דחפורים הורסים את בית הפועל. צילום רמי לוי
דחפורים הורסים את בית הפועל. צילום רמי לוי

צפו: בית הפועל המיתולוגי נהרס הבוקר

במקום ייבנה פרויקט נדל"ן של חברת שבירו. "חבל שפרנסי העיר בשלוש הקדנציות האחרונות נתנו יד להרס מוחלט של מקום שהוא ציון דרך בספורט הפתח תקוואי", אומר צחי וייס

פורסם בתאריך: 29.11.17 10:30

בית הפועל המיתולוגי ברחוב וולפסון נהרס הבוקר, במקום אמור להיבנות פרויקט נדל"ן של איש העסקים רמי שבירו. בשנת 2004 נמכר בית הפועל, שהיה אחד מנכסיה ההיסטוריים של ההסתדרות בפתח תקווה לאנשי העסקים אפרים מאיר וערן ורדי ב1.6 מיליון דולר. השניים מכרו אותו לרמי שבירו, שהעדיף בשלב הזה לא להתייחס לתוכניות העתידיות של המקום.

צפו בדחפורים הורסים את בית הפועל:

"בשבילי בית הפועל היה בית מקדש", אומר שלמה עצמוני, אוהד וותיק של הפועל. "אני יליד 55, נולדתי עם האליפות של הפועל פתח תקווה והייתי קטן מידי לחוות את התקופה הטובה שלה. מה שנותר לאנשים בשנתונים שלי זה לבוא לבית הפועל ובכניסה לראות את ארון הגביעים וההישגים של הקבוצה, לראות את הדגלים, לראות את האנשים המיתולוגים ויו"ר האגודה. בתור ילדים היו לנו כמעט את כל החוגים בבניין הזה וכל אלופות הארץ התעמלו ונולדו במקום הזה. ביום שסגרו את בית הפועל ידענו שזה נגמר, מועדון כמו הפועל פתח תקווה שהיה בעל הנכסים הגדולים בעיר, היום מכתת רגליו ונשאר בלי בית וכסף ותלוי בחסדם של אדונים וזה עצוב".

ניסים קלדרון, היסטוריון הפועל פתח תקווה, שמע לראשונה ממלאבס על כך שבית הפועל נהרס ואמר: "כשהוקם בית הפועל זה היה בית אלופים ושם גדלו וחונכו שחקני כדוריד שזכו באליפות, פינג פונג, כדורסל וכל מקצוע שרק חושבים עליו. בילינו שם את כל הילדות שלנו ולשם הובאו כל הגביעים והמדליות שזכתה בהם הפועל פתח תקווה. לצערי חלק גדול נעלם וחלק גדול אני שומר אצלי וההריסה מסמלת את ההרס הטוטאלי של האגודה. נקווה שיבוא מישהו ועל היסודות יבנה את הפועל פתח תקווה החדשה".

צחי וייס: "עוד מוסד היסטורי נעלם בשם הקדמה, מקום שבו אפשר לומר שנעשתה היסטוריה וזה לא קלישאה. מיטב הדמויות ההיסטוריות, הספורטאיות של הרחוב הפתח תקוואי והישראלי גדלו במקום הזה וחבל שההסתדרות ועיריית פתח תקווה לא השכילו לבנות מקום חלופי ראוי לאלפי אוהדי וספורטאי ותושבי העיר. לא נותר לנו אלא להצטער על כך שפרנסי העיר בשלושת הקדנציות האחרונות נתנו יד להרס מוחלט של עוד מקום, עוד נקודה ועוד ציון דרך בספורט הפתח תקוואי. אני מקווה שראש העיר הנוכחי ידע להרים את הכפפה וימצא שטח חלופי ויעזור לבנות מחדש בית לאלפי אוהדים והספורטאים".
בית הפועל, הוקם בשנות הארבעים, ונחשב למוסד וסמל בעיר, במשך שנים רבות הוא איגד בתוכו פעילות ספורט של כ-200 בני נוער בענפים שונים: כדורסל, ג'ודו, התעמלות, קליעה וכדוריד. דרכו עברו כל הספורטאים בעיר, זה היה מקום מפגש והכל התחיל שם. בשנים האחרונות עמד המקום נטוש.  הוא היה מאוד מלוכלך ומוזנח. בכל מקום היו מזרונים ישנים, קירות שרופים, שולחנות וכסאות שבורים, אך למרות כל זאת, זה לא הפריע לבני הנוער להכנס פנימה דרך הגג והחלונות השבורים ולהפוך אותו למועדון נוער, התושבים התלוננו, במקום היו לא מעט שריפות, אבל מבחינת הנוער, זה היה מקום מפגש שבו אף אחד לא מפריע להם.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר