צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"לצערי, לא פעם אנחנו מרגישים שהילדים שלנו אינם שווים לכל ילדי העיר"

הכירו את האמא שמזה שש שנים מנסה להכניס סייעת לכיתות החינוך המיוחד בחטיבות הביניים והתיכונים בעיר. התשובה שהיא מקבלת: "אין תקציב"

פורסם בתאריך: 31.7.18 17:01

כבר למעלה משש שנים מנסה ענת בר ארז, אמא לילדים שלומדים בחינוך המיוחד בראש העין, להכניס סייעת לכיתות החינוך העל יסודי בעיר. לטענתה, ברגע שהילדים מגיעים לגיל חטיבה, העירייה מפסיקה לממן סייעת בכיתות הקטנות וכך נאלצים כ-15 תלמידים ללמוד בכיתה עם מחנכת אחת. לדבריה אף שבערים אחרות עיריות מוצאות את המימון לכך, כל מאמציה שכללו פגישות עם אנשי מינהל החינוך העירוני ושליחת מכתבים עלו בתוהו. לטענתה התשובה שחזרה על עצמה הייתה קבועה: "אין תקציב".

"זה התחיל במאבק בחטיבות העיר ששם יש כיתה קטנה וזה ממשיך לתיכונים", היא אומרת. "כשהילדים לומדים בכיתות קטנות ביסודי, הם זכאים לסייעת, אבל כשהם מגיעים לחטיבה ולאחר מכן לתיכון, נאמר להם שאין תקציב ולכן המורה בכיתה אמורה לתת מענה לכלל התלמידים. צריך להבין, לא מדובר בסייעת רגילה, אלא אשת חינוך שעברה הכשרה והתפקיד שלה הוא לעזור לילדים שמתקשים במהלך השיעורים, לתווך לתלמידים את החומר הנלמד, לשבת איתם בשיעור, יש ילדים שכותבים יותר לאט, אחרים לא מבינים, היא אמורה גם לתווך חברתית וגם לשמש כמור לכל דבר. לצערי, בגיל חטיבה מבחינת העירייה אין צורך בכך".

לדבריה בבדיקה שביצעה בהוד השרון, ברעננה, בכפר סבא, בפתח תקווה ובערים נוספות – העיריות דווקא כן ממנות את הסייעות מהתקציב העירוני ולא משרד החינוך. "לפני מספר שנים, כשגדעון סער היה שר החינוך, יצרתי איתו קשר והוא אמר לי שתקציב אמור להגיע מהעירייה ולא ממשרד החינוך", היא מסבירה. "בעבר, עוד היה מימון של 10 שעות שבועיות, חמש שעות העירייה וחמש משרד החינוך. אחר כך זה ירד לחמש שעות של העירייה ובשנים האחרונות אין כלל מימון. צריך להבין שגם שעתיים ביום זה כמו כוסות רוח למת. ילד שמגיע מבית ספר יסודי, ששם יש לו סייעות לאורך כל שעות היום, לא פעם מתקשה להשתלב בחטיבה. לצערי, לא פעם אנחנו מרגישים שהילדים שלנו אינם שווים לכל ילדי העיר. מבחינת העירייה, מי שצריך לממן את העלות זה משרד החינוך ומבחינת המשרד זה העירייה. כבר אמרתי להם לא בפגישה אחת ולא שתיים, שאני מבקשת שהעירייה תכניס את היד לכיס שלה ותעזור לילדים, כי הרי יש עיריות שכן ממנות ולכן לא מובן לנו מדוע אצלנו זה לא כך".

תגובת משרד החינוך: "ממחוז מרכז במשרד החינוך נמסר כי על פי מדיניות משרד החינוך אין הקצאה לסייעות בכיתות ל"ל במוסדות חינוך על יסודיים".

תגובת העירייה: "התקנים לסייעות נקבעים על ידי משרד החינוך ואנו פועלים בהתאם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר