מימין: יחיאל והב, שלום בן משה. צילום אילן חתוכה, זאב שטרן
מימין: יחיאל והב, שלום בן משה. צילום אילן חתוכה, זאב שטרן

נראה שהשביתה בעירייה בלתי נמנעת: "העירייה לא יושבת איתנו למו"מ"

ב-30 לחודש נכנס סכסוך העבודה שהכריז ועד העובדים בעיריית ראש העין לתוקפו, אולם בהנהלה קבעו את הפגישה הראשונה בין הצדדים ליום לפני. יו"ר וועד העובדים: ""אם המו"מ יתפוצץ כל העירייה תשבות. ארגון העובדים מתנצל על כך מראש בפני ההורים"

פורסם בתאריך: 22.5.18 15:21

אם לא יימצא פיתרון בימים הקרובים, החל מיום רביעי הבא, ה-30 במאי השנה, יפתח וועד עובדי עיריית ראש העין בשביתה כללית.

לטענת יו"ר וועד העובדים, יחיאל ווהב, הנהלת העירייה גוררת רגלים במשא ומתן מולם, לאחר שהכריזו על סכסוך עבודה בגלל מה שהם כנים "נקיטת צעדים חד צדדים על ידי ההנהלה תוך כדי פגיעה בעובדים". "ניתן לעירייה זמן עד ל-29 במאי כדי לסיים את המשא ומתן , אבל לצערי אף אחד עדיין לא נפגש איתנו ואין דו שיח בנושאים החשובים לנו". לדבריו בהחלטת בית הדין נכתב שעל הצדדים לפנות לתיווך, אולם גם זה לא קורה. רק לאחר פניית העיתון לבקשת תגובה מהעירייה אלו הודיעו כי הפגישה הראשונה תתקיים ב-28 במאי.

כזכור ב-7 בחודש, עם הכרזת סכסוך העבודה, הודיעה הסתדרות העובדים על אסיפת הסברה של עובדי העירייה. הסייעות קיבלו הוראה לא לפתוח את הגנים בבוקר והצעד הזה גרר כעס גדול מצד ההורים שטענו שהם וילדיהם מוחזקים כבני ערובה בידי הוועד. במקביל, פנתה העירייה לבית הדין האזורי לעבודה, שהוציא צו מניעה ארעי ודרש משני הצדדים לשבת לשוחח.

לטענת יו"ר הסתדרות העובדים והב, סכסוך העבודה התגלע בעקבות התנהלות "בריונית" לדבריו של מנכ"ל העירייה, שלמה שילה, הפרת התחייבות וחוסר שיתוף פעולה עם וועד העובדים. מנגד טענו בעירייה שראש הוועד מחפש בכל דרך עילה להכרזת סכסוך עבודה, זאת למרות וויתורים מרחקי לכת בתקופה האחרונה שנקטו במטרה לשמור על שיתוף פעולה פורה ויחסי עבודה תקינים.

 

ביום שני השבוע נשלח מכתב לראש העיר, שלום בן משה, על ידי הסתדרות המעו"ף בתגובה למכתב של שילה לממונה האזורית על יחסי עבודה. לדבריהם המכתב מעיד על דרך ניהול המו"מ המאפיינת אותו. "פנינו להקדים את המו"מ ולנהל אותו בין הצדדים בהקדם כדי למנוע הסלמה ולברר את הנושאים העומדים על הפרק לעומק, אך מנכ"ל העיריה פנה מאחורי גבינו ומסר אינפורמציה שגויה, לא נכונה ומלאת רפש על נציגות העובדים", כותב מ"מ יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר טל. "יש לנו חלון הזדמנויות של שבועיים ורצון טוב להגיע להבנות ולשמור על יחסי עבודה תקינים ואילו מנכ"ל העירייה 'מלבה את האש'".

לאור הטענות לכאורה, מבקשים בהסתדרות המעו"ף להעביר את השרביט המו"מ לאדם שיכול להקשיב בלב פתוח ונפש חפצה למצוא פתרונות יצירתיים וינהל מו"מ ענייני, הוגן וקונסטרוקטיבי.

"לצערי עד כה הם לא מצאו זמן לשבת איתנו ומחכים לרגע האחרון", מסכם והב. "אולי הרצון להידברות מצידנו נראית בעיניהם כחולשה. צריך לקחת בחשבון שאם המו"מ יתפוצץ כל העירייה תשבות. אין מכך מנוס, וארגון העובדים מתנצל על כך מראש בפני ההורים".

מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "מתחילת חודש מאי, באמתלה כללית של חוסר שיתוף פעולה , וועד העובדים פועל בהתמדה ליצירת סכסוך והסלמתו. הצעדים ה'לכאורה חד צדדיים', הינם הליכי בירור ושימוע לכוח אדם זמני שנמצא בלתי הולם וסירוב העירייה לאשר לעובדי החינוך לצאת לחו"ל במהלך שנת הלימודים שאורגנה על ידיי הוועד ללא תיאום עם אגפי העירייה ולשכת מנכ"ל (בניגוד להסכמי העבודה). ב-6 במאי בשעות הערב הודיע הוועד על אסיפת עובדים למחרת בשעה תשע בבוקר במקביל לשימוע לפני פיטורין אליו זומנו 3 סייעות. יודגש כי אסיפה זו היא בלתי חוקית. העירייה פעלה בדחיפות מול בית הדין לעבודה וכך בבוקרו של ה-7 במאי כבר היה בידה צו מניעה, אך וועד העובדים מנע מהסייעות לפתוח את הגנים במועד, תוך זלזול בוטה בצו. בפועל הגנים נפתחו לקראת השעה עשר בבוקר ואלפי הורים נאלצו להישאר בבית. יובהר עוד, כי גם אם היה סכסוך העבודה המוכרז חוקי, נדרשים 14 יום עד לנקיטת צעדים ארגוניים. בדיון שהתקיים בבוקר ה-7 למאי בבית הדין נקבע כי יתואם גישור מול משרד הכלכלה והעירייה פעלה בהתאם. מועד המו"מ נקבע על ידי בית המשפט ותואם ל-4 ביוני, העירייה ביקשה להקדים מועד זה. ההסתדרות ביקשה להחליף את מנהל המו"מ ומנכ"ל העיריה הסכים לשינוי המבוקש. הדיון הראשון תואם על ידי ההסתדרות ל-28 במאי. יודגש כי כבר למחרת פסיקת בית הדין לעבודה ב-8 במאי מיהרה ההסתדרות להכריז על כוונה לסכסוך עבודה ועל שביתה צפויה החל מה-30 במאי.טענות וועד העובדים וההסתדרות, המופצות לכל עבר ומכפישות את התנהלות העירייה ומנכ"ל העירייה משוללות כל יסוד עד כדי הוצאת לשון הרע. העירייה מקפידה לשמור על שיח מכבד, אך יו"ר הוועד וההסתדרות, נחושים להסלים את המשבר ולנהל אותו באופן לא מכובד. באשר לבקשת ההסתדרות, המו"מ ימשיך להתנהל על ידי מנכ"ל העירייה".

רוצים להישאר מעודכנים באירועים החשובים בפתח תקוה?

הורידו את האפליקציה של מלאבס והצטרפו לדף הפייסבוק שלנו:

מלאבס באנדרואיד, מלאבס באייפון, להצטרפות לדף הפייסבוק של מלאבס

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר