קו תחבורה שיתופית צילום: באדיבות שבוס (ראש העין)
קו תחבורה שיתופית צילום: באדיבות שבוס (ראש העין)

שבוס יסיע בשבתות תושבים מראש העין לתל אביב

פרויקט התחבורה השיתופית מתרחב ויחל לפעול מהשבוע הבא גם בשבתות אל הים בתל אביב. עומר שכטר: "ממשיכים לשחרר את העיר מהמצור בסופי השבוע"

פורסם בתאריך: 27.6.18 12:35

פרויקט שבוס מתרחב והחל משבת הבאה, ה-7 ביולי, הוא עתיד לבצע נסיעות שבועיות מראש העין לים בתל אביב, זאת בנוסף לנסיעה הקבועה בימי שישי לאזורי הבילוי בעיר הגדולה.

קאופורטיב שבוס הוא פרויקט התחבורה השיתופית בסופי השבוע שיזמו פעילים חברתיים בראש העין. הנסיעות בשישי בערב לתל-אביב ובחזרה עולות 35 שקלים, ובכך מתאפשר לצעירים מהעיר שאין ברשותם רכב או שרוצים לשתות ומעדיפים בצדק שלא לנהוג, לצאת מהעיר שאין בה תחבורה ציבורית בשבת וגם לא מוניות שירות כפי שניתן למצוא באזור גוש דן. כשהחל הפרויקט הוא זכה להתנגדות חריפה של תושבים דתיים בעיר וחברי מועצת העיר מהסיעות הדתיות בטענה להפרת הסטטוס קוו.

אחד מיוזמי המהלך, יו"ר סיעת מרצ במועצת העיר, עומר שכטר, מסביר כי בימים אלה הנערך סקר שיקבע את מסלול הנסיעה. "שנה אחרי שעשינו היסטוריה, אנחנו ממשיכים לשחרר את ראש העין מהמצור בסוף-השבוע ומהתלות ברכב הפרטי", הוא אומר. "באמצעות הסקר שאנחנו עורכים הציבור יקבע את מסלול הנסיעה שלנו אל הים ובחזרה. זה עוד צעד חשוב בדרך להעיר את ראש העין ולהפוך אותה מעיר שישנים בה לעיר שחיים בה".

הפרויקט, שקיים בערים כמו ירושלים וחולון, צפוי להתרחב לערים נוספות. למעשה, הפעלת שבוס נוצרה על ידי פירצה בחוק. במדינת ישראל אסור להפעיל תחבורה ציבורית בצורה עצמאית, וכדי להפעיל כזאת צריך לזכות במכרז של משרד התחבורה. ההבדל בין תחבורה ציבורית לשיתופית הוא שתחבורה ציבורית מאופיינת בספונטנית, כלומר, אוספים נוסעים בתחנות וגובים מהם תשלום עבור הנסיעה. במקרה של שבוס, לא מדובר בספונטניות ומי שיוכל להשתמש בשירות אלו חברי אגודת שבוס. ניתן להצטרף לאגודה דרך האתר והאפליקציה של שבוס, ומשם גם להזמין כרטיסים מראש. רק חברים שרכשו נסיעה מראש יכולים לעלות לאוטובוס, כי אחרת התחבורה תהיה ציבורית ולא שיתופית.

יש לציין כי האוטובוס של שבוס אינו עובר בשכונות הוותיקות של העיר, בהן ישנו צביון דתי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר