חברי הקהילה הרפורמית מתפללים. צילום דן דיאמנט
חברי הקהילה הרפורמית מתפללים. צילום דן דיאמנט

"השופט אמר שהגיע זמן שבעירייה ייתנו תשובות רציניות"

שלום בן משה חויב להתייצב לדיון בנושא אכלוס בית הכנסת בפסגות אפק, בעתירה שהגישה הקהילה הרפורמית - המבקשת את המבנה לעצמה. כעת הם מחתימים תושבים לקראת דיון בוועדת ההקצאות

פורסם בתאריך: 1.8.18 17:26

בית המשפט המחוזי קבע לאחרונה כי ראש העירייה שלום בן משה, יצטרך להתייצב בעצמו לדיון בחודש הבא בנושא צו המניעה שהגישו חברי הקהילה הרפורמית בבת עין נגד הקמת ואכלוס בית כנסת קבע בשכונת פסגות אפק.
הקהילה מתפללת ב-15 השנים האחרונות במבנה זמני שאינו עונה על צורכיהם, במתנ"ס ברחוב מבצע דני בעיר. הפנייה לבית המשפט נעשתה לאחר שבמשך שנים דרשו לקבל הקצאה לבית כנסת קבוע עבורם במתחם ולא נענו בחיוב. כעת הם חוששים שכל בתי הכנסת בעיר יוקצו לקהילות אחרות ולהם לא יישאר מקום.

השבוע, לאחר שהוזמנו לוועדת ההקצאות, החלו חברי הקהילה לגייס תומכים משכונת פסגות אפק להקמת בית הכנסת. "השבוע וועדת ההקצאות זימנה אותנו והציעו לנו הצעות חדשות לגבי הבניה במבצע דני", אומר הפעיל בקהילה, אייל צפניה. "הטענה שלהם היא שהקצאות בתי הכנסת בפסגות אפק מיועדות לתושבי פסגות, אבל זה לא רלוונטי אלינו כי אנו משרתים את כל העיר. מנכ"ל העירייה אמר שאם תהיה בקשה מתושבי השכונות החדשות שהם רוצים בית כנסת כזה, אז יהיה עם מה להתקדם. הבנו תוך כדי הפגישה שגם לרשות תהיה בעיה להקצות לנו שטח ללא גיבוי. לכן אמרנו שנצרף עוד תושבים שיגידו שהם יתפללו במקום, ויש לנו כרגע 200 אנשים".

לדבריו לאחר הבחירות האחרונות נאמר להם שהם יקבלו אפשרות לבנות בית כנסת על גג המתנ"ס בו הם פועלים כעת. "הסכמנו", אומר צפניה. "אנחנו יודעים שלשם כך יש תקציב של משרד הדתות בסך 300 אלף שקלים שמיועד לבתי כנסת שאינם אורתודוקסים, והעירייה הגישה בקשה לקבל את התקציב הזה וגם קיבלה. אלא שאז, בוועדת הכספים הקשו עלינו ולא העלו את הנושא למועצת העיר כדי שתאשר את התקציב. בינתיים נבנים בתי כנסת חדשים במתחמים החדשים בפסגות אפק ומקצים אותם לכל מיני עמותות וארגונים. זו הסיבה שהחלטנו לעתור לבית המשפט. השופט אמר לגזבר העירייה שכבר שנים דוחים אותנו ושיתנו סוף סוף תשובות רציניות. הוא הציע לעשות זאת בדרכי שלום, אך אנחנו אמרנו שאין סיכוי שנקבל במצב הפוליטי הנוכחי את הקצאה".

 

בהחלטת השופט מנחם פינקלשטיין, בה הוא לא קיבל את הבקשה לצו מניעה, אך דרש מהעירייה לפעול בנושא. בהחלטה נכתב: "לפי הצעת בא כוחי העירייה, תתכנס ועדת ההקצאות תוך 30 ימים כדי לדון בבקשת ההקצאה למגרש במתחם A. מעבר לכך, ממליץ בית המשפט כי ראש העירייה בעצמו או לפחות מנכ"ל העירייה יבוא בדברים עם הנציגים המוסמכים של העותרת כדי לקבל את הנושא שעניינו נמשך זמן רב מידי. זהו הרושם של בית המשפט. הדיון הבא בעתירה זו יתקיים ב-12 בספטמבר בשעה 10:00. ולדיון זה יתייצב ראש העירייה".

תגובת העירייה: "בהתאם להחלטת בית המשפט, התקיים דיון עם נציגי עמותת בבת עין וזומן דיון נוסף. מעבר לאמור, יובהר כי תגובת העירייה לעתירה הוגשה לבית המשפט, כל הנושאים הנוגעים לעתירה יידונו בבית המשפט".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר