צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

הורי ילדי ביה"ס אבן חן בעתירה: רוצים לשלם יותר מהקבוע בנהלים

בית המשפט המחוזי אישר, עד לקבלת החלטה סופית בנושא, להורים לילדים אוטיסטים הלומדים בבית הספר להמשיך לשלם יותר מאשר מוגדר בנהלי משרד החינוך - כדי שבית הספר לא ייסגר

פורסם בתאריך: 27.8.18 08:39

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את בקשתם של 55 הורים לילדים הסובלים מאוטיזים קשה הלומדים בבית הספר 'אבן חן' בראש העין, שלא להפחית את תשלומי ההורים כפי שביקש משרד החינוך. לטענת ההורים, כל אחד מהם משלם כיום לבית הספר 2,000 שקלים בחודש ואילו משרד החינוך דרש כי התשלום יופחת ל-1,250 שקלים מאחר שבאופן פורמאלי התשלומים חורגים מהנהלים. ההורים טענו כי במידה ויופחתו תשלומי ההורים במקרה הטוב פעילויות ייחודיות שהילדים זקוקים להם עלולים להיפסק – ובמקרה הגרוע ייסגר המוסד במתכונת בה הוא פועל.

בעתירה שהגישו מספר הורים יחד עם הנהלת בית הספר לבית המשפט המחוזי בירושלים באמצעות עורכי הדין גילי שפר וניבי אטיאס ממשרד "בן ארי, פיש, סבן ושות'", נטען כי מדובר במוסד חינוכי ייחודי ויחיד מסוגו בישראל. "לומדים בו תלמידים שלגבי חלקם הגדול נקבע על ידי משרד החינוך כי הם אינם 'ברי חינוך', ויש לאשפזם במחלקות פסיכיאטריות סגורות", כותבים ההורים שביקשו להוציא צו ביניים דחוף שימנע את כניסתה לתוקף של ההחלטה.

בסכום אותו משלמים ההורים, הם מממנים את הפעלת שיטת טיפול התנהגותי-אישי מובנית, ABA, אשר אינה ממומנת כיום על ידי משרד החינוך, ואשר קיים קונצנזוס בעולם הרפואה הקליני על איכות הטיפול שלה בילדים אוטיסטים בתפקוד נמוך ובינוני. ביטול תשלומי ההורים, פירושו היה ביטול שיטת הטיפול ונסיגה ודאית של ילדים אשר קודמו באופן משמעותי. עוד טוענים ההורים כי לא מדובר בתשלום עבור קידום תפיסת עולם כזו או אחרת, או לימודי העשרה מיוחדים, אלא מדובר בתשלומים המאפשרים את הטיפול בצרכיהם הבסיסיים ביותר של התלמידים. "אין מדובר בתשלומים בעבור שיעור פסנתר, טבע או לימודי סינית, אלא בטיפול בתפקוד ברמת תקשורת בסיסית, שעשוי לשפר, ולו במעט, את איכות חייהם ויכולת תפקודם העתידית של בעלי לקויות קשות ביותר – מהקשות הקיימות על הספקטרום האוטיסטי – שלא נמצא להם מקום בשום מסגרת חינוכית אחרת", נכתב בעתירה.

 

לעתירה אף צורף תצהיר של ד"ר אילן רבינוביץ, רופא פסיכיאטר ואב לשני בוגרי בית הספר, אשר הסביר על טיבה ועל חשיבותה של השיטה הממומנת מכספי ההורים. בית הספר הזה, שהחל לקבל תלמידים אוטיסטים בעקבות בקשת משרד החינוך, הוא כאמור יחיד וייחודי בארץ ומשרד החינוך ראה בו מודל לחיקוי.

השופט עודד שחם קבע, כי טענות ההורים ראויות לבירור וכי ועד למתן החלטה בעתירה לגופה – ימשיכו ההורים לשלם כמו בעבר, כדי שבית הספר יוכל להמשיך ולפעול באותה מתכונת. הוא ציין, כי למרות שאין מחלוקת שהתשלומים של ההורים חורגים מנהלי משרד החינוך יש לברר את טענותיהם על כך שההפחתה, מבלי שמשרד החינוך ישלים את ההפרש, תגרום לכך שהפעילות המיוחדת בבית הספר לא תתקיים ואז אין כל הצדקה לקיומו. עוד קבע השופט שחם בהחלטתו שמאזן הנוחות נוטה באופן מובהק לטובת העותרים, שכן "הסכום שהותר לבית הספר לגבות אינו מספיק לממן את שיטת הטיפול המופעלת במסגרתו. פועל יוצא מכך הוא סיום דרכם בבית הספר של חלק מהתלמידים והגבלת יכולתו של בית הספר לספק את צורכיהם של יתר התלמידים".

תגובת משרד החינוך תובא לכשתתקבל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. איתי

    חשוב מאוד לכבד את רצון ההורים, בית הספר פועל ברמה גבוהה מאוד והתוכנית קורמת עור וגידים לנוכח בתי ספר מקבילים
    הצוות מדהים ורב מאוד שעוטף את הלומדים המקסימים מכל וכל

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר