המצודה בגן הלאומי מגדל צדק צילום תומר עופרי רשות הטבע והגנים

טיול ליד הבית: נפתח מחדש הגן הלאומי מגדל צדק בהשקעה של כמאה מיליון שקלים

הגן נפתח במתכונת מלאה לאחר תקופת הרצה. במקום תצפית נוף, בריכות חורף, טיילת, ושבילים שחלקם מונגשים להליכה ולרכיבת אופניים

פורסם בתאריך: 29.10.21 08:55

מוקד תיירות חדש: בטקס מיוחד בנוכחות תמר זנדברג, השרה להגנת הסביבה, חנכו השבוע באופן רשמי רשות הטבע והגנים, הקרן לשיקום מחצבות ועיריית ראש העין, את הגן הלאומי מגדל צדק בראש העין. זאת לאחר שהושקעו בעבודות להקמתו, טיפוחו והנגשתו לציבור למעלה מ-100 מיליון שקלים לאורך כעשור.

את עבודות השיקום, הפיתוח ושימור המורשת וערכי הטבע בגן הלאומי המשתרע על שטח של כ-1,700 דונם, הובילו רשות הטבע והגנים והקרן לשיקום מחצבות בשיתוף עיריית ראש העין, משרד הבינוי והשיכון, משרד ירושלים ומורשת ורשות העתיקות. במסגרת העבודות שבוצעו לקראת פתיחת הגן הלאומי, שוקמו המחצבות הנטושות שפעלו בעבר במקום על ידי הקרן לשיקום מחצבות והפכו לפנינות של נוף. המצודה הצלבנית הקדומה, המעטרת את ראש הגבעה ומשלבת תצפית נוף של 360 מעלות לכל הסביבה שוקמה, שומרה ושוחזרה והוקמו שלוש בריכות חורף עשירות בערכי טבע, המאכלסות מיני צומח וחי האופייניים לבית גידול מימי. בנוסף, נבנתה טיילת נוף מרכזית משובצת אלפי עצים ושיחים שניטעו בגן עם נקודות תצפית ופינות ישיבות עם מכלול שבילים באורך כולל של למעלה מ-10 ק"מ להולכי רגל ורוכבי אופניים, מתוכם כ-5 ק"מ מונגשים למבקרים עם עגלות ומבקרים עם מוגבלות תנועה. כמו כן הוקמו מבואת כניסה ומרכז שירות לקליטת ורווחת המבקרים.

טקס חנוכת גן לאומי מגדל צדק המחודש מימין צילום יניב כהן רשות הטבע והגנים

בחודשים האחרונים האתר נפתח למבקרים במתכונת מצומצמת יחסית לתקופת הרצה ראשונית ועתה כאמור נפתח הגן הלאומי באופן רשמי. בין הפעילויות שמובילה רשות הטבע והגנים למען המבקרים בגן הלאומי: סיורים מודרכים במועדים נבחרים ומופעי אומני במה, בעיקר בתקופות החגים וחופשת הקיץ. בתוך כך השותפים להקמת הגן ממשיכים בפיתוחו כפנינת טבע, מורשת, נוף ופנאי שתשלב למעשה גם מוזיאון פתוח שיספר את סיפור החציבה ותעשיית האבן במקום עם שלטי מידע והמסרה וגם הצבת קרוניות חציבה שהיו פעילות במקום עד שנות ה-30 ושוקמו. בנוסף קיימת תכנית להקמת פארק אתגרי באתר וצפוי לפעול בית קפה באחד מחדרי המצודה לרווחת המבקרים במקום. זאת מעבר למרכז שירות שכבר קיים באתר ומציע אפשרות לרכוש שתייה חמה, קרה ומאפים.

 

 

הכניסה לגן הלאומי בתשלום של 28 שקלים למבוגר ו-14 שקלים לילד, חינם למנויי מטמון של רשות הטבע והגנים והנחה מיוחדת לתושבי ראש העין בסבסוד של העירייה. שעות הפתיחה של הגן הלאומי ומידע נוסף מפורטים באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, אמרה: "מדהים לחשוב שהמקום הזה, שהיה עד לא מזמן אתר של מחצבות נטושות, פסולת בניין פיראטית, מפגעים, ומצודה מוזנחת – הפך לאתר טבע ומורשת מרהיב בלב הארץ. בישראל מצוי טבע יוצא דופן בייחודיותו, ובאזור הזה בפרט, שמהווה את המסדרון האקולוגי הכי חשוב של אזור המרכז. שיקום מחצבות נטושות הוא אחת המשימות הסביבתיות החשובות בישראל. אני שמחה לחנוך את הגן הלאומי באתר שהוקם מחדש לטובת הציבור והטבע כאחד".

ראש עיריית ראש העין, שלום בן משה, אמר: "לאחר עבודה ממושכת ומאמצים רבים, מגדל צדק ראש העין נפתח למבקרים. מגדל צדק הוא חלק מנוף העיר ומורשתה מאז קום המדינה וישמש כמקום בילוי ופנאי לתושבי העיר ומבקרים. האתר מגדל צדק מסמל את יופייה הייחודי של העיר ומהווה נכס צאן ברזל באתרים הלאומיים של המדינה. אני מודה לכל השותפים לעשייה ומזמין את כולם לבקר וליהנות".

שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים, אמר: "מגדל צדק הוא עוד דוגמה ל'פרויקט על' שמשנה מציאות. שיתוף הפעולה הוא לא רק תקציבי אלא מהותי. בגן הלאומי מגדל צדק נוצקה תבנית המשלבת בין שימור טבע ומורשת לבין נופש לאדם. בכוונתנו להכניס פעילויות אתגר המתאימות למקום לצד מסעדה ומרכז שירות. יהיו פינות צל רבות וגם בריכה עונתית, מסלולי הליכה ואופניים לצד מקומות ישיבה עם נוף יפה ואפילו חניון לילה בצמוד. מראש ידעו השותפים שהם מקימים את אזור הנופש הגדול ביותר במרכז הארץ ואנחנו מצפים לקלוט בו מאות אלפי מבקרים בשנה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נטע

    התודה אך ורק לבנימין נתניהו!!!!!!!!
    הכלומניקית טפילה על קולות הימין באה רק לחייך כמו פוסטמה למצלמות.
    בנימין איש יקר ופטריוט אמת!!!!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר