קופת חולים כללית. צילום זאב שטרן
קופת חולים כללית. צילום זאב שטרן

שלום בן משה: "ישנו מחסור ברופאים במרפאות קופת חולים כללית בראש העין"

במכתב שלח ראש העיר למנכ"ל קופ"ח כללית לאור תלונות התושבים תהה מדוע הקופה לא עומדת בקצב גידול התושבים בעיר. כללית: "פועלים להרחבת השירותים הרפואיים בעיר. העומס החריג בשל תחלואת החורף"

פורסם בתאריך: 20.1.19 15:35

תושבי ראש העין, החברים בקופת חולים כללית, מתלוננים על בסיס קבוע על כך שהקופה לא ערוכה לטפל בחולים הרבים בעיר. מידי שבוע עולות תלונות על תורים ארוכים בשל העומס הרב במרפאות בעיר. המרפאה שעליה יש הכי הרבה תלונות ממוקמת ברחוב צה"ל בעיר ויש בה על פי החברים מחסור בלתי סביר ברופאים ובכוח אדם. בנוסף לטענתם המענה הטלפוני ארוך ומייאש.

"לצערי, כוח האדם במרפאה אצלנו, לא עומד בעומס החולים", מסבירה מטופלת במרפאה ברחוב צה"ל. "זה כמעט בלתי אפשרי לתפוס אותם בטלפון. העצוב הוא, שהצוות במקום מקסים, אבל הם בהחלט אינם מסוגלים לתת מענה לכל כך הרבה אנשים".

במכתב ששלח ראש העיר, שלום בן משה, למנכ"ל קופ"ח כללית בנושא לאור תלונות התושבים הוא מבקש להגדיל את מצבת רופאי הילדים במרפאות כללית בראש העין. במכתב הוא מציין שבחודשים האחרונים ישנו מחסור גדול של רופאי ילדים בכל מרפאות הקופה בעיר. תושבים מגיעים למרפאות הקופה וטוענים למחסור חמור/שעות המתנה מרובות.

 

"משנת 2014 ועד היום קלטה ראש העין מעל 12,000 תושבים חדשים וכיום מונה העיר כ-56 אלף תושבים", הוא כותב. "במהלך השנה הקרובה יקלטו עוד כ-3,000 משפחות מרביתם זוגות צעירים עם ממוצע של שני ילדים למשפחה. מדובר בגידול צפוי של כ-6,000 ילדים נוספים בעיר. למעלה מ-50 אחוז מהאוכלוסיה בעיר מבוטחים בכללית ועל הקופה מוטלת האחריות לתת מענה שירותי זמין והולם למבוטחיה".

תגובת קופת חולים כללית: "בעקבות הפניה שוחח מנהל מחוז דן פתח תקווה של כללית עם ראש עירית ראש העין בנושא. כללית, הקופה הגדולה והמובילה בעיר, פועלת להרחבת השירותים הרפואיים ולגיוס רופאים נוספים כדי להבטיח טיפול רפואי איכותי וזמין לתושבי ראש העין והסביבה. בשל המחסור הארצי הקיים ברופאים בכלל וברופאי ילדים בפרט הדבר מתארך מעל הצפוי ואנו פועלים בכל הדרכים לצרף לשורותינו רופאי ילדים נוספים.
לאחרונה היה עומס חריג במרפאה הגדולה בעיר לנוכח העובדה שאנו בשיאה של תחלואת החורף ולאור פרישתו לגמלאות של אחד מרופאי הילדים. בתחילת חודש ינואר החל לעבוד במרפאה רופא ילדים קבוע ועד לכניסתו לתפקיד הוצב רופא מחליף, בתקופת הביניים נוצרו תורים ממושכים ואנו מתנצלים על אי הנוחות שנוצרה בחודש זה. בקרוב, יצטרף למרפאת 'גבע' שבעיר רופא ילדים נוסף ולצוות המשרד תצטרף מזכירה נוספת ואנו מקווים לשיפור זמינות השירות בקרוב".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר