צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

תושבים מבקשים שהעירייה תסבסד את הפעילות במרכז היום לקשיש

תושבת העיר שביקשה לרשום את אביה למרכז נדרשה לשלם עבורו 150 שקלים ליום, בעוד שבתל אביב במחיר הזה ניתן להגיע למרכז דומה במשך שלושה חודשים

פורסם בתאריך: 17.7.18 09:40

צופית שרפי, תושבת העיר שביקשה לרשום את אביה למרכז יום לקשיש, גילתה כי בעוד היא נדרשת לשלם 150 שקל ליום – בערים אחרות המחיר מסובסד על ידי העיריות והמחירים נמוכים משמעותית. לטענתה חמותה משלמת בבית דני בתל אביב 150 שקלים לשלושה חודשים.

"לא מובן לי מדוע זה לא כך בראש העין", היא תוהה. "לפני חודש התייתמתי מאמא שלי ובימים אלה אני מטפלת באבי, אבי בן 80 איש מלומד, וביקשתי לרשום אותו למרכז יום כדי שהוא יהיה עסוק. כבר כמה הוא יכול לקרוא ולשבת מול הטלוויזיה? כשנכנסתי לעובי הקורה הבנתי שהם דורשים סכום של 150 שקלים ביום עבור השתתפות במרכז היום. כשניסיתי להבין למה המחיר כל כך גבוה אמרו לי שאין סבסוד עירוני".

לדבריה אביה לא זכאי גם לשעות סבסוד מהביטוח הלאומי כי הוא מחזיק בעובד זר. "אמרו לי תרשמי אותו פעמיים בשבוע – אבל מה הוא יעשה ביתר הימים. כשאימא שלי הייתה בחיים, אז היה לו לפחות עניין. עכשיו הוא לבד".

הפעילות במרכז היום היא מהבוקר עד השעה 13:30 וכוללת הסעה וארוחות בוקר וצהריים. "בלי עזרה של המשפחה, אין למבוגרים אפשרות להצטרף למרכז היום, אלא אם כן הוא מיליונר. מה הם מצפים שהקשישים יעשו?", שאולת שרפי בכאב.

תגובת העירייה: "המחירים הינם אחידים בכל מרכזי היום בארץ, אינם חדשים ונקבעים על ידי ביטוח לאומי ומשרד הרווחה. העמותה למען הקשיש בראש העין אינה מקבלת סבסוד מאף מקור מוסדי. העיריות ברוב המקומות בארץ אינן משתתפות בסבסוד תשלום הקשיש למרכז יום. מרכז יום לקשיש מיועד בעיקר לקשישים בעלי ירידה תפקודית וקוגנטיבית. במרכז היום, הקשישים מקבלים טיפול המשלב פעילות חברה, הפעלה ארוחות ובמידת הצורך שירותים נוספים כגון: רחצה וטיפול אישי. זכאי חוק ביטוח סיעוד, יכולים להשתמש בשירות זה כחלק מזכאותם לשעות טיפול. זכאי גמלת סיעוד יכולים להמיר שעות טיפול בבית במרכז היום. עלות יומית לזכאי גמלת סיעוד הינה 15 שקלים ליום פעילות. עלות יומית לקשיש מסובסד רווחה נקבעת בהתאם לגובה הכנסותיו, תשלום שלא יעלה על התעריף המירבי המופיע בטבלת התעריפים. עלות יומית לקשיש המבקר באופן פרטי הינה 150 שקלים – כאשר הקשיש 'מנצל' את גמלת הסיעוד לטובת עובדת זרה. כל קשיש זכאי להגיש בקשה להנחה שנידונה בוועדת חריגים ומתייחסת למצבו הסוציאלי ולגובה הכנסותיו".

מאוחר יותר הבהירו בעירייה כי "נראה שהשוויתם את אותו מרכז ומשום מה המחירים בראש העין יותר גבוהים וזה לא נכון. המרכז בתל אביב אליו התייחסתם בגוף הכתבה הינו מסגרת חברתית ולא מרכז יום. מדובר בשתי מסגרות שונות באופיין. בנוסף, מבדיקה מול הגורמים המקצועיים עולה כי מועדון בית דני ממומן על ידי פרויקט שיקום שכונות ולכן ההשתתפות היא נמוכה. מרכזי היום ברחבי הארץ פועלים על פי הנחיות ביטוח לאומי ומשרד הרווחה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר