שנפגע בחג צריך לפנות למוקד 106 כדי שנוכל לטפל בתלונה. התושבים מתבקשים לנקוט באמצעי זהירות ולכבות את השריפות".

מנהלת עיר ללא אלימות, שי שקד, מזמינה את הציבור להצטרף לסיורים. "כבכל שנה נערכת עיריית ראש העין ליציאה לסיורים מורחבים בגנים הציבוריים בל"ג בעומר", היא אומרת. "אנחנו מזמינים את כולם להצטרף אלינו לסיורים על מנת לפגוש את הילדים שלנו, להיות להם לאוזן קשבת ולשמור על ביטחונם. נפגשים ביום רביעי, ה-2 במאי בתחנת המשטרה לתדרוך ויציאה לשטח".

מוקד נוסף שפועל הוא "מיזם 100", פרויקט אזרחי מיוחד שהוקם על ידי שוטרים מתנדבים על מנת ליצור גשר בין הציבור והמשטרה למען בעל החיים ומיגור התעללות בבעלי החיים בערב החג. במקביל, יתקיימו גם סיורי תושבים סביב המדורות בראשות אחראית עדן שוורץ. תושבים שמעוניינים להצטרף לסיורים יכולים להירשם בהודעה פרטית בעמוד "מיזם 100" בפייסבוק או במייל: [email protected], או להתקשר ישירות לשוורץ בטלפון: 053-8200883.

בכבאות ראש העין מסבירים כיצד יש להדליק את המדורות: המדורה תודלק רק בשטח נקי ופתוח, המרוחק מחומרים דליקים, מתקנים, תשתיות ומבנים, כאשר העדיפות היא לשטח חולי. את האש ידליק אך ורק על ידי אדם מבוגר, או בן 16 לפחות, שישמש כאחראי לקיום הוראות הבטיחות ולכיבויה המלא של המדורה. בסיס המדורה לא יעלה על קוטר של 4 מטר וגובהה מהקרקע לא יעלה על 3 מטר. חומר הבעירה במדורה יהיה עץ יבש, חלקיו ותוצריו בלבד, וכי ההדלקה תתבצע אך ורק על ידי גפרור וניירות או חומרי בעירה מוצקים, ואין להדליק באמצעות נוזל כימיקלי כגון דלק או נפט.

עוד אומרים בכבאות כי על ההורים להרחיק את הילדים בזמן ההדלקה ומומלץ לתחם את המדורה באבנים כדי למנוע מילדים להתקרב לאש ולהיזהר מגצים ועשן שעלולים לגרום לפגיעה בשל הרוח. עבור מי שמתכנן להדליק את המדורה לזמן רב יותר, יש לשמור על הבעירה מבוקרת ולחדשה בהדרגה, כשהוספת עצים וקרשים תיעשה בזהירות מרבית. אין לישון בסמוך למדורה או להשאיר את המדורה ללא השגחה.

תחנת הכבאות תתוגבר כמידי שנה בכוח אדם נוסף. הסיורים יפעלו לפי קריאות, ויתקיימו סיורים באזורים בהם יש ריבוי של מדורות, כל זאת על מנת לקיים סיורים מבוקרים וככה לקצר את זמן התגובה במידה ויקרה משהו באזורים אלו. יש לציין כי בכבאות נערכים בכוחות מתוגברים גם לאחר סיום החגיגות כדי לכבוד את המדורות כיבוי סופי בעת הצורך.

בעירייה מציינים שהדלקת המדורות מותרת בין הימים ראשון ה-29.4 ועד יום חמישי ה-3.5 בלבד.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר