צהרון. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צהרון. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

צהרוני מקום בלב לא ייפתחו בחול המועד סוכות

הורים טוענים כי במקום בלב עדיין לא הודיעו להם במועד אם יהיו צהרונים או לא וכעת הם נותרו בלי סידור אחר לילדים. העירייה: "למרות המשבר בכח האדם אנו עושים כל מאמץ להפעיל את הצהרונים במתכונת הטובה ביותר"

פורסם בתאריך: 6.9.18 09:04

הורים לילדים בגנים ובבתי הספר, שרשמו את ילדיהם לצהרונים של מקום בלב, התבשרו השבוע שבחול המועד סוכות לא יתקיימו צהרונים. הסיבה: תכנית "ניצנים" של משרד החינוך קובעת שבמהלך חופשת החגים יתקיימו ימי פעילות מלאים אשר יתפרשו בלוח החופשות לאורך כל השנה – אולם מכסת הימים אינה מספיקה גם לחול המועד סוכות. על פי העירייה, לוח החופשות של הצהרונים בגני הילדים לשנת תשע"ט מעניק השנה 12 ימי פעילות בצהרונים לעומת 11 ימים שהיו בשנה שעברה. 5 ימים בחנוכה, 5 ימים בפסח, יום אחד בל"ג בעומר ויום אחד באסרו חג שבועות.

לטענת ההורים, כיוון שאיש לא עדכן אותם בנושא, הם רשמו את הילדים בידיעה שהכל יהיה בסדר ואף משלמים עבור חודש ספטמבר מחיר מלא – למרות שבפועל הם מקבלים תמורה רק עבור תשעה ימי עבודה. "מבדיקה שעשיתי, כמעט בכל הערים מקיימים פעילות בסוכות, חלק על חשבונם, חלק לקחו תוספת מההורים", אומר אחד האבות. "אבל בראש העין העדיפו לחכות עם זה עד הדקה ה-90 ולא ספרו לנו שיש עם זה בעיה. ההורים סבורים שהסיבה לכך שאיש לא יידע אותם היא משום שחלק מההורים היו נוהגים לדלג על ספטמבר ולרשום את הילדים החל מחודש אוקטובר".

"עד השנה היו קייטנות של הצהרונים בסוכות", אומרת אחת האימהות. "בשנה שעברה הייתה בעיה נקודתית בגלל 'קיטו מרום' בגנים אבל בבתי הספר הצהרונים התקיימו. השנה הסתבר לנו שבגלל תוכנית 'ניצנים' הוחלט לא לקיים קייטנות בחופשת סוכות. גם ככה יש להם בעיה עם הסייעות ובפועל מה שזה אומר הוא שאנחנו ההורים צריכים למצוא לילדים סידור בזמן שאנחנו בעבודה".

נסביר כי השנה הודיע שר החינוך נפתלי בנט על הפעלת תוכנית ניצנים שתפעל בבתי הספר בשני מסלולים: תוכנית בסיסית שנותנת מענה בחופשת חנוכה ובפסח ועוד יום לבחירה. האפשרות השנייה היא תוכנית מורחבת שניתן לרכוש בה ימים נוספים בתוספת תשלום. השנה, אחד הדברים שיצר בלבול בגני ילדים, זה שהתמ"ת לא הוציא לוח חופשות ולכן החופשות בין הגנים לבתי הספר לא בטוח שיהיו חופפות.

יו"ר וועד ההורים בראש העין, יאיר דואק: "בראש העין יקבלו ההורים 12 יום ולכן התוכנית ארוכה יותר. היא תחל בשעה שבע בבוקר ותסתיים בשעה 17:00. יש פניה מההורים שהצהרונים יפעלו גם בחופשת סוכות. אנחנו בודקים כרגע את הנושא ונמצאים בקשר עם העירייה כדי לפזר אחרת את מכסת הימים".

תגובת מקום בלב: "לוח החופשות של הצהרונים בגני הילדים לשנת תשע"ט מעניק השנה 12 ימי פעילות בצהרונים לעומת 11 ימים שהיו בשנה שעברה. 5 ימים בחנוכה, 5 ימים בפסח, יום אחד בל"ג בעומר ויום אחד באסרו חג שבועות. בנוסף, וכדי להקל על ההורים, מקום בלב מפעילה את הצהרונים בימי החופשה הללו משעה 07:30 ועד 17:00 למרות שהדרישה ממשרד החינוך ו/או התמ"ת היא שיום העבודה יהיה מ 08:00 ועד 16:00. כך שבחישוב הכולל מקום בלב מעניקה תוספת של 18 שעות עבודה שהם שווי ערך ליומיים נוספים. למרות המשבר הארצי והמקומי בכח האדם אנו עושים כל מאמץ להפעיל את הצהרונים במתכונת הטובה ביותר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר