המרכז לגיל הרך ברחוב ג'ון קנדי בראש העין
המרכז לגיל הרך ברחוב ג'ון קנדי בראש העין

המועמדים לראשות העיר: כך נשאיר את המרכז לגיל הרך פתוח

אמהות הנאבקות לפתיחת המרכז לגיל הרך מחדש גייסו את המועמדים לראשות העיר למאבקם. הבטחות ניתנו לרוב - השאלה היא מה יישאר מהן לאחר הבחירות

פורסם בתאריך: 1.7.18 07:52

הורים בראש העין הנאבקים להשאיר את המרכז לגיל הרך בעיר פתוח – לאחר שהצוות התפטר לפני כשמונה חודשים, מגייסים כעת גם את המועמדים לראשות העיר לטובת העניין.

בימים אלה עובד המרכז בהרכב מצומצם ומטפל בכ-30 ילדים בלבד. נכון להיום לא חלה שום התקדמות במשא ומתן משום שבעירייה לא יכולים לשנות את תנאי השכר עקב הבחירות המוניציפאליות. נזכיר כי במכתב שהוציא הצוות להורים בחודש נובמבר אשתקד, נכתב שמטפלות מועסקות בתנאים מחפרים, עם משכורות לא יציבה שאינה מאפשרת להן להתפרנס בכבוד. "תנאי העסקה הגרועים במרכז, גורמים לתחלופה בתדירות גבוהה של מטפלות וקושי משמעותי בגיוס עובדות חדשות, מצב שיוצר תורי המתנה ארוכים", נכתב. כיום טוענים ההורים כי במשרד הבריאות כבר פנו לעירייה כדי לבדוק את תנאי השכר של הצוות שהתפטר.

מנהלת פורום יחידות התפתחותיות הארצי, שיר גור, אומרת: "על פי דוח מבקר המדינה כ-10 אחוזים מהילדים בממוצע בגילאי לידה עד 18, סובלים מאיחור משמעותי בתהליכי ההתפתחות. איתור וטיפול מוקדם של ילדים בגיל הרך ימנע החמרה במצב וימנע הוצאות תקציביות אדירות על טיפול רפואי בהמשך החיים, על תמיכה בהשתלבות חברתית ותעסוקתית, על שירותי רווחה ועל הוצאות של אכיפת החוק".

לדבריה חשוב שהילדים יטופלו ביחידה הקהילתית בעיר שלהם. הסיבה העיקרית היא ההכרה של משרד הבריאות ביחידות תגרום לכך שהילד יטופל על ידי יותר מאיש מקצוע אחד. בנוסף לרופא מתמחה בתחום התפתחות הילד, הילדים יטופלו גם על ידי קילנאי תקשורת, פיזיותרפיסט, מרפא בעיסוק ועובד סוציאלי, שיעבדו בתיאום. בנוסף גם ההורים יקבלו הדרכה הורית, השירות יהיה נגיש וזמין וקרוב לבית ועלות הטיפול תהיה כנגד טופס 17 של הקופה ולא יהיה צורך לשלם ולהמתין להחזר.

כדי לגייס את המועמדים לטובת הנושא, פנו אליהם האימהות תמר חלף ושנית יוסף-מנגם. התשובות שקיבלו אינן מפתיעות. "החשיבות של המרכז מובנת לכולם" מסבירה חלף. "הילד צריך לקבל את הטיפולים שצריך בזמן סביר והגיוני. הוא לא לחכות מעל לשמונה חודשים לטיפול של רופא".

אז מה אמרו המתמודדים?

ראש העיר שלום בן משה סירב להגיב.

אילן אפלבוים: "כל מי שרץ לראשות העיר יהיה פשוט פושע אם יום לאחר בחירתו לא יקצה את המשאבים לפתיחה מחדש של המרכז לגיל הרך. הסכום הוא לא גדול במיוחד וחייבים לתקן את הפשע שנעשה לתושבי העיר בעצם הסגירה של המרכז".

ישי אדוארד: "אי קיום פעילות תקינה של המרכז לגיל הרך הינה עובדה שאיננה ניתנת להבנה. לאור העובדה שילדים אשר לא יטופלו במרכז במועד 'יגררו' את הצורך שלהם בטיפול אל תוך מסגרות החינוך הפורמאליות מה שיגרום קשיים לילד וקושי לעובדי הוראה לקיים עבודתם. אני סמוך ובטוח שניתן למצוא את החצי המיליון ש"ח החסרים על מנת לפתוח מחדש את המרכז שפעילותו חשובה לאין ערוך. כשאהיה ראש העיר – אדאג לפתיחתו".

איתי ונה: "אני מבטיח אני שלאחר הבחירות לא ארפא מפעילותי החברתית בכלל ובעיית הילדים הזקוקים לחיזוק ותגבור אמשיך בפעילות זו".

רז שגיא: "סגירת המרכז לא באה מבחינתי בחשבון וההיפך הוא הנכון – העיר גדלה ויש צורך בהרחבת המרכז כדי לתת מענה לתושבים החדשים שמצטרפים ותושבים הקיימים שמחכים כיום חודשים ארוכים כדי לקבוע תור. הפתרון יתחיל מכך שאנהל מו"מ מול קופות החולים, על חלקן בתקצוב המרכז ואדאג לתקציב עירוני גדול יותר שיעמיד את המרכז מאוזן תקציבית. אבחן את עניין העסקת העובדות דרך העמותה ונמצא דרך לשפות אותן על שעות העבודה הארוכות (כולל ביטולים) וההשקעה הרבה".

יוכבד אדיב: "קיימת חשיבות רבה לפעילותו התקינה של המרכז לגיל הרך . לא יתכן שעבור ילדי ראש העין אין מענה בנושאי תמיכה מיקצועית לתחום תקשורת, או ריפוי בעיסוק. על העירייה לפעול ולבחון את קופות החולים הפועלות בעיר ולהכריח אותן לפעול במשאבים ובמקצועיות אל מול הילדים למתן טיפול. על ראש העיר, לעמוד בהבטחתו ולפעול מול מרכז השלטון המקומי. משרד הבריאות פועל בנושא ועל פי הידוע לי והקצה תקציב ייעודי למכונים אלו. מאחר והתקציב עובר דרך קופות החולים כמנגנוני פעילות של משרד הבריאות אפנה ללחוץ את מערך השלטון המקומי לפעול בצורה קיצונית על מנת שכסך זה יעבור לתפעול המרכז לטובת ילדי העיר. לצערי בינתיים הפעילות במכון הופחתה – כמות זעומה של ילדים מטופלת במרכז ולא ברורה איכות הטיפול. האחרים מצאו פתרונות בערים שכנות או באופן הפרטי. כך לא דואגים לילדי העיר! אבחן את הנושא עיי אנשי מקצוע, ואעמוד לצד ההורים – אפתח את ספר התקציב ואבחן את האפשרויות לסיוע בקיום השרות בעיר".

בני (בנגה) בית אור: "מיד עם בחירתי ארכז צוות שיעסוק בנושא הכלכלי והפדגוגי ויעסוק בהרחבת תחומי הפעילות של המרכז לגיל הרך כך שיהיה לו ערך מוסף ויוכל לתת שירותים נוספים בתשלום שיהוו מנוע צמיחה לכל המרכז. המרכז יתן מענה גם לקופות שירותי הבריאות, וגם לטיפולים פרא-רפואים תרפיותיים לכל קשת הצרכים של ילדי העיר. החל מהבעה באומנות, תרפיה בדרמה וכלה בהשכרת חדרים למטפלים ושטח לטיפול בבעלי חיים בתחום הטיפול הרגשי. צריך להדגיש שברגע שהמרכז אינו מחזיק את עצמו ונדרש באופן קבוע לתקצוב של העירייה זה מחייב היערכות וחשיבה מחדש כדי לייצר עוגנים כלכלים שיעניקו אפשרות למרכז להיות עצמאי ללא חשש של סגירה. עם השנים, העיר צומחת וכך גם צרכי ילדי העיר. זו הזדמנות נפלאה למנף את המרכז למגוון פעילויות ואפשרויות בתחום הטיפולי".

לשאלת מלאבס ראש העין אמר ראש העין שלום בן משה: "המרכז לגיל הרך ימשיך לפעול בעיר. אני מקדם נושא זה גם בכנסת ומול כל הגורמים הנדרשים. מדובר בנושא כלל ארצי שצריך להיות ממומן על ידי משרד הבריאות וקופות החולים ואני אמשיך לפעול עד להסדרת הנושא מול משרדי הממשלה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר