צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

למגר את מגפת הסוכרת

המספרים של חולי הסוכרת בראש העין מפחידים: כמעט 30 אחוז מתושבי העיר חולים במחלה. ביום שלישי יתקיים בעיר כנס להעלאת המודעות לסוכרת

פורסם בתאריך: 17.6.18 12:12

למעלה מ-30 אחוז מאוכלוסיית ראש העין סובלת ממחלת הסוכרת, מתוכם 1,500 במרפאת צה"ל בעיר ומספר החולים רק בקופת חולים ככללית עומד על כ-2,232. לאור כך עיירת ראש העין, קופת חולים כללית ובשיתוף האגודה הישראלית לסוכרת, מקיימים כנס להעלאת המודעות לסוכרת.

על פי הנתונים מספר החולים באוכלוסייה הכללית עומד על 10-12 אחוז אולם בראש העין שיעור החולים עומד על כמעט 30 אחוז בשכבת הגיל 45 ומעלה.

בערב תתקיים הרצאה של דוקטור מחמוד אבו צעלוק מומחה באנדוקרינולוגיה, רפואה פנימית וסוכרת, וכמו כן יתקיים פאנל מומחים בשיתוף אבו צעלוק, ד"ר אווה שלנק, מומחית ברפואת המשפחה, יעל זימנובוצקי אלון עובדת סוציאלית, חן ריגלר, מומחית בטיפול בסוכרת ומיטל שחימוב דיאטנית מומחית במחלה.

בכניסה לכנס, תעמוד ניידת לבדיקת רמת הסוכר של האגודה הישראלית לסוכרת. "מחלת הסוכרת מהווה סוג של מגפה והמספרים הולכים ועולים", מסביר דוקטור אבו צעלוק. "האוכלוסיות שסובלות מהמחלה, הן בדרך כלל מגיעות ממצב סוציואקונומי נמוך, קבוצות סיכון, קבוצת אתניות ועוד. בראש העין נתקלנו באוכלוסייה גדולה של חולי סוכרת גם מקרב העדה התימנית וגם האתיופית, אשר עלולה לפגוע בהם בטווח הארוך. לכן אנחנו רוצים למנוע את זה אם בפן המניעתי והאיזון המוקדם ושינוי אורח החיים".

לדבריו הפעולות בנושא בעיר החלו כבר לפני כשנתיים. "אנחנו עושים מאמצים להעלות את רמת המודעות של האנשים, שיביאו לקבל טיפול ובעיקר לעשות שינוי ויטפלו בעצמם בזמן".

יום שלישי, ה-19 ביוני, שעה 19:00, אולם סימפוניה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר