אומנים המופיעים בתימנה. צילומים ניברן - שמשון דודפור, שרון רביבו, טל גבעוני, גיא כושי ויריב פיין, דניאל בר און
אומנים המופיעים בתימנה 2018. צילומים ניברן - שמשון דודפור, שרון רביבו, טל גבעוני, גיא כושי ויריב פיין, דניאל בר און

אירועי חול המועד: פסטיבל תימנה בראש העין, נצ'י נצ' בפתח תקוה

תערוכה מציוריה ותכשיטיה של שושנה דמארי, ושתי במות של הופעות ומיטב הזמרים יעמדו במוקד פסטיבל תימנה. פעילויות לכל המשפחה יתקיימו במוזיאון האדם והסביבה בפתח תקוה. חול המועד, כל הפרטים

פורסם בתאריך: 25.9.18 09:42

אירועים רבים יתקיימו במהלך חול המועד סוכות בפתח תקוה ובראש העין. במוקד יעמוד כמובן פסטיבל תימנה ה-17 בראש העין. בפתח תקוה תתקיים פעילות רבה במוזיאון האדם והסביבה. להלן סקירת האירועים, תיהנו.

פסטיבל תימנה ה-17 במספר, ייצא לדרך בחול המועד סוכות (ה-25-27 בספטמבר) באמפי-פארק העירוני ויכלול שלושה ימי הופעות של מגוון הזמרים והאמנים הים תיכוניים, לצד זמרים ולהקות מקומיות. בנוסף תקיים תערוכת ציורים ותכשיטים של הזמרת שושנה דמארי.

הפסטיבל עומד השנה בסימן 400 שנה להולדת המשורר שלום שבזי ו-70 שנה לראש העין. הצפי הוא שלשלושת ימי הפסטיבל הפתוח לציבור, יגיעו אלפי צופים, גם מערים אחרות ברחבי הארץ. אין ספק שמדובר בפסטיבל שהפך למסורת ואחד מסימני ההיכר של העיר.

וזהו סדר האירועים

עבור ההופעות נבנו השנה שתי במות באמפי: גדולה וקטנה. כמידי שנה, הפסטיבל יפתח בפאנל שיתקיים באולם סימפוניה. הערב הראשון, יום שלישי, יפתח בבית מורשת יהדות תימן, החל משעה 17:30. בית המורשת יפתח לתערוכת ציורים ותכשיטים מיוחדים ונדירים של הזמרת וכלת פרס ישראל שושנה דמארי. לאחר מכן יתקיימו שני פאנלים, הפאנל הראשון יעסוק ב-70 שנה לעליית יהודי תימן לראש העין והחיים במחנה העולים – אותו תנחה העיתונאית מזל מועלם. לאחר מכן יוקרן הסרט: שנה ממחנה עולים לעיר מובילה. כמו כן יתארחו בפנאל אהרון ושחר עמרם וגילה בשארי. הפאנל השני שיתקיים באותו היום נקרא: "ראש העין משנות ה-50 ועד ימינו". גם אותו תנחה מועלם, ותוצג בו ההתפתחות של העיר לאורך השנים.

תימנה. צילום אילן חתוכה

תימנה. צילום אילן חתוכה

מיד לאחר מכן בשעה 20:30, תפתח הבמה הקטנה, שנקראת גם הבמה האותנטית, במופע משירי רבי שלום שבזי ז"ל, שנחשב לאחר מגדולי חכמי ומשוררי תימן, וזאת במלאת 400 שנים להולדתו. את המופע ינחה מתי סרי. בעירייה מציינים כי זהו מופע מיוחד בעיבודים חדשים לשיריו של שבזי, בהשתתפותם של הזמרים אבנר גדסי ומרגלית צנעני, להקת המחול ברחובות תימן, יונית שקד גולן וזאפה תימנית.

ביום רביעי יחלו ההופעות המרכזיות בבמה המרכזית עם הכוכבים הגדולים. קודם לכן, והחל משעה 17:00 יתקיים פאנל בבית מורשת יהדות תימן בשם: שושנה דמארי – הזמרת והאגדה, אותו ינחה שמעון פרנס. בין המשתתפים דורון לוינסון, אשר מחזיק אוסף הציורים והתכשיטים של שושנה דמארי ונגה בושמי אחייניתה של שושנה דמארי.

כל אחד מתוקצב בזמן שלו, אין הרבה זמן וצריכים להיות יותר נקודתיים ולדחוס כמה שיותר. לכן אשיר קצת שירים חדשים וקצת שירים ישנים, אבל יהיו הרבה להיטים מוכרים. אני אשתדל לענג את הקהל כמה שיותר".
יואב יצחק

בשעה 20:00, בבמה המרכזית, יופיעו יואב יצחק, ישי לוי, נתי לוי, רובי לוי, דקל צדוק, נתי לב ואיתי לוי. באותו היום תתקיים תחרות זמר שנקראת הפרח בגני, בהשתתפותם של אמנים תושבי ראש העין. שופטי התחרות יהיו אביהו מדינה, נורית הירש וציון שרעבי. כזכור, בשנה שעברה הייתה אמורה להתקיים תחרות דומה משירי בועז שרעבי, אך היא בוטלה בשל הגשמים שירדו בחג הסוכות וגרמו לשינויים בלוח הזמנים המתוכנן. במקביל במתחם הבמה האותנטית, והחל מהשעה 20:00, יתקיימו הופעות שירה בסגנון תימני עם הזמרים ציון גולן, מוטי נהרי, אביחי מליחי, אביתר שמחי, דורון הברי, אביגיל מלאכי ואביעד יחיא.

יום חמישי, הנועל את הפסטיבל, יחל בבית מורשת יהדות תימן בשעה 17:00 יתקיים פאנל בשם יצירתו של רבי שלום שבזי, מגדולי חכמי ומשוררי תימן, במלאת 400 שנים להולדתו, בו ישתתפו ד"ר שרונה תם עומסי, המשורר והסופר מרדכי יצהרי, החוקר ד"ר יהודה עמיר והזמר מוטי נהרי.

לאחר מכן, על המה המרכזית, תופיע תחילה להקת מחול מקומיות ותזמורת כלי הפריטה ראש העין, ולאחר מכן יופיעו אבי סינואני וגל סינואני בהופעה משותפת, בועז שרעבי, גיא יהוד, רז חדד ורן שפיר, כאשר מי שיסגור את הערב ואת הפסטיבל כולו, יהיה הזמר ליאור נרקיס.
במתחם הבמה האותנטית, החל מהשעה 20:00, יופיע הזמרים אהרון ירימי, אביחי מליחי, אלעד בושארי, נעמי מליחי, עופרה בוסקילה, נריה רצון וליאב יעקובי.

"אני לא בא להתהדר בכוכבים סתם"

מפיק הפסטיבל, יהודה ביטון מספר על הקו המוזיקלי. "הקו המוזיקלי הוא תימני אותנטי", הוא אומר. "הערב הראשון בנוי על רבי שלום שבזי לציון 400 שנה להולדתו. אנו הראשונים במדינה שחוגגים זאת. זה יהיה ערב שלם שבנוי עליו. הלכנו להיסטוריה בשביל לבדוק את התאריך. לצורך האירוע עשיתי איחוד מיוחד שבו ישירו אבנר גדסי ומרגול את שיריו של שבזי. אני חושב שזה מוסיף כבוד לאיש שהוא היסטוריה לעדה התימנית וגם לתרבות הישראלית. שבזי היה אחד המשוררים הגדולים בדורו ואולי הגדול מכולם. עד היום האגדות שלו מסופרות ושרים אותו גדולי הזמר, גם לא הזמר המזרחי. אנו נותנים לו הרבה כבוד. תהיה גם להקת מחול שירקדו שלוש ריקודים על פי מחרוזות של שבזי".

תימנה 2017. צילום שמשון דודפור

תימנה 2017. צילום שמשון דודפור

באשר לתערוכה מציוריה של שושנה דמארי אומר ביטון: "בערב הראשון, בשעה חמש וחצי, בבית מורשת יהדות תימן, שחודש בעלות של הרבה כסף, תפתח תערוכה של שונה דמארי שכוללת ציורים ותכשיטים, הכל אמיתי לחלוטין. צריך לזכור שדמארי היא גם כלת פרס ישראל. יהיו בתערוכה בערך 25 ציורים, ואני מניח שאצל בני המשפחה מסתובבים עוד ציורים שלה. יש למשל דיוקן של הבת שלה ושל הבעל שלה – שלא יודעים איך הוא נראה. זה ייחודי מאוד. התערוכה מוסיפה המון כבוד להיסטוריה שלה ולכל התרומה שלה לתרבות הישראלית".

לדבריו בתחרות הכוכב הנולד של ראש העין, יתמודדו חמישה זמרים ושלוש זמרות. "כל אחד מהם שר שיר אחד שהוא בוחר ולאחר מכן תהיינה הצבעה אינטרנטית וכל אחד יכול להצביע פעם אחת", הוא מסביר. "מי שמנצח זוכה בהפקה של השיר באולפן מקצועי עם הרכב ולאחר מכן מעלים את השיר ליוטיוב. מדובר בשמונה זמרים וזמרות שבחרנו מתוך 50 מועמדים שהגיעו לאודישנים".

מבחינתי כל מי שבא ברוך הבא. זו הסוכה שלנו ואנו מארחים את כולם. צריך לזכור שמדובר ב-70 שנה לראש העין, ולכן הדרישה של ראש העיר היא שמרבית הזמרים יהיו קשורים לראש העין או לעדה התימנית"
יהודה ביטון

המטרה בפסטיבל כולו, לדבריו, היא לתת צ'אנס לחדש מול ישן. "צריך לתת צ'אנס לכולם. למשל גיא יהוד מול ציון גולן", הוא אומר. :"אנו רוצים להביא את כל הסגנונות. יש זמרים טובים בראש העין, וכולם בקבלים במה. המנהלים המוזיקליים הם קובי אחרק ונחום אושרי, תושבי העיר. הקהל לעומת זאת, הוא כבר לא בשליטתי. בשנה שעברה הגיעו אנשים מאשדוד ומחדרה. מבחינתי כל מי שבא ברוך הבא. זו הסוכה שלנו ואנו מארחים את כולם. צריך לזכור שמדובר ב-70 שנה לראש העין, ולכן הדרישה של ראש העיר היא שמרבית הזמרים יהיו קשורים לראש העין או לעדה התימנית. לכן יש הרבה זמרים שגרים או שגדלו בעיר. ומתאימים לתימנה ולמסורת התימנית. אני לא בא להתהדר בכוכבים סתם, אלא בערב תרבותי. גם בבמה האותנטית כולם זמרים מראש העין".

לשיר במגרש הביתי

מי שיופיעו בפסטיבל יהיו האחים נתי וישי לוי. שניהם גדלו בראש העין, בשיכון ג'. בעוד שישי עזב את הבית בגיל מוקדם בשל רצונו להופיע, נתי המשיך לחיות בעיר ומידי פעם הופיע גם באירועים בעיר. היום השניים לא חיים בראש העין. ישי גר בתל אביב ונתי מתגורר בפתח תקוה, אך תושבי העיר יוכלו לראות שוב פעם את השניים להם שורשים וזיכרונות רבים מהעיר. "זו לא הפעם הראשונה שאני מופיע בתימנה", אומר ישי. "הופעתי בה כבר כמה פעמים בעבר, ואני מכיר את הקהל. אך חלק מאותו הקהל זה הקהל שבה גם להופעות הרגילות שלי, כך שהוא גם מכיר את השירים ואת המופע".

"תמיד זה תענוג לחזור לשורשים ולאזור שבו גדלתי בה", מוסיף נתי. "עם זאת, מזמן הפסטיבל הוא לא רק לתימנים, אלא לכולם. מדובר בקהל שמגיע שמגיע מכל הארץ. לדעתי הגיוון דווקא מוסיף להופעה. מרגישים גם אווירה ביתית וגם אורחים מבחוץ שמוסיפים. הופעתי כמה פעמים בתימנה, ותמיד כייף לחזור. במהלך ההופעה אני אשיר שירים על טהרת הנוסטלגיה, ואת השיר החדש שנקרא הצייר".

לעומתם, יואב יצחק הוא תושב העיר, וגם יופיע בראש העין כמו שעשה בשנים האחרונות. "אני מופיע כבר שנה שלישית ברציפות בתימנה", הוא אומר. "צריך לזכור שבתימנה ההופעות הן הרבה יותר קצרות מאשר הופעות אחרות שלי כי אני לא האמן היחיד באותו הערב. לכן כל אחד מתוקצב בזמן שלו, אין הרבה זמן וצריכים להיות יותר נקודתיים ולדחוס כמה שיותר. לכן אשיר קצת שירים חדשים וקצת שירים ישנים, אבל יהיו הרבה להיטים מוכרים. אני אשתדל לענג את הקהל כמה שיותר. בשבילי התימנה זה המגרש הביתי, ללא ספק, ותמיד מגיע לפסטיבל קהל נפלא והמטרה היא לשמח אותו".

יש לציין כי הפסטיבל יצולם וישודר בשידור חי באתר ובדף הפייסבוק של עיריית ראש העין. בנוסף, במהלך חול המועד סוכות, מוזיאון מורשת יהדות תימן יהיה פתוח לקהל ללא תשלום החל משעה 12:00 עד 19:00.

לוח אירועים -פסטיבל תימנה ראש העין ה-17

(חוה"מ סוכות – ימים שלישי רביעי חמישי 25-27.9.18)

שושנה דמארי צילום יעקב סער- לע"מ

שושנה דמארי צילום יעקב סער- לע"מ

יום שלישי:
• החל מהשעה 17:30 בבית מורשת יהדות תימן – תערוכת ציורים נדירים של הזמרת וכלת פרס ישראל שושנה דמארי.
• בהמשך פאנלים "70 שנה ממחנה עולים לעיר מובילה" ו"ילדי ראש העין משנות ה-50 ועד ימינו" בנחיית העיתונאית מזל מועלם.
• החל מהשעה 20:30 בבמה האותנטית – מופע מיוחד משירי רבי שלום שבזי ז"ל במלאת 400 שנים להולדתו.

יום רביעי:
• החל מהשעה 17:00 בבית מורשת יהדות תימן – פאנל "שושנה שדמארי – הזמרת והאגדה" – בהנחיית שמעון פרנס.
• החל מהשעה 20:00 בבמה המרכזית באמפיתיאטרון העירוני – יופיעו יואב יצחק, ישי לוי, נתי לוי, רובי לוי, דקל צדוק, נתי לב ואתי לוי.
• לאחר מכן תחרות כוכב נולד – הפרח בגני. שופטים: אביהו מדינה, נורית הירש וציון שרעבי.
• החל מהשעה 20:00 בבמה האותנטית – זאפה תימנית – מופע של אמנים שונים.

יום חמישי:
• החל מהשעה 17:00 בבית מורשת יהדות תימן – פאנל "יצירתו של רבי שלום שבזי". מנחה: מתי סרי.
• החל מהשעה 20:00 בבמה המרכזית – להקות מקומיות, מופע של בועז שרעבי ולאחר מכן גיא יהוד, רז חדד, רן שפיר וליאור נרקיס.
• החל מהשעה 20:00 בבמה האותנטית – זאפה וחינה תימנית עם כלה אמיתית.

נצ'י נצ'

נצ'י נצ'

אירועי חול המועד בפתח תקוה: נצ'י נצ', קרקס בראבו ומסע בין כוכבים

 

לא מעט אירועי פנאי ותרבות יתקיימו במהלך חול המועד סוכות בפתח תקוה, להלן המרכזיים שבהם.

# מוזיאון פתח תקוה לאמנות בשיתוף מצפה הכוכבים יקיים בחול המועד סוכות פעילות "מסע בין כוכבים", אירוע לכל המשפחה. הפעילות תתקיים בימי שלישי ורביעי, 25-26.9.

# ביום שלישי, 25.9, יתקיים במוזיאון מפגש מודרך בתערוכה של האמנית הצרפתייה המוערכת טטיאנה טרובה. הנוכחים ייכנסו לתערוכה של חלל לבן שתגרום לתחושה של הליכה בתוך מפה ענקית וחסרת גבולות. לאחריה תתקיים הרצאה לכל המשפחה על ההיווצרות של החלל החיצון, מערכת השמש, חורים שחורים ואפילו חייזרים ולבסוף צפייה בכוכבים באמצעות טלסקופים מיוחדים שיגיעו למוזיאון ללילה אחד ממצפה הכוכבים.

# ביום רביעי 26.9 יתקיים מוזיאון פתח תקוה לאמנות יום פעילות ירוק בשיתוף עם האגף לחינוך סביבתי, בנושא כוכבים ושמיים. יום הפעילות יכלול סדנאות יצירה מגוונות המשלבות חומרים בשימוש חוזר, ביקור תיאטרלי בתערוכות המוזיאון, והצגה אקולוגית לכל המשפחה – "אביר הניקיון". מחיר כניסה: 30 שקלים לילד, 10 שקלים למבוגר. הנחה מיוחדת למחזיקי כרטיס תושב פתח תקוה פלוס.

# הראפר המצליח נצ'י נצ' (רביד פלוטניק) יוצא בסיבוב הופעות עם אלבומו החדש, "שפל וגאות", מתוכו כבר זכה להצלחה הסינגל המשותף עם דודו טסה, "כל הזמן הזה". נצ'י נצ' יופיע ביום חמישי ה־27.9 בשעה 21:00 במוזיאון פתח תקוה לאומנות.

# מוזיאון האדם והסביבה יהיה פתוח לקהל הרחב בין התאריכים 25-27.9 בין השעות 9:00-14:00. במקום יתקיים סיור מודרך, מוצגים חדשים ועמדת הvr (משקפיים המדמים הליכה בטבע) שתהיה פתוחה לקהל.

# בתאריך ה־25.9 יתקיים במוזיאון האדם והסביבה הפנינג משפחתי – "חושבים ירוק חושבים בריא" – בשיתוף האגף לאיכות הסביבה, בין השעות: 10:00-13:00. במקום יתקיימו תחנות הפעלה ויצירה חווייתיות לכלל הגילאים, צעירים ומבוגרים. התחנות: "הקרטונייה" – בניית דגמים מקרטון, קליעה למטרה בחומרים ממוחזרים; חפש את המטמון במוזיאון; יוצרים ומנגנים – הכנת כלי נגינה מחומרים בשימוש חוזר; "מדע של סיפור" – שעת סיפור המועברת בצורה תיאטרלית בשיתוף הקהל; "עציץ בבקבוק" – הכנת עציץ מדעי. הפעילות מיועדת לכל הגילאים. מחיר כניסה: 10 שקלים.

# בקניון הגדול יתקיים בחול המועד סוכות בתאריכים 25-27.9 מתחם בלונים וקיר צילום עם חיות היער. הפעילות תתקיים במתחם ה"פאסט פוד" בין השעות 11:00-14:30 ולאחר מכן, בין השעות 16:00-19:30.

# בקניון סירקין תתקיים ביום שלישי 25.9 בשעה 17:00, ההצגה "חברים" שלומית הקטנה רוצה לבנות סוכה עם חברים ולהזמין את כולם: את נדב הלולב, נאוה הערבה, הדס היפה ואלמוג האתרוג, אך מישהו רוצה לקלקל את השמחה. ביום רביעי 26.9 תתקיים ההצגה "הנסיכה והצפרדע" ב־17:30. ביום חמישי ב־17:30 יתקיים המופע "חגיגת תשרי" – מופע הפעלה בשילוב שירי חגי תשרי.

# בהיכל התרבות בפתח תקוה יתקיים המופע קרקס בראבו ביום רביעי, ה-26.9, בשעה 10:00 ובשעה 17:30. ביום חמישי ב17:30 ובמוצאי שבת ב-21:00: המחזמר צלילי המוזיקה.

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אלמוג

    סוף סוף! כמה חיכינו לנצ'י !!
    הגיע הזמן שתביאו אותו להופיע בעיר שבה הוא גר.
    רק חבל שזה במקום כמו המוזיאון.

  2. א

    לאלמוג, מה רע במוזאון? כנראה שמזמן לא ביקרת שם. מקום מדהים משקיף לפארק

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר