בטיחות בדרכים בראש העין, צילום דוברות העירייה

שומרים על חיי התושבים: עיריית ראש העין מקיימת פעילות רבה ומגוונת בנושא בטיחות בדרכים

העירייה משקיעה רבות בנושא חשוב זה, ולצד ההשקעה הרבה בתשתיות, בדגש על סביבת מוסדות חינוך, מתקיימות סדנאות רבות לבני הנוער. ראש העירייה, שלום בן משה: לצד הפעילו הרבה אני קורא לציבור הנהגים ולהולכי הרגל להגביר את תשומת הלב"

פורסם בתאריך: 17.1.22 12:57

עיריית ראש העין מקדמת את נושא הבטיחות בדרכים בעיר ומקיימת פעילות רבה בנושא בכל שנה ובכל ימות השנה. הפעילות הענפה של העירייה בנושא חשוב זה, כוללת הסברה במוסדות חינוך, שיפור תשתיות התחבורה, אכיפה מוגברת סביב מוסדות חינוך ועוד. ראש העירייה, שלום בן משה, מדגיש: "בהמשך למאמצי העירייה הן בהסברה והן בשיפור התשתיות, אני קורא לציבור הנהגים והולכי הרגל להגביר את תשומת הלב לתנועה הכבישים, להימנע משימוש בניידים ולהקפיד על כללי הבטיחות"

בשנים האחרונות הושקעו מאמצים רבים בשיפור תשתיות התחבורה בעיר ובכלל זה הקמת מעגלי תנועה, פסי האטה, ותמרור וצביעה בדגש על סביבת מוסדות החינוך בעיר. המאמצים נשאו פרי במהלך השנים והמגמה היא ירידה מתמשכת בכמות התאונות ובמספר הנפגעים. בנוסף, זכתה העירייה בתחרות הארצית של המועצה לישראל יפה בנושא בטיחות בדרכים ב-5 כוכבי יופי לשנת 2020.

התקנת מערכות מיוחדות במסגרת עבודות תשתית להגברת הבטיחות בדרכים בראש העין, צילום דוברות העירייה

כאמור דגש מיוחד מושם על בתי הספר וסביבתם. במהלך השנה מקיימת מחלקת התחבורה בעירייה מעקב שוטף אחר הנושא ומקיימת פעילויות רבות הכוללות הסברה בבתי הספר, טיפול בתשתיות, תמרור וצביעה, הדרכות לתלמידים, אכיפה מוגברת סביב מוסדות חינוך, מיזם "נשק וסע" ועוד. במסגרת הפעילות בבתי הספר מתקיימות גם הדרכות וסדנאות המותאמות לכל שכבת גיל. בבתי הספר היסודיים, החל מכיתה ד', התלמידים מתנסים באימון להתנהגות שקולה, היכרות עם מדרג כללי החצייה, שילוב משחקי תאטרון ואימפרוביזציה ועוד.

בחטיבות, מתקיימת פעילות בנושא הסחי הדעת מהם עלולים להיות הולכי רגל בעת חציית הכביש, בעיקר שימוש בטלפון ושמיעת מוזיקה עם אוזניות. פעילות נוספת היא  בנוגע להסחי דעת בעת רכיבה על גבי אופניים וקורקינטים, ומתן דגשים על רכיבה נכונה במקומות המותרים לכך, תוך שמירה על החוקים וכללי הזהירות והבטיחות בדרכים ושימוש בעזרים המגנים על הגוף בזמן הרכיבה.

בתיכונים, הדגש בפעילות הוא על הסחי הדעת בעת חציית הכביש, רכיבה על גבי כלים חשמליים כמו אופניים חשמליים, קורקינטים, קטנועים, אופנועים וכדומה. לכיתות הגבוהות יותר, ניתן דגש להכנה לקראת לימודי נהיגה בכלי רכב והדרכות מתאימות לתלמידים בעלי רישיונות נהיגה בכלי רכב.

במקביל לפעילות השוטפת, תגברה העירייה בחודשיים האחרונים את הפעילות בנושא בטיחות בדרכים, זאת לאחר מספר תאונות בהן נפגעו תלמידים הולכי רגל. ראש העירייה שלום בן משה אומר בנושא: "אנו מתגברים את הפעילות בנושא בטיחות בדרכים בעיר בכלל ובקרבת מוסדות חינוך בפרט. בכדי להצליח במאמצים להעלאת המודעות לבטיחות בדרכים ושמירה על העיר כעיר בטוחה, אני קורא לציבור הנהגים תושבי העיר ולהולכי הרגל להגביר את תשומת הלב לתנועה, לא להשתמש במכשירים ניידים בעת חציית מעברי חצייה ו/או בזמן הנהיגה, לנהוג בהתאם למהירות המותרת ולנסוע בהתאם לכללי התנועה בכדי לשמור על כולנו ובעיקר, להציל חיים".

פסי האטה ומעגלי תנועה, בטיחות בדרכים בראש העין, צילום דוברות העירייה

במהלך החודש האחרון הותקנו על ידי העירייה פסי האטה (באמפרים) וסימוני כביש בולטים וצבעוניים בקרבת מוסדות חינוך, כחלק מביצוע עבודות התשתית. בשלב הראשון, הוצבו פסי ההאטה ברחוב מנחם בגין, וכן הוצב תמרור בולט ובוצעה צביעה לפי צורך בכל הרחוב. כן הותקנו מערכות בטיחות סולאריות, המיועדות להתריע בפני הנהגים על הימצאותם של הולכי רגל במעברי חציה ולהגביר את עירנותם לכך. בעירייה מסבירים: "בכך נפחית ואף נמנע מצבי סיכון של פגיעת מכוניות בהולכי הרגל ובתלמידים". בשלב הראשון הותקנה המערכת במעברי חציה בדרך מנחם בגין, בחותמי המגילה, ביהודה הלוי סמוך לתיכון בגין ובאיינשטיין. המערכת תותקן בהמשך בסמוך לכל מוסד חינוכי בעיר.

במהלך החודשיים הקרובים העירייה תצא בקמפיין הסברה נוסף בשיתוף מנהלי מוסדות החינוך והגננות במסגרתו הילדים בגנים יציירו ציורים בנושא בטיחות בדרכים ותלמידי החטיבות יכינו סרטונים שיופצו ברחבי העיר. כמו כן יוכנו סטיקרים שיודבקו על גבי מכוניות של תושבי העיר. זאת, במטרה לרתום את כלל התושבים לעשייה בתחום זה.

מערכות מיוחדות, בטיחות בדרכים בראש העין, צילום דוברות העירייה

פרויקט נוסף שפיילוט שלו ייצא לדרך בקרוב בעיר, הוא "נאמני בטיחות", שיתקיים בסיוע עובדי עירייה ורכבי עירייה שיצוידו באורות מהבהבים ויוצבו במיקומים אסטרטגיים בכדי להגביר את תחושת הביטחון והבטיחות של התלמידים ואת זהירות הנהגים. בעירייה מסכמים את הפעילות בנושא החשוב הזה עם המסר הבא: "יחד נגביר את הבטיחות בדרכים ונשמור על ראש העין בטוחה!".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שמעוני

    פחחחחח, אם ההורים לא היו מפגינים לא הייתם עושים כלום. איפה הייתם עד עכשיו? אחרי 10 תאונות קשות התעוררתם???

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר