מתחם גן דגן וחורש בראש העין
מתחם גן דגן וחורש בראש העין

פיילוט צהרוני החינוך המיוחד בסכנה: הסייעות קורסות מהעומס ואין היענות לתפקיד

בעיריית ראש העין מחפשים ללא הצלחה סייעת נוספת לצהרון החינוך המיוחד שנפתח השנה כפיילוט בגנים דגן וחורש. לדברי ההורים הסייעות הודיעו שהן מתפטרות בגלל העומס

פורסם בתאריך: 6.11.18 12:53

הורים לילדים בגני החינוך המיוחד דגן וחורש במתחם פסגות בראש העין, שנמצאים מתחילת השנה יחדיו תחת פיילוט של צהרון לחינוך המיוחד, טוענים כי אם לא תמצא עד יום חמישי הקרוב סייעת שלישית להפעלת הצהרון הוא ייסגר וההורים ייאלצו להוציא את הילדים מוקדם מהרגיל – בסוף יום הלימודים הלימודים. לטענת ההורים, על העירייה למצוא פיתרון בדחיפות מאחר והסייעות שעובדות בצהרון נמצאות על סף קריסה, ואינן מסוגלות להתמודד עם מספר הילדים הזקוקים לליווי צמוד. סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך, סיגל שיינמן מאשרת שיש צורך בכוח אדם נוסף וכי הם עושים את מירב המאמצים לשם כך. "אני מאמינה שנצליח", אמרה.

ההורים טוענים כי בעירייה אמרו להם שלמרות הפרסומים אין פונים לתפקיד סייעות בצהרון ואף הציעו להם לחפש בעצמם. אם לילד בגן מסבירה שמדובר בצהרון בו לומדים 16 ילדים שלהם בעיות שונות, החל מקשיים של הסתגלות, קשיי התנהגות, רגישות יתר ועוד. "הסייעות בגן מקסימות ומאוד מקצועיות, אבל הן הודיעו שהן מתפטרות מאחר והן לא מסוגלות יותר בעומס הזה", אומרת האם. "שוחחנו עם העירייה ואגף החינוך ונאמר לנו שהם פרסמו בכל מקום והם מתקשים למצוא סייעת נוספת. באופן אישי לא ראיתי פרסומים ובעירייה טוענים שאין להם מה לעשות. בשיא החוצפה הם אמרו שאנחנו נמצא סייעת".

לדבריה אופציה נוספת היא שבעירייה ישבצו בינתיים עובדת עירייה בצהרון. "כשחזרנו לצהרון לאחר החגים, אחת הסייעת התפטרה ובעירייה הכניסו לגן עובדת עירייה עד שהם מצאו סייעת", היא מסבירה. "מבחינתנו, גם הפעם הם יכולים לפעול באותה דרך. הם החלו בפיילוט והם צריכים לתת להורים את המענה. אי אפשר להפסיק אותו באמצע ובטח ובטח אי אפשר לצפות מההורים שיעבדו רבע משרה, כי הם צריכים להוציא את הילדים מהגן".

תושבת השכונה, שירן עזר כהן, שהעלתה פוסט בנושא בעמוד הפייסבוק לה, מוסיפה: "ההורים זקוקים לעזרה וזה לא נושא שיכול לעבור בשקט. בעירייה חייבים לקחת את העניינים לידיים ולטפל בכך, אי אפשר לעמוד מהצד ולשתוק".

סגנית ראש העיר ומחזקת תיק החינוך, סיגל שיינמן, מסבירה: "לאור דרישת ההורים, השנה החלטתי שנקים בעיר פיילוט של צהרון של חינוך מיוחד ונבדוק את כל המשמעויות לכך. מדובר בצהרון מאוד מורכב ויש לו צוות מדהים. על מנת שהם יתפקדו כמו שצריך וכדי להקל עליהם, קנינו להם את כל הציוד הנדרש ואנחנו משקיעים בו את נשמתנו. הצהרון התחיל עם 11 ילדים והתווספו ילדים נוספים. לצורך כך, אנחנו זקוקים לכוח אדם נוסף. אנחנו לא מפסיקים לחפש סייעות בכל מקום אפשרי סביב השעון. אנחנו עושים את מירב המאמצים ואני מאמינה שנצליח".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר