צילום אילוסטרציה של תחנת כוח צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה של תחנת כוח צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

המאבק נגד תחנת הכוח בצומת קאסם: בקיבוץ יצביעו, בחוץ יפגינו

בשעה שחברי קיבוץ גבעת השלושה יתכנסו להכריע בעד או נגד הקמת תחנת הכוח בשטחם, בחוץ יפגינו חברי מטה המאבק המתנגדים למהלך. בנוסף, במטה ביקשו מחברות גדולות במשק לא לרכוש נעליים במפעל הקיבוץ, והורים החליטו לא לשלוח את ילדיהם ללימוד שחיה בבריכה שלהם

פורסם בתאריך: 7.6.18 08:37

בעוד שבמטה המאבק נגד הקמת תחנת הכוח מתכוננים להפגין ביום שישי הקרוב בכניסה לקיבוץ גבעת השלושה, הם ממשיכים גם במאבק מאחורי הקלעים. השבוע שלחו חברי המטה מכתבים לראשי חברות גדולות במשק כגון אסם, תדיראן, סוללות, תנובה, שמן תעשיות ועוד, בבקשה לא לרכוש יותר נעליים ממפעל גבעת השלושה כאות תמיכה במאבק. ההפגנה אגב, תתקיים בשעה שחברי הקיבוץ יכריעו בהצבעה אם למכור את השטח לטובת הקמת תחנת הכוח. המפגינים ינסו להשפיע על 300 חברי הקיבוץ להצביע נגד ההקצאה ולקבל יותר מ-51 אחוז מהקולות.

כזכור, הות"ל (ועדה לתשתיות לאומיות) מתכננת לאשר את הקמת תחנת הכח המונעת בגז בצומת קאסם השייך לגבעת השלושה. תושבי הסביבה, ובעיקר תושבי פרויקט גרין סיטי בראש העין, מתנגדים לכך בטענה שתחנה כזאת תגרום לזיהום אוויר ולירידה באיכות חייהם.

במכתב לחברות מציינים במטה המאבק נכתב: "אתם אשר שמים לנגד עיניכם את בריאות הציבור, דואגים לביטחון בריאותי של לקוחותיכם וחורטים על דגליכם כי לעולם תהיה טובת הציבור לפני הכל וכי איכות החיים והבריאות חשובים ביותר. עובדים רבים שלכם גרים ביישובים אלו, ובני משפחות של עובדים שלכם גרים בישובים אלו. כולנו זכאים לנשום אוויר נקי, כולנו רוצים לחיות בסביבה ירוקה, וכולנו נגד הוספת זיהום וסכנות במקומות מרכזיים ומיושבים. יש בידכם כוח רב. אנו מבקשים כי תצטרפו למאבקנו החשוב וכי תנתקו במידית קשרים עסקיים עם קיבוץ גבעת השלושה".

תושבי גרין סיטי ממשיכים ומנסים לירות לכל הכיוונים כדי למנוע מחברי הקיבוץ להצביע בעד, בטרם ייפנו להליכים משפטיים. איציק תורג'מן, יו"ר ועד פרויקט גרין סיטי, ממובילי המאבק: "אנו פועלים בכמה מישורים. הוצאנו קמפיין שקורא לגבעת השלושה 'לרדת לנו מהגב', שלחנו מצגת להנהלת קיבוץ גבעת השלושה עם כל הטענות שלנו ועם העובדות בשטח, במקביל אנו תולים שלטים כל יום מול הקיבוץ על ההפגנה המתקיימת. זו ממש מלחמת התשה. אנו יודעים כרגע שיש 70 מתנגדים מתוך 300 חברי קיבוץ, ואנו רוצים להגיע ל-51 אחוזים. זו ההזדמנות האחרונה שלנו לפני פניה לבית המשפט".

אבל לא רק הם מתנגדים להקמת תחנת הכוח. הורי תלמידים מבית הספר גורדון בפתח תקוה הצטרפו למאבק ושלחו השבוע מכתב לחברי הנהלת קיבוץ גבעת השלושה ובו ציינו שלאור השמועות כי הם בעד הקמת תחנת כוח בצומת קסם, הוחלט ברוב קולות לא לרשום את ילדיהם ללימוד שחיה בבריכת הקיבוץ. "אנחנו קבוצה של הורים שהתגבשנו והתחלנו להתעניין ברישום הילדים לחוגי שחייה והחלטנו פה אחד שאנחנו לא רושמים לגבעת השלושה", אומרת עינת לוי תושב העיר שבקרוב תתגורר בראש העין. "יותר מכך, אנחנו מפיצים את הנושא בין כל ההורים על מנת שיפעלו כמונו".

חיזוק נוסף, קיבל מטה המאבק מבני הנוער בראש העין, מחטיבת גוונים ותיכון בגין, בני הנוער שיצאו בקמפיין וויראלי של אתגר 'גבעת השלושה' – אתגר שמזכיר את אתגר דלי הקרח. האתגר, שנועד להעלות את הנושא לסדר היום, מתחיל מנער אחד שעליו קופצים עוד ועוד ילדים עד שנוצרת גבעה של שלושה ילדים ואז אותו ילד צועק, 'קיבוץ גבעת השלושה רדו לי מהגב, אל תבנו לי תחנת כוח מול הבית'.

צפו באתגר גבעת השלושה (צילם וערך עידן שרון):

היוזמה לקמפיין הוויראלי היא של עמי מעודד, יזם חברתי וחבר במטה המאבק. "התלמידים הוכשרו כמנהיגים ובמסגרת זו פעלו באופן מידי על מנת לשפר את איכות חייהם – במסגרת הלחימה בתחנת הכוח", אומר מעודד. "התאמתי את הפעילות עבור הילדים על מנת לנצל את הכוח הטבעי שיש להם ברשתות החברתיות".

דנה, תלמידת כיתה י' בתיכון בגין מוסיפה: "חשובה לנו עתידה של ראש העין. אם תוקם תחנת הכוח יהיה לנו נוף פחות יפה מהבית, מחירי הדירות ירדו, השטחים הירוקים יזדהמו והבריאות שלנו תיפגע. בנוסף התחנה עלולה להיות מסוכנת מבחינה בטיחותית. מספיק בקבוק תבערה או אפילו עפיפון דלוק שיקרה אסון. אני שמחה שאנחנו כבני נוער מעורבים ומנסים לשנות את המציאות".

תגובת קיבוץ גבעת השלושה: "מוסדות הקיבוץ מקיימים תהליך ציבורי פנימי מעמיק ומשתף. התהליך כולל שיתוף החברים בכל מידע הקשור בפרויקט, בהפגשת החברים עם מומחים מתחומים שונים, ובאסיפות הפתוחות לכל החברים בהן מתקיים שיח פתוח ורציני. הקיבוץ פועל במסגרת החלטת הממשלה להפחתת זיהום האוויר באמצעות הסבת אספקת חשמל מפחם מזהם לאספקת חשמל באמצעות גז טבעי נקי. הקיבוץ פועל מתוך אחריות סביבתית וחברתית, ובאופן שקוף ומשתף".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אליעזר קצנשטיין

    לא מבין איך מאשרים מתקן שפועל על גז בצמוד למחלף מרכזי של שלושה כבישים 444, 5, 6.
    הרי במקרה של פיגוע, כשל או שריפת גז, יחסמו לתנועה שלושת הכבישים הללו. מה שיגרום לקטסטופה תעבורתית.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר