רז שגיא. צילום אילן חתוכה
רז שגיא. צילום אילן חתוכה

"לדאבוני, הכדור החטיא את ברכו ופגע בגופו"

עיתון הארץ מפרסם הבוקר כי רז שגיא הורשע בשנת 1989 במהלך האינתיפאדה הראשונה בגרימת מותו ברשלנות של נער פלסטיני. הוא קיבל עונש קל, דרגתו לא נפגעה, וקיבל חנינה מהרמטכ"ל

פורסם בתאריך: 9.8.18 12:04

עיתון הארץ מפרסם הבוקר כי רז שגיא, המתמודד לראשות העיר ראש העין, הורשע בשירותו הצבאי בגרימת מותו של נער פלסטיני, במהלך האינתיפאדה הראשונה בעת ששימש כמפקד פלוגה. זה קרה בשנת 1989. זאת לאחר שירה כדור פלסטיק בנער.
בעקבות האירוע נגזר על שגיא עונש קל של שלושה חודשי עבודות שירות בלבד, ללא פגיעה בדרגתו. שבועיים לאחר מכן הוא קיבל חנינה מהרמטכ"ל דאז דן שומרון וקודם בתפקידו. הוא מונה בין היתר למפקד גדוד בחטיבת גבעתי עד שפרש מהצבא בדרגת אל"מ, לאחר ששימש מפקד אוגדה. מאז שפרש מצה"ל, התבלט בין היתר בזכות עמדתו נגד שילוב נשים בתפקידי לחימה בצבא. בין היתר הוא עומד בראש העמותה "הפורום לחוסן צה"ל".
שגיא אמר היום למלאבס: "בשנת 1989 לפני 30 שנה, בהיותי בן 23 מ"פ "מסייעת" בגדוד רותם בחטיבת גבעתי, הובלתי סיור מבצעי בכפר באזור רמאללה. הכניסה לכפר לוותה בהתפרעויות שכללו מחסומים, השלכת אבנים, בקבוקי תבערה וברזלים מגגות הבתים. זהו כמובן תיאור סטרילי והמהומה, תחושת הסכנה והאחריות הכבדה, אינם מובנים למי שלא השתתף בסיטואציה דומה ולא הוביל לוחמים באירוע מבצעי. את ההתפרעויות הללו הוביל בחור, וכחלק מניסיון השמירה של הכוח על הסדר, יריתי לעברו כדור פלסטיק (אמצעי לפיזור הפגנות) במהלך ההתפרעויות.
"לדאבוני, הכדור החטיא את ברכו, פגע בגופו וגרם לשטף דם. הבחור נמלט מהמקום ומת מאוחר יותר מאיבוד דם. נשפטתי על כך, הורשעתי בגרימת מוות ברשלנות והרמטכ"ל דאז, רא"ל דן שומרון, חנן אותי.
"כחודשיים לאחר המשפט מוניתי להיות סגן מפקד (סמג"ד) גדוד צבר בחטיבת גבעתי והמשכתי להתקדם במסלול הפיקוד, עד לשחרורי מצה"ל בדרגת אל"מ. אין אדם שחף מטעויות, בפרט כאשר הוא נמצא במצב לחימה וכמובן שהאירוע מלווה אותי מאז ומשמש נר לרגליי. חרטנו על דגלינו את ערך השקיפות, כך נהגתי עד עתה וכך גם אנהג, בכל דבר ועניין".

יש לציין כי לאחרונה מנהל שגיא הליך משפטי מול מספר תושבים במסגרת תביעת לשון הרע, ובמסגרת הדיונים בתיק, עלה המקרה שהתרחש בשירותו הצבאי. "תבעתי מספר אנשים בתביעת לשון הרע על פוסטים שהם כתבו נגדי ואני ממתין לפסק דין", אמר היום שגיא, "כשהייתי על שולחן העדים שאלו אותי על מקרים בצבא ולא הסתרתי את המקרה הזה. מאחר ומחפשים לנבור באירוע ולכן החלטתי גם לפרסם אותו במילותיי. שלושה אלופים באו להעיד לטובתי במשפט והרמטכ"ל דאז חנן אותי. לא הייתי דקה בכלא כי נשפטתי לחודש של עבודות שירות, ולאחר מכן חננו אותי ובזכות זה יכולתי להמשיך בקריירה הצבאית שלי. בכל המקרה לא הייתה לי כוונה להרוג את מי שנהרג, וההחטאה של הירייה לא הייתה מכוונת. במסגרת מה שהיה שם היה צריך להפסיק את ההתפרעות. אני מצר על כך ולמדתי מזה לקח. אף אחד לא שמח לעשות משהו שהוא לא התכוון אליו".

לקריאה של הידיעה המלאה בהארץ

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תקשורת הרסנית מה לך ללין הורידי פרופיל ותני לחיים לחיןת לא על פי הפלסטנאים כי יש כאן עם אל לך תקשורת להתעלל בנו אנו יושבי ציון מקדמא דינן

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר