מתוך הסרטון
מתוך הסרטון

צפו: מהומה פרצה ביום ההורים בעקבות עמדה לשינוי כתובות שהוצבה בבית הספר שמעון פרס

את העמדה הציבו חברי הנהגת ההורים כדי לאפשר לתושבים שטרם החליפו כתובת מגורים לעשות זאת בנוחות, אולם במהרה היו מי שמחו נגדה וטענו כי גורמים פוליטיים בעיר עושים בה שימוש לקראת הבחירות המוניציפאליות הקרבות. זה נגמר בהזמנת משטרה

פורסם בתאריך: 14.5.18 15:34

משטרת ישראל נאלצה להתערב במהלך יום הורים בבית הספר שמעון פרס בשכונת פסגות אפק, לאחר שהתחוללה מהומה סביב עמדה לשינוי כתובות שהוצבה במקום. את העמדה הציבו חברי הנהגת ההורים כדי לאפשר לתושבים שטרם החליפו כתובת מגורים לעשות זאת בנוחות, אולם במהרה היו מי שמחו נגדה וטענו כי גורמים פוליטיים בעיר עושים בה שימוש לקראת הבחירות המוניציפאליות הקרבות. לטענת גורמים בהנהגה בסך הכול החליפו כתובת כ-60 תושבים.

המהומה החלה כאשר לקראת השעה 19:00, הגיע לבית הספר התושב גיא נגר, שהודיע כי העמדה אינה חוקית ואין להציבה בבית הספר. לטענת הנוכחים, במקום התלהטו הרוחות, נגר החל לצלם את אנשי משרד הפנים ואת הבאים לעמדה תוך שהוא דורש לסגור אותה. מספר אנשים שלא אהבו זאת, בקשו ממנו לחדול ואף ניסו לדבריו להזיז לו את המצלמה. בתגובה הזמין נגר משטרה למקום.

לאחר דין ודברים, ולאחר שמנהלת בית הספר קיבלה טלפון ממנהלת אגף החינוך נגיסט מנגשה, זו החליטה לסגור את העמדה לפני שהאירוע מסתיים. "לא היה פה שום דבר פוליטי, למרות שאנשים מנסים לקשר זאת לכך", אומר הורה מבית הספר. "בסך הכל הנהגת ההורים החליטה לתת להורי בית הספר שירות. ההורים הגיעו, החליפו כתובת והלכו הביתה, ללא אזכור של מעומד כזה או אחר. מישהו כנראה לא אהב את זה או מעדיף שהתושבים לא יחליפו כתובת – מה שיאפשר להם להצביע בבחירות ולכן נהיה בלגן".

נגר מצידו טוען כי אינו פעיל פוליטי. "נודע לי שמתקיימת פעילות בלתי חוקית לכאורה ומבדיקה שערכתי זו הייתה פעילות פרטית של עובדת משרד הפנים, תושבת ראש העין", אמר. "יש שלוחה למשרד הפנים בראש העין והעברת כתובות צריכה להיבדק על ידי המשרד. למיטב הבנתי כל האירוע לא קיבל את אישור של משרד הפנים ובדקנו זאת. בעיני זה לא תקין. המטרה הייתה שאנשים יעבירו כמה שיותר כתובות ולא ברור אם אלו אנשים שגרים באמת בראש העין. הגעתי לשם לצלם את האירוע הזה וכאשר צילמתי אז אחד האנשים שם דחף אותי. הזמנתי משטרה למקום, והם הגיעו ולקחו אותו לתחנה".

מהנהגת ההורים נמסר בבית הספר פרס נמסר בתגובה: "במהלך יום הורים שהתקיים אתמול (יום ראשון), הנהגת הורים פתחה עמדה של משרד הפנים, בסיוע תושבת מקומית, על מנת לאפשר להורי בית החינוך וחברי הקהילה לעדכן כתובת מגורים, ולחסוך להם את הצורך לנסוע לעיר אחרת, להמתין בתור ולאבד זמן יקר. לשמחתנו, תושבים רבים נעזרו בשירות זה. מיותר לציין שפעילות זאת בוצעה בתיאום ובאישור של משרד הפנים. הנהגת הורים בית חינוך שמעון פרס פועלת ותמשיך לפעול למען הורי בית החינוך וחברי הקהילה, תוך שמירה על החוק. אין לנו עניין לקחת חלק בשיח הפוליטי, מטרתנו היא אחת – טובת ילדי והורי בית הספר. כך פעלנו עד היום וכך נמשיך לפעול".

תגובת משרד הפנים: "הפעילות בבית הספר היא יוזמה של הלשכה הנהוגה בעשרות בתי ספר ברחבי הארץ, ואנחנו מניחים שגם בראש העין התקבלה בברכה. לסוגיית האישור איננו רואים מקום לכלי התקשורת להתערב בעניינים פנימיים של הרשות".

תגובת העירייה טרם התקבלה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר