גולני לפני חודשיים וחצי בלבד

המחדל הגדול: כך עבר כוכב מחלקת הנוער מהפועל למכבי

בהפועל הבטיחו כי המקרים של אסף צור ופז בן ארי לא יחזרו, אך הכישרון הגדול דניאל גולני בן ה-14.5 חצה את הכביש והשאיר את המועדון בעיקר עם תירוצים. הטעות הקריטית עם החוזה, הקנס של מיליון היורו והניסיונות הליליים לשנות את רוע הגזירה. כל הפרטים על הסיפור שהסעיר את הביצה המקומית השבוע

פורסם בתאריך: 16.1.18 19:22

אם לא די בשפל המקצועי והניהולי אליו הגיעה הפועל בתקופה האחרונה, הרי שהשבוע הגיע לשיאה סאגת כוכב נערים ג' של הפועל, דניאל גולני, שחצה את הקווים והערב (שלישי) כבר ערך אימון בכורה במכבי. סיפורו של גולני, שהוגדר כאחד משחקני דור העתיד של הפועל, עורר סערה גדולה ברשתות החברתיות, שם אוהדי הפועל התקשו להשלים עם רוע הגזירה.

בתחילת השבוע יו"ר מחלקת הנוער איציק כהן ומנהל קבוצת נערים ג' רובי ביבי הבהירו כי גולני הנו חלק אינטגרלי מהפועל ולאחר שהושקעו בו משאבים כלכליים ומקצועיים אין כל כוונה לשחררו, בטח לא לשורות היריבה העירונית. עוד ציינו כי השחקן נתן להם את מילתו, כמו גם הבטחה לגלנט, כי ישחק רק בהפועל, בה הוא חתום לעוד כעונה וחצי. מה שווה ההבטחה הזו גילו קברניטי הפועל בערב יום שני, עת בישר להם גולני על מעברו למכבי.

כאן מגיע פרק נוסף בהתנהלות הלא מוצלחת של המועדון. המגעים בין מכבי לשחקן הכנף הכישרוני, הנמנה גם עם סגל נבחרת נערים ב' בהדרכת סאלח חסארמה, החלו כבר לפני כשלושה חודשים. במרץ הקרוב ימלאו לגולני 15 ובשל היותו קטין, מי שחותמים על החוזה בשמו הם הוריו של השחקן. אמו של השחקן, לריסה, אמנם חתומה על הסכם מול הפועל, אך בשל העובדה שהוריו של השחקן גרושים, יש להחתים את שני ההורים על ההסכם – פרט קטן אך משמעותי אותו פספסו בהפועל, כך שלמעשה ההסכם שלהם מול גולני לא קביל.

זאת ועוד, חוק הספורט מאפשר לקטין מתחת לגיל 15 לעבור לכל מועדון שיחפוץ מבלי שתהיה לקבוצתו אפשרות למנוע את המהלך, זאת בתנאי שייכנס להסגר קטין – שיכול למנוע ממנו לשחק עד תום מועד ההעברות לגילו. כדי להמנע מהסגר ובמסגרת עסקה סיבובית פורמלית, גולני יעבור מחר למכבי קריית גת, שבליגה שלה תום מועד ההעברות הוא בשבת (בניגוד לליגה של מכבי, בה תום מועד ההעברות הוא בשביעי לפברואר). שעה קלה לאחר מכן צפויה מכבי לקבל אותו בהשאלה ובכך הוא יהפוך רשמית לשחקן תכול מן המניין.

במכבי, שרצו כמובן שגולני יגיע לקבוצה בכושר אופטימלי, "הרדימו" את הפועל ונמנעו מלפרסם את דבר חתימתו – או נכון יותר חתימת שני הוריו וסוכנו עידן בן אבו. בהוראת מכבי אף שיחק גולני במדי הפועל בדרבי בשבת האחרונה וכבש את אחד השערים בניצחון 1:2.

למעשה, גולני חתום במכבי כבר במשך תקופה ארוכה לשלוש שנים, עם אופציה לשלוש שנים נוספות. רק כדי לסבר את האוזן, במידה ומסיבה כלשהי ירצה השחקן לבטל את ההסכם, הוא יחויב בקנס בסכום דמיוני של מיליון יורו. במכבי גולני אמור לקפוץ לקבוצת נערים ב', שאיך לא, תפגוש את הפועל לדרבי ביום שבת הקרוב. כדי למנוע עימותים מיותרים ואת התלהטות הרוחות, יימנעו במכבי מלשלב את גולני במשחק והוא ישחק במחזור הקרוב עם קבוצת נערים ג', ורק לאחר מכן יעבור לשנתון הבוגר יותר.

במכבי, שהכחישו בתוקף שמועות בדבר תשלום בסך של כמאה אלף שקלים למשפחתו של השחקן, ציינו כי "האובססיה של הפועל לגבי דניאל גולני גרמה להם לאבד אותו". עוד אמרו במכבי כי במסגרת היריבות המרה בין המועדונים "זכה" הרכש החדש למסרים מאיימים מחבריו לשעבר בקבוצה לפיהם הם מתכוונים "לשבור לו את הרגליים".

 

בנוסף, לאחר שנודע לראשי הפועל על המעבר, התייצבו רובי ביבי ואיציק כהן בביתו של השחקן בניסיונות לדבר על לבו, אבל במכבי צפו גם את המהלך הזה ודאגו שהשחקן לא ישהה בביתו. האם לריסה אף סירבה לפתוח לשניים את הדלת. עוד נודע כי גולני זכה להצעות כספיות ממכבי חיפה, מכבי תל אביב ואשדוד, אך אמו סירבה בתוקף כי יעזוב את העיר או לחלופין ישהה בפנימייה. אופיר לוזון, מנהל מחלקת הנוער במכבי, סיכם: "מדובר בשחקן מצוין ואני בהחלט מבין את האכזבה של הפועל, אבל שמח מאוד שדניאל גולני עובר למכבי".

יו"ר מחלקת הנוער של הפועל, איציק כהן, מסר בתגובה: "ראשית, תודה מקרב לב שביקשתם את תגובתי אחרי העלאת הכתבה. הבחירה בכותרות מפוצצות עם סילופי והטעיית הציבור רק כדי להשיג רייטינג ולרכז כל הגל של הניהול בהפועל פתח תקוה. ראוי היה שהכתב והעורך ידעו שיש הבדל בין מקרים כמו של פז בן ארי ואסף צור כשחקני בוגרים שהייתה להם פירצה בחוזה, לבין שחקנים קטינים מתחת לגיל 15 שיכולים להכנס להסגר קטין. לרשום שהייתה טעות קריטית בחתימת החוזה כשרק האמא חתמה בזמן שהאבא לא היה בתמונה בנוגע לכדורגל זה רכילות זולה וחוסר מקצוענות.

לגופו של ענין: דניאל גולני קיבל מהפועל פתח תקוה יותר מכל מה שיכל לחלום עליו, מאות ארוחות, הנעלה, עזרה כלכלית, אירוח בחגים לכל המשפחה שיש לה רקע קשה מאוד. הפועל פתח תקוה עזרה לגולני לגדול כילד ולמשפחתו להתקיים לפני שעזרה לו להתפתח כשחקן נבחרת. דניאל ומשפחתו שיקרו לנו, בגדו באמון שלנו, ירקו לצלחת שממנה הם אכלו וליקקו דבש. אנחנו נתבע את האמא על הפרת חוזה ונדאג שתשלם בחזרה את כל מה שהושקע בדניאל. באשר למכבי פתח תקוה, מעבר למהלך ההזוי שעוקף את חוקי ההתאחדות לכדורגל, שזה נמצא בבדיקות וטיפול בפני עצמו, הם פשוט הורסים את הכדורגל

יש לי הקלטה של הגברת לריסה שאמרה שקיבלה מענק חתימה על סך 100 אלף שקלים. מכבי מכחישה ומישהו כאן לא דבר אמת. הפרשנות שלי היא שחשיפת הנתון הסה תגרום להרבה הורים לילדים במכבי פתח תקוה לתסכול ולכן ברור למה אופיר ירצה להכחיש. מכבי רוצים לקחת שחקנים מהפועל כדי להזיק. הם מפתים את ההורים בהטחות וסיפורים. הם רק שוכחים שמדובר בילדים בסוף, תבדקו כמה ילדים שהגיעו למכבי מצאו את עצמם בסוף בחוץ כי עליהם הביאו עוד שחקנים ועוד שחקנים עד שאיבדו את מקומם.. מי שעזב את הפועל פתח תקוה לא מורשה לחזור ובסוף הילדים גומרים עם כדורגל או עוברים לליגות חלשות יותר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. שי

    השחקן הכי גדול שצמח בהפועל .. אין ספק שעשה החלטה נכונה .. מכבי יקדמו אותו בצורה מדהימה. הפועל לא יודעים לקדם צעירים וזאת עובדה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש הבדל גדול בין כוכב בנערים ובנוער לשחקן בוגרים, כאוהד מכבי נאחל לו בהצלחה ושיתפתח להיות שחקן

  3. אוהד מסור

    שחקן מצוין ואחד הגדולים במחלקת נוער של הפועל עשה החלטה נכונה מכן רק צריך להוכיך יותר ממה שהיה בעפול נכון הם לא יודעים להחזיק שחק וילד מצוין

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האמת שמכבי פוגעים השחקנים הבית שלהם במשך שנים כאשר הם מביאים עוד ועוד שחקנים מבחוץ ש 99 אחוז מהם פחות טובים משחקני הבית.תופסים את מקומם בגלל הבטחות ויחס חם מטופשים ובסוף יוצאים קירחים כי שחקני הבית פורשים או עוברים לקבוצות אחרות ושחקני הייבוא שהביא מתבררים כפח.

  5. מיכאל

    עשית מהלך נכון!! אין עתיד בהפועל פת הקבוצה רקובה מהיסוד, היחידים שיגדו שהמעבר למכבי לא טוב הם אוהדי הפועל החרטטנים שמשקרים לעצמם (וגם בין אוהדי הפועל מלא אנשים יגידו שהמעבר נכון)
    מכבי פת מייצרת הרבה מאוד שחקנים, מחלקת נוער בין הטובות בארץ אם לא הכי טובה, אי אפשר להשוות בין 2 המחלקות האלה בכלל וכל מי שיגיד אחרת מנותק מהמציאות או שהוא אוהד הפועל ממורמר.
    כל הורה בקבוצה שלו יודע טוב מאוד מי בכמה רמות מעל כולם, רואים אץ הקנאה שלהם על הפרצוף, את השנאה שגולני פשוט יותר מוכשר מהילדים שלהם, בלי גולני אין שנתום 2003 ומי שאומר אחרת כנראה לא ראה אותם משחקים.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אסור שמועדון אלים, גזעני,מרושש,וחולה ימשיך להתנהל.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר