נבחרת ישראל בכימיה. נועה קרסק במרכז. צילום מרכז מדעני העתיד
נבחרת ישראל בכימיה. נועה קרסק במרכז. צילום מרכז מדעני העתיד

כבוד: נועה קרסק קטפה מדליות באולימפיאדת הכימיה העולמית

קרסק, תושבת ראש העין ותלמידת תיכון אחד העם בפתח תקוה לקחה חלק בנבחרת הישראלית שזכתה במדליית כסף ובמדליית ארד בתחרות שהתקיימה השנה בסלובקיה ובצ'כיה

פורסם בתאריך: 31.7.18 07:02

נועה קרסק, תושבת ראש העין ותלמידת תיכון אחד העם בפתח תקוה, ייצגה את ישראל במסגרת נבחרת ישראל יחד עם עוד שלושה בני נוער – באולימפיאדה העולמית בכימיה שהתקיימה השנה בסלובקיה ובצ'כיה. הנבחרת הישראלית זכתה במדליית כסף ובמדליית ארד. ביום ראשון, התקיימה קבלת פנים לנבחרת ישראל בשדה התעופה בן גוריון.

האולימפיאדה לכימיה מציינת השנה 50 שנה להיווסדה וישראל משתתפת בה משנת 2006. השנה התקיימה האולימפיאדה בברטיסלבה, סלובקיה ובפראג, צ'כיה ולקחו בה חלק 300 נערות ונערים מ-76 מדינות ברחבי העולם. נבחרת התלמידים שהשתתפה באולימפיאדה לכימיה הוכשרה בפקולטה לכימיה ע"ש שוליך בטכניון. הכשרה זו מתבצעת בסיוע חברי סגל בכירים, מהנדסות המעבדה גבריאלה הלוי ואמה גרץ, מנהלת תכניות הנוער ד"ר אביטל להב, הדוקטורנט אסף מעודה, המאמנת הראשית ד"ר איזנה ניגל אטינגר וראש התוכנית פרופ' זאב גרוס, כאשר שלושת האחרונים גם ליוו את המשלחת לחו"ל.

"בתחרות לקחו חלק כ-300 תלמידים מ-76 מדינות והתחרנו בשני מבחנים – תאורטי ומעשי", מספרת קרסק. "התחרות הייתה מאוד קשה, המבחנים היו ברמה מאוד גבוהה, ארוכים, כל מבחן היה כחמש שעות ברמה שדרשו חשבה מעבר לידיעת הכימיה. צריך היה לחשוב מחוץ לקופסא ולהמציא פתרונות יצרתים".

לדבריה היא נבחרה לתחרות לאחר שהמאמנת של הטכניון ראתה את הציונים שלה תחרות שהתקיימה בישראל והזמינה אותה. "במשך שנה שלמה נפגשנו פעמיים בחודש בטכניון בשעות הבוקר למספר שעות ולמדנו לתחרות", היא מספרת .

קרסק תלמידת כיתה י"א מבקשת לציין את בית הספר שתמך בה לאורך כל הדרך. "בית הספר אפשר לי לצאת לטכניון ועזר לי להשלים את החומר".

מה החלום שלך?

"להמשיך לתחרות הבאה באולימפיאדה הבאה שתתקיים בפריס ולאחר מכן ללמוד רפואה".

ראש העיר איציק ברוורמן בירך ואמר: "נועה תלמידת כיתת המחוננים בתיכון אחד העם הגיעה להישג מדהים ויוצא דופן. זוהי תעודת כבוד למערכת החינוך בפתח תקוה המקדמת הישגים ומשקיעה בתלמידיה יותר מכל רשות גדולה אחרת".

יו"ר מרכז מדעני העתיד, ד"ר שמשון שושני: "ביום בו אנו מתבשרים על הישגים כה מרשימים של התלמידים שלנו, זהו יום בו אנו צריכים לזקוף קומה ולהיות גאים בהם, בכישרון הרב שלהם ובמאמץ וההשקעה האדירים שלהם, שהביאו אותם להצלחות האלה. יש להמשיך להשקיע ולפעול למען מימוש האתגר הגדול של מדינת ישראל- מימוש הפוטנציאל של תלמידי ישראל".

 

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "במאמצים בלתי נדלים תוך דבקות במשימה הצליחו התלמידים להציב את ישראל בחזית המדעים. רצף ההישגים המרשים שלהם והיכולות הגבוהות שהוכיחו לאורך האולימפיאדות יוצר תשתית איתנה שתבטיח למדינת ישראל בעתיד פריצות דרך בתחום הפיסיקה והכימיה. אנחנו נמשיך להשקיע ולהוביל את מערכת החינוך להישגים נוספים בתחום המדעים כדי להבטיח את חוסנה של החברה, הכלכלית והמדעית של מדינת ישראל. אני מברך את התלמידים הזוכים ואת הצוות אשר הוביל אותם לכל אורך הדרך".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר