צילום אילוסטרציה עזרא לוי
צילום אילוסטרציה עזרא לוי

הורים זועמים: העירייה לא תספק הסעות לילדי מתחם A שלומדים במתחם B

בשנה שעברה, בגלל מחסור בכיתות, למדו הילדים בצומח B שפעל זמנית במתחם A. השנה עברו ילדי B ללמוד בבית הספר החדש "פסגות על שם חיים גורי" בשכונה והילדים ממתחם A זקוקים להסעות. העירייה: "זה לא עומד בכללי חוזר מנכ"ל"

פורסם בתאריך: 21.8.18 10:27

הורים למספר תלמידים משכונת פסגות, שמתגוררים במתחם A, טוענים שעיירת ראש העין אינה מוכנה לספק הסעות לילדיהם שאמורים ללמוד השנה בבית הספר החדש "פסגות על שם חיים גורי" שנמצא ברחוב יגאל אלון פינת נתן אלתרמן, במתחם B.

נזכיר כי לפני כשנה הוחלט שתלמידי בית הספר במתחם B ילמדו כולם בתוך בית הספר שבמתחם A – עד שהמבנה שלהם יהיה מוכן. הם אף קיבלו הסעות למתחם – בו פעלו באותו הזמן זה לצד זה שני בתי הספר. במקביל, כיוון שבבית הספר הצומח A לא נפתחו די כיתות לתלמידי השכבות הבוגורות ד'-ה', הועברו תלמידים ללמוד תחת בית הספר הצומח B. השנה חזרו התלמידים ללמוד במתחם B בבית הספר "פסגות" החדש – וכך נוצרה בעיה לתלמידים ממתחם A (שלמדו בבית הספר B) הנאלצים עכשיו לעשות את הדרך עד למבנה החדש. הוריהם ביקשו לספק להם הסעות, כפי שנעשה כשתלמידי מתחם B למדו במתחם A, אך לטענתם, התשובה שקיבלו הייתה שבעירייה לא מתכוונים לעשות זאת.

"מבדיקה שעשיתי מדובר בסך הכל בשמונה עד עשרה תלמידים", אומר אחד ההורים. "אני לא מעוניין שהבן שלי יעזוב את המורה ואת חבריו, אף שיש תלמידים שחזרו ללמוד בבית הספר במתחם A – קרוב לבית. מה נשאר לבן שלי ללמוד ו' ואז לחטיבה? היה דין ודברים בין הנהגת בית הספר לבין העירייה במטרה לארגן הסעות. אחד הרעיונות היה שאותם ילדים יתלוו להסעות של 'ענבלים' ואז יעשו סיבוב קטן של 4 דקות כדי לשים אותם בבית הספר. גם לזה לא הסכימו".

ההורים, שלחו לטענתם מכתבים, פנו למנכ"ל העירייה ולראש העיר, אך נענו בתשובה שלילית. "העירייה יכולה למצוא פתרונות, לצרף אותם להסעה שכבר יוצאת מהשכונה לבית ספר ענבלים או לדאוג לרכב עבורם אבל הם לא מסכימים", הוא אומר. "יש פה סוג של אפליה. אם היינו 100 הורים והיינו צועקים, היו מתייחסים אלינו. עכשיו, אנחנו קבוצה קטנה והם טוענים שאנחנו לא זכאים מבחינת מרחק. אבל גם בשנה שעברה, ההורים לא היו זכאים והעירייה תקצבה את הסעות של תלמידי מתחם B למתחם A".

לטענת ההורים, במידה והעירייה לא תדאג להסיע את התלמידים ולהחזיר אותם בסוף היום, הם לא יפתחו את שנת הלימודים.

תגובת העירייה: "העירייה פועלת על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך בנושא הסעות והחזרי הוצאות נסיעה בכל שכונות העיר. המקרה המדובר אינו יוצא דופן ואינו עומד בכללי חוזר מנכ"ל משרד החינוך. לרשות התושבים עומדים אוטובוסים ציבוריים מקרבת מקום המגורים, המגיעים עד לבית הספר 'פסגות ע"ש חיים גורי'".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר