חנוך עוז. צילום יח"צ
חנוך עוז. צילום יח"צ

מתי יצחק נגד חנוך עוז: "לא אתן שמקומי כמספר 2 ברשימת הליכוד ייפגע"

מספר 2 בסיעת הליכוד יוצא נגד היו"ר הנבחר וטוען כי ריצתו מטעם הליכוד לראשות העיר לא קיבלה את האישורים הרלוונטיים. עוז בתגובה: "מועמדתי מטעם הרשימה המשותפת החדשה של הליכוד וסיעת יחד אושרה על ידי הוועדה המוניציפלית"

פורסם בתאריך: 19.7.18 12:15

לאחרונה הכריז יו"ר תנועת הליכוד בראש העין וממלא מקום ראש העיר, חנוך עוז, על התמודדותו לראשות העיר מטעם רשימה משותפת של הליכוד וסיעת "יחד" (כולנו) שבראשה עומד חבר המועצה רזיאל אחרק, שתקרא "יחד כולנו ליכוד". מספר 2 בסיעה למועצת העיר, מתי יצחק, טוען כי הכרזתו של עוז כמי שמתמודד לראשות העיר מטעם הליכוד – לא קיבלה את האישורים הרלוונטיים. עוז מצדו טוען כי מועמדותו מטעם הרשימה המשותפת היא פרי הסכם שגובש בין הליכוד, כולנו וסיעת יחד במועצת העיר ואושרה על ידי הוועדה המוניציפלית ועל ידי באי כוח המפלגות. נזכיר כי לפני כחודשיים התקיימו בחירות לרשימת נציגי הליכוד למועצת העיר, בהן זכו עוז במקום הראשון ומתי יצחק במקום השני. במידה וההסכם של עוז אכן מאושר, יצחק עלול לאבד את המקום השני ברשימה.

במכתב ששלח יצחק בנושא ליו"ר וועדת ההיגוי העליונה של הליכוד, חיים ביבס, הוא ציין כי כל ההסכמים וההכרזות עליהם מצהיר עוז, לא קיבלו את אישור הוועדה ונעשו על דעתו בלבד. "כידוע לך, כי ביום ה-8 במאי 2018 נערכו הבחירות על ידי חברי מועצת סניף הליכוד בראש העין", כתב יצחק לביבס. "במסגרת תוצאות הבחירות נבחר מר חנוך עוז למקום ראשון בעוד אנוכי נבחר למקום השני. לאחרונה הובא לידיעתי, ואף פורסם בעיתונות המקומית, שמר חנוך עוז פועל לצרף את מר רזיאל אחרק, נציג רשימת 'יחד' ונציג סיעת 'כולנו', לרשימת הליכוד למועצת העיר. יובהר כי ככל שהדברים נכונים, הרי שהם נעשים שלא על דעתי ואני מתנגד להם נחרצות. מעבר לכך, כידוע על הסכם פוליטי חייב לקבל את אישור וועדת ההיגוי העליונה וחייב להיות מועבר לאישורה טרם הבחירות. אוסיף כי לפני כל אישור כזה ועדת ההיגוי מחוייבת בשימוע מה שגם אין כל נסיבות מיוחדות המצדיקות התערבות. מבדיקה שערכתי, בקשה כזו לא הוגשה וממילא לא אושרה על ידי ועד ההיגוי. בהתאם להנחיה של עו"ד אבי הלוי, היועץ המשפטי של הליכוד, כל ההסכמים הפוליטיים חייבים לקבל את אישור היועץ המשפטי לליכוד ושל ועדת ההיגוי העליונה של התנועה ולהיחתם על ידי באי כח של הליכוד. דבר מן הנדרש לא נעשה במקרה הזה, ולא אתן כי מקומי כמספר 2 ברשימת הליכוד ייפגע. בנסיבות האלה, כאשר כל האמור לא נעשה ביחס להסכם פוליטי הנרקם בין חנוך עוז למר רזיאל אחרק, ובנסיבות שהפרסומים על הסכם זה נעשים על דעת חנוך עוז בלבד ויש בהם בכדי לפגוע בי וברשימת הליכוד למועצת העיר, הנך מתבקש להוציא הבהרה חד משמעית השוללת את קיומו ותוקפו של ההסכם הנ"ל".

"פניתי לוועדה המוניציפלית העליונה של הליכוד, ואני מקווה שהיא תפעל הנושא", אמר בנושא מתי יצחק, "חנוך עוז הודיע לפתע לאחר הבחירות לנציגי המועצה שהוא משדך את סיעת כולנו לליכוד. בבחירות האחרונות בשנת 2013 רץ חנוך עוז בסיעה בשם סיעת 'עם'. הוא טען אז שהיא סיעת בת של הליכוד מה שלא היה נכון. הוא החליט שהוא רוצה להתמודד לרשימת הליכוד למועצה וזכה במקום הראשון, ועד כאן הכל בסדר. אך מיד אחרי הבחירות הוא רוצה לחבר סיעה אחרת. הוא צריך לבוא לפני הבחירות ולהגיד שאם הוא נבחר למקום ראשון הוא מצרף את סיעת כולנו, כדי שאנשים ידעו. מעבר לכך הוא הודיע שקיבל אישור להתמודדות לראשות העיר מטעם הליכוד, אך אם הוא רוצה להתמודד לראשות מטעם הליכוד הוא היה צריך לעשות פריימריז, והוא לא עשה זאת. אני לא יודע על שום אישור שהוא קיבל לצרף סיעה. כדי לצרף לליכוד הוא צריך להסביר למה הוא עושה זאת".

נכון לעכשיו חנוך עוז הוא המועמד השביעי לראשות העיר אחרי שלום בן משה, ישי אדוארד, רז שגיא, בני בית אור, יוכי פנחסי אדיב ואיתי ונה.

תגובת חנוך עוז: "מועמדתי לראשות העיר ולמועצת העיר מטעם הרשימה המשותפת, בהסכם שגובש בין מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו למפלגת כולנו בראשות משה כחלון וסיעת יחד בראשות רזיאל אחרק, אושרה על ידי הוועדה המוניציפלית וכן על ידי ב"כ סיעות הליכוד כולנו ויחד ובראשם חברי הכנסת דוד ביטן מהליכוד, רועי פולקמן מטעם כולנו ורזיאל אחרק. כמו כן הסכם זה אושר בחתימתם של רוב מוחלט של חברי מועצת סניף הליכוד בראש העין וכן חברי מרכז הליכוד בראש העין. במסגרת הסכם זה אושרה מועמדותו של מר מתי יצחק, יו"ר הסניף, במיקום השלישי עם אופציה לתזוזה למיקום רביעי במקרה של הסכם פוליטי נוסף עם מפלגה או תנועה אחרת הפועלת בעיר. מכאן אני קורא לכל חברי ותומכי מפלגות הליכוד וכולנו בראש העין ולכלל התושבים לתמוך ברשימה המשותפת והמאוחדת שלנו ובמועמדותי לראשות העיר כדי לגייס את הטובים ביותר למען עתיד טוב יותר לראש העין".

מהליכוד נמסר בתגובה: "הליכוד בראש העין קיים את בחירת רשימתו למועצת העיר. ככל שתהיה פנייה לועדה המוניציפאלית להתמודדות לראשות העיר, היא תיבחן באמצעות סקרים ותתקבל החלטה אם יש התכנות לכך אם לאו".

בעקבות הדברים אמר עוז: "הליכוד לא מתמודד כסיעה בפני עצמה, כי אז אכן היה צריך לקיים פריימריז. הליכוד מתמודד ברשימה משותפת עם מפלגת כולנו. יש הסכם חתום על ידי באי כח הסיעה. הליכוד כולנו היא רשימה משותפת, יש מושג כזה. מבחינה משפטית אני מגובה כי יש חתימות על האיחוד. הועדה המוניציפלית אישרה את ההסכם הזה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר