חברי הקהילה הרפורמית מתפללים. צילום דן דיאמנט
חברי הקהילה הרפורמית מתפללים. צילום דן דיאמנט

בית המשפט: ועדת ההקצאות תדון בהקצאת מבנה לקהילה הרפורמית בפסגות אפק

חברי הקהילה הרפורמית טוענים כי בדיון שהתקיים ביום רביעי ניסו בעירייה לחזור ולדון בהקצאת המבנה ברחוב מבצע דני, אולם הם סירבו לכך: "השופט אמר שהוא לא רואה מצב שמתוך 10 בתי כנסת אין אפילו אחד כזה שאנחנו רוצים לבנות"

פורסם בתאריך: 14.9.18 09:15

חברי הקהילה הרפורמית בבת עין יצאו מעודדים מהדיון האחרון שנערך בבית המשפט המחוזי ביום רביעי האחרון, לאחר שנקבע כי על וועדת ההקצאות לדון עד ה-20 באוקטובר בהקצאת בית הכנסת לקהילה בפסגות אפק. בקהילה מקווים כי ההקצאה אכן תאושר.

"בדיונים בנושא בוועדת ההקצאות ביקשו מאיתנו להחתים תושבים שרוצים בית כנסת רפורמי בפסגות אפק והשגנו 150 חתימות של תושבים מהשכונה ועוד 250 חתימות של תושבים מחוצה לה", אומר אייל צפניה, פעיל בקהילה. "במהלך הדיון ביום רביעי העירייה ניסתה להחזיר אותנו בחזרה להקצאת המבנה ברחוב מבצע דני – בשטח בו אנחנו יושבים היום, ואנחנו הדגשנו שאין לנו עניין בפתרון הזה. השופט מנחם פינקלשטיין אמר לעירייה שהיא צריכה לתת לנו תשובה שמתייחסת להקצאה של אחד מעשרת בתי הכנסת בפסגות אפק. הוחלט שהעירייה צריכה לקיים דיון בוועדה עד ה-20 לאוקטובר".

כזכור, הקהילה בראש העין קיימת כבר 15 שנים והיא מתפללת במבנה זמני בתוך מתנ"ס ברחוב מבצע דני, שאינו עונה לצורכיהם. חברי הקהילה פנו לבית המשפט על מנת שיוציא צו מניעה לאכלוס בתי הכנסת בשכונת פסגות אפק, כל זאת לאחר שהם דורשים לקבל הקצאה לבית כנסת לקהילה במתחם, לפני שיהיה מאוחר מידי וכל בתי הכנסת כבר יוקצו.

נזכיר כי לאחר הבחירות בשנת 2013 נאמר לחברי הקהילה שיתאפשר להם לבנות בית כנסת ברחוב מבצע דני, ולשם כך יש תקציב של משרד הדתות בסך 300 אלף שקלים שמיועד לבתי כנסת שאינם אורתודוקסים. העירייה הגישה בקשה לקבל את התקציב הזה, וגם קיבלה. אלא שאז, לטענת הקהילה, בוועדת הכספים של העירייה הקשו עליהם ולא העלו את הנושא למועצת העיר כדי שתאשר את התקציב, זאת בשעה שבמתחמים החדשים בפסגות אפק נבנו בתי כנסת חדשים שהוקצו לעמותות שונות. הקהילה החליטה לעתור לבית המשפט ולהוציא צו מניעה להקצאות בתי הכנסת. השופט קבע כי הצדדים צריכים לקיים דיונים.

"יצאתי בהרגשה שאנו מתקדמים בכל פעם קצת", מוסיף צפניה. "הסברנו שאופי השכונה הוא חילוני במהותו ויש צורך בבית כנסת כזה לא פחות מאשר בית כנסת אורתודוקסי. השופט אמר שצריך לתת תשובה מה החלטת וועדת הקצאות. השופט אמר שהוא לא רואה מצב שמתוך 10 בתי כנסת אין אפילו אחד כזה שאנחנו רוצים לבנות".

בתום הדיון, קבע שופט בית המשפט המחוזי, פינקלשטיין: "מסתבר כי אין מחלוקת על כך שמנכ"ל העירייה הציע שהעותרת תציג רשימה של למעלה מ-100 תושבי שכונות החדשות שמבקשים הקמת בית כנסת רפורמי ומצהירים שישתפו בפעילותו. תנאי זה מולא על ידי העותרת. כמו כן זה המקום לציין שבמהלך הדיון בבית המשפט התברר שהעותרת עומדות חד משמעית על כך שעל הפרק עומדת בקשה להקצאת אחד מעשרת בתי הכנסת החדשים האמורים להיבנות בפסגות אפק במימון ציבורי מלא, ולא עומדת על הפרק הבנייה במבנה ברחוב מבצע דני. יוצא מכך שעל ועדת ההקצאות לבחון בתום לב את בקשת העותרות. ברם, בחינה זו לא תהיה לגבי מגרש מסויים (כפי שהיה בהחלטה הקודמת) אלא בחינה כוללת שתביא בחשבון את עשרת בתי הכנסת כולם. ועדת ההקצאות תקיים את הישיבה עד ליום ה-20 באוקטובר 2018".

תגובת העירייה: "ועדת ההקצאות תמשיך לדון בבקשת הקהילה כפי שתוכנן. יודגש כי בהתאם להחלטת השופט, הדיון בבקשתם יהיה מתוך כלל בתי הכנסת שיקומו בעתיד ברובעים החדשים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר