צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

החינוך המיוחד: "למה אנחנו מקבלים את השיבוצים אחרונים?"

לדברי הורים בעירייה אמרו להם שהם יקבלו את השיבוצים רק אחרי שיסיימו לשלוח אותם לכל ילדי הגנים האחרים בעיר. וגם, למה אין צהרון המיועד לילדי החינוך המיוחד?

פורסם בתאריך: 25.7.18 17:13

הורים לילדי החינוך המיוחד בראש העין טוענים שעדיין לא קיבלו שיבוצים לגני הילדים לשנת הלימודים הקרובה. לדבריהם בעירייה אמרו להם שהם יקבלו את השיבוצים רק אחרי שיסיימו לשלוח אותם לכל ילדי הגנים האחרים בעיר.

"בעירייה אמרו לי שרק אחרי שהם ישלחו את שאר השיבוצים בעיר, הם ישלחו לנו", אומרת אחת האימהות. "לטענתם זה אמור להיות בסוף יולי תחילת אוגוסט. לא מבינה מדוע זה לוקח כל כך הרבה זמן ולמה אנחנו מקבלים את השיבוצים אחרונים?".

בעיה נוספת איתה צריכים להתמודד הורי ילדי החינוך המיוחד היא הצהרוניים. "לצערי בראש העין אין צהרונים לחינוך המיוחד", מסבירה אם אחרת. "בשנה שעברה ניסו להעביר מהלך כדי לפתוח צהרונים ייעודים לילדי החינוך המיוחד. היום הם משתלבים במסגרת רגילה וזה לא מתאים לכולם. הם צריכים מסגרת יותר תומכת ומכילה. לצערי, אמרו לנו שגם השנה זה לא ייצא לפועל ומי שירצה צהרון, יצטרך להירשם לצהרון בגן הצמוד של 'מקום בלב', בשאיפה שהוא ייפתח ושיהיה מקום".

מי שניסתה לקדם את נושא הצהרונים עבור ילדי החינוך המיוחד היא ענבר נדל ארדן. "זה מהלך אותו אני מנסה להעביר כבר תקופה ארוכה", היא מסבירה. "נפגשתי עם מחזיקת תיק החינוך סיגל שיינמן, שמאוד הייתה בעד ועם מנכ"ל העירייה והצגנו להם מספר אפשרויות ביניהם שהעירייה תממן את הצהרונים ב-200 אלף שקלים בשנה. לצערי, הרגשתי שבלשכת ראש העיר העדיפו לא להתעסק בזה".

לדבריה לא אחת היא נענתה בכך שצריך לשלב את הילדים בחינוך הרגיל. "אני חוזרת ומסבירה להם זה לא באמת שילוב, אלא איחוד כפוי. שילוב נעשה בצורה מסודרת בהתייעצות עם הגננת וליווי של המשלבת. לא זורקים אותם סתם כך למים. למשל חלק מהילדים צריכים להגיע לצהרון בהסעה וזה מאוד מלחיץ אותם. יש ילדים שמהבוקר הם רק לחוצים כי בשעה 14:00 הם צריכים לנסוע לצהרון ונכנסים להיסטריה. כיום יש בעיר 17 צהרונים שבכל אחד יש כ-12 תלמידים. מדובר על 200 תלמידים שהעלות העירונית מתגמדת לעומת הצורך של הילדים. יש היום לא מעט הורים שמסיימים לעבוד מוקדם יותר, בגלל שאין צהרונים מותאמים בעיר".

תגובת עיריית ראש העין: "נשלחו השיבוצים למרבית הילדים. תלמידי החינוך המיוחד יוכלו להשתלב בצהרונים הפועלים בעיר. נבחנת האפשרות להמשך יום הלימודים של תלמידי החינוך המיוחד במסגרת צהרון ע"י אגף החינוך".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר