הרמת כוסית לכבוד השנה החדשה. צילום אילן פורת
הרמת כוסית לכבוד השנה החדשה. צילום אילן פורת

אמני ראש העין מחתימים את המועמדים לראשות העיר: התחייבו למצוא לנו בית

האמנים פרסמו כתב אמנה אותו הם מחתימים את המתמודדים לראשות העיר לפיו המועמדים מתחייבים למצוא בית מתאים לפעילות האמנים בעיר, לפעול בנחישות להכרה עירונית באמנים, לעבוד בשיתוף פעולה עימם וליצור איזון ראוי בתקציבי העירייה בין כלל תחומי התרבות

פורסם בתאריך: 16.9.18 11:27

כ-50 אמנים מראש העין, נפגשו להרמת כוסית לקראת השנה החדשה בעיר. במפגש הכריזו כי שנת תשע"ט תהיה שנת האמנות בראש העין ואף פרסמו כתב אמנה אותו הם מחתימים את המתמודדים לראשות העיר. בכתב האמנה מצויין כי המועמדים מתחייבים למצוא בית מתאים לפעילות האמנים בעיר.

אמני ראש העין חולמים מזה שנים רבות על בית בו יוכלו להציג עבודותיהם, ליצור ולקיים בו סדנאות יצירה לילדים, נוער ומבוגרים, לקיים אירועי אמנות לקהילה, לייצר שיח בין אמנים לתושבים, לארח אמני חוץ וכיוצא בזה. נכון להיום הם שבעים לדבריהם מהבטחות שווא. באמצעות האמנה המעומדים מתחייבים כי מי שיבחר לראשות העירייה יפעלו בנחישות להכרה עירונית באמני העיר, לעבוד בשיתוף פעולה עם קבוצת האמנים, ליצור איזון ראוי בתקציבי העירייה בין כלל תחומי התרבות: מוסיקה, בידור, אומנות פלסטית ואמנות שימושית, לקיים שוויון הזדמנויות בין כלל האמנים בעיר וכמובן למצוא בית המתאים לפעילות האמנים כקבוצה. עוד הם מתחייבים לשתף בוועדה העירונית לתרבות נציגים מקבוצת אמני ראש העין באופן שוויוני בין הגורמים השונים בעיר, לקיים דיונים שוטפים בוועדה עירונית לתרבות ולהביא החלטותיה לאישורה של מועצת העירייה.

האמנים ציינו כי הם ישאפו לתכנן את שלל הפעילויות לאורך השנה ביחד עם הרשות המקומית – וזוהי גם מטרתה של האמנה, שמרבית המתמודדים חתמו עליה. אולם, הם מבטיחים, אם לא יתקיים שיתוף הפעולה ותמשך עגמת הנפש אותה חוו ב-20 השנים האחרונות, הם נערכים כקבוצה לפעול בכוחות עצמם.

את האירוע בחרו האמנים לקיים ביחד עם הקהילה ועשו זאת בלב ליבו של קניון גבעת טל ביחד עם בעלי החנויות ועשרות תושבים שהגיעו אקראית לקניות במקום. את הרמת הכוסית ליוותה נגינתה בחליל של נעמה מגריל, אחת מחברות הקבוצה, וכן תצוגה של יצירות באווירת יין – אותם ייצרו האמנים לקראת הרמת הכוסית.

חברת המועצה לשעבר, שרי סלע, המובילה בין היתר את קבוצת האמנים, ציינה בפתח דבריה בהרמת הכוסית: "אמנות יכולה להיות נטו פרי יצירה אישי ואמנות יכולה להיות ניזונה מקהילה והפוך – קהילה יכולה להיות ניזונה מהאמנות. אנחנו, קבוצת אמני ראש העין מאמינים בנוסף שהאמנות לא חייבת להיות בלתי מושגת וכזו שרק אמנים מחוננים יוצרים. כולנו יכולים לעשות אמנות ואפילו ליצור ביחד עם הקהילה שאנחנו חלק ממנה".

בקבוצה חברים אמנים בגילאים שונים העוסקים כמקצוע או/ו כתחביב בתחומי האמנות הפלסטית לצד אמנים העוסקים בתחומי האמנות השימושית. יש בקרבם: ציירים, פסלים, יוצרים בזכוכית ובפסיפס חורטים ומגלפים בעץ, צלמים אמנותיים, יוצרים בברזל קרמיקאים, יוצרים בבטון ועוד.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר