הצללה בגן ילדים צילום זאב שטרןהצללה בגן ילדים צילום זאב שטרן
הצללה בגן ילדים צילום זאב שטרן

קיץ חם: האם יש די הצללות ומתקני מים קרים במוסדות החינוך העירוניים?

חבר המועצה איתן תם: "מבדיקה שעשיתי נכון להיום אין הצללות בחלק ניכר מבתי הספר". העירייה: "מתוכננות הצללות גדולות בכחמישה מגרשי ספורט"

פורסם בתאריך: 12.6.18 10:42

האם מוסדות החינוך העירוניים מוכנים לקיץ? מסתבר שהדעות חלוקות. כבר בישיבת מועצת העיר שנערכה ביום שני שעבר טען חבר מועצת העיר, עו"ד איתן תם, כי במוסדות החינוך חסרים מתקני קירור מים והצללות. בין השאר ציין כי בבדיקה שערך אין הצללות בחטיבת יובל, גוונים, נועם אוהל שלום וכן בבתי הספר החרדיים. עוד הוא דרש התקנת מתקני קירור מים בכל אחד מהמוסדות שכן ממידע שהגיע לידיו בלמעלה מ-70 אחוז מהם לא קיים מתקן כזה. בעירייה מנגד טוענים בעירייה שכ-95 אחוז מבתי הספר עומדים בתקינה של מתקני מים קרים בחצרות וכי הצללות יבוצעו בחלק מבתי הספר וכי ממילא גני הילדים נבנים ומותאמים לתקני משרד החינוך כולל הצללות.

חבר המועצה איתן תם

חבר המועצה איתן תם

"על פי הנחיות מאגף למעונות יום ומשפחתונים של במשרד הכלכלה, יש להקפיד על הצללה של לא פחות מ-22 אחוז מהחצר בכל מעונות יום בעלי סמל המעון", מסביר עו"ד תם.  "הנחיית משרד החינוך לגבי גני הילדים דומה וגם בבתי הספר שטח ההצללה צריך לעמוד על כ-12 אחוז משטח החצר. מבדיקה שעשיתי נכון להיום אין הצללות בחלק ניכר מבתי הספר. בישיבה ראש העיר, שלום בן משה, טען שבמהלך הקיץ אמורים להתקין הצללות, אבל אני לא ראיתי דבר כזה בתקציב וכרגע מבחינתי מדובר בהבטחות בעלמא. עד שאני רואה את נייר התקציבים ואת תוכניות העבודה, אני לא מאמין לזה".

באשר לנושא המים הקרים אמר: "אני דרשתי שיכירו במבנה הגנים כמבני ציבור ויתקינו מתקני מים בעלות סמלית. לא חייבים לשים 'תמי 4'. יש גם מתקנים זולים יותר. קבלתי בישיבה תשובה שכרגע הם יצאו בפיילוט של התקנת מים קרים בלבד במספר גנים ואם זה יעבוד, יריצו את זה בכל הגנים. מבחינתי, קבלתי תשובות שאין בהם כלום ושום דבר".

 

מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "חבר המועצה עו"ד איתן תם קיבל מענה מקצועי לשאלותיו בישיבת המועצה שנערכה בשבוע שעבר. בשנת התקציב 2016-2017, נערך מיפוי בבתי הספר לנושא תקן מספר ברזים לתלמיד למתקני מים קרים בחצרות ובתוך המבנה. בהתאם לתקינה זו, העירייה תקצבה 300,000 שקלים מתב"ר לביצוע הרכישה וההתקנות  וכ-95 אחוז מכל בתי הספר עומדים בתקינה. גני הילדים החדשים נבנים ומותאמים לתקני משרד החינוך, לרבות ההצללות. בגני הילדים בעיר הקיימת, ישנן הצללות המותאמות לתקני הגן מבחינת גודל החצר אול מול הצל. בכל גני הילדים בראש העין יש הצללות המותאמות לתקן. בנוסף במהלך חופשת הקיץ בשנה שעברה הותקנו בחמישה בתי הספר הצללות למגרשי ספורט, ובמסגרת עבודות שיפוצי הקיץ הקרוב, מתוכננות הצללות גדולות בכחמישה מגרשי ספורט נוספים. בנושא מים קרים, למרות שאין חובת התקנה של תמי 4 לגני ילדים קיימים ב-40 אחוז מכלל הגנים מים קרים, ובעוד 10 אחוז יתבצעו התקנות במסגרת הבניה החדשה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר