הפגנה במהלך מאבק ההורים לפתיחת הממ"ד בפסגות אפק בעת ביקור מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב
הפגנה במהלך מאבק ההורים לפתיחת הממ"ד בפסגות אפק בעת ביקור מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב

הורים בפסגות אפק: העירייה חזרה בה מרישום שכבות ג'-ד' לממ"ד בשכונה

לטענת ההורים בעירייה החליטו חמישה ימים לפני סגירת הרישום שלא לפתוח את ההרשמה ורבים נאלצו לרשום את הילדיהם לבתי ספר ממ"ד בשכונות מרוחקות

פורסם בתאריך: 24.1.19 16:55

הורים לילדי הממ"ד הצומח בשכונת פסגות אפק שנפתח השנה ופועל במבנה זמני, טוענים כי עיריית ראש העין חזרה בה וביטלה את הרישום לתלמידים חדשים בשכבות ג' ו-ד' חמישה ימים לפני סגירת הרישום. לדבריהם אשתקד הכריזו באגף החינוך כי השנה תפתח כזו.

לאור התפתחות המצערת הזו מבחינתם תושבי השכונה נאלצו לרשום את ילדיהם לבתי ספר ממלכתיים דתיים בשכונות העיר האחרות המרוחקות לעיתים למעלה משלושה קילוטרים. על פי ההורים באגף החינוך תרצו זאת כי יש להשלים קודם כל מכסות בממ"דים מרוחקים בעיר לפני שפותחים כיתות חדשות.

מעבר לעובדה שכעת אותם תלמידים יאלצו לקום מוקדם מהרגיל ולנסוע בהסעה לשכונות מרוחקות במקום ללמוד קרוב לבית, ומעבר לכך שכעת אחים לא ילמדו באותו בית ספר דבר המהווה נטל על ההורים, ישנו חשש כי תושבים דתיים השוקלים לעבור להתגורר בפסגות יתחרטו כיוון שאין מסגרת לימודים קרובה למקום המגורים.

"השימוש בילדים שלנו למלא מכסות בבתי ספר בעיר מהווה אפליה", אומרת אחת האימהות. "זוהי ציניות לשמה ושלילת עקרון השוויון. הילדים שלנו עוברים ניתוק חברתי, מאחר ומפצלים את השכבה והתלמידים לחמישה ממ"דים שונים בעיר".

"כרגע ילדי פסגות אפק בראש העין נותרים מאחור", טוען הורה אחר. "אגף החינוך והעירייה מתייחסת אליהם כאל 'החצר האחורית' ומונעת מהם ללמוד במוסד חינוכי מתאים להם קרוב לאזור מגוריהם".

נזכיר כי השנה לומדים תלמידי הממ"ד במבנה זמני של גן ברחוב גרטרוד עליון ובשנה הבאה הם אמורים לעבור ללמוד במבנה של החטיבה הצומחת בשכונה. המטרה היא שבעוד שנתיים יפתח עבורם מבנה הקבע בקרית החינוך במתחם C. השנה נפתחה כיתת א' אחת ובשנה הבאה אמורות להיפתח שתיים או שלוש כיותות נוספות בשכבה ושתי כיתות ב'. נבדקת גם אפשרות לפתיחת כיתה קטנה.

תגובת העירייה: "בית הספר היסודי הממלכתי דתי בפסגות אפק הינו בית ספר צומח. בשנת הלימודים תשע"ט נפתחה כיתה א' ובשנת הלימודים תש"פ היא תעלה לכיתה ב' ויפתחו שתי כיתות א' חדשות. המדיניות העירונית נקבעת בתיאום ובהנחיית הפיקוח במשרד החינוך".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר