דורון גלנט. צילום: זאב שטרן
דורון גלנט. צילום: זאב שטרן

ארגון היציע פנה לבקרה התקציבית: חייבו את גלנט למכור את הפועל

ארגון הגג של אוהדי הכדורגל בישראל העביר מכתב נוכח מצבו הקשה של המועדון: "מתקבל הרושם כי התנהלותו הכספית של המועדון אינה עומדת בסטנדרטים מינימליים"

פורסם בתאריך: 8.4.18 14:14

ארגון היציע, ארגון הגג של אוהדי הכדורגל בישראל, פנה היום (ראשון) במכתב לבקרה התקציבית, בדרישה לבירור מצבה של הפועל, נוכח הקשיים הכספיים הכבדים. עותק מהמכתב הועבר גם ליועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל והמפרק של הפועל בעבר, עורך הדין עמית פינס.

"נראה שהמועדון המפואר הזה הולך מדחי אל דחי מכל בחינה אפשרית", נכתב על ידי יו"ר ארגון היציע, שי גולוב. "על פי כל הפרסומים בתקשורת והדיווחים שהגיעו לידיעתנו עד עתה, מתקבל הרושם כי התנהלותו הכספית של המועדון אינה עומדת בסטנדרטים מינימליים. החל מהסתייגויות מהותיות של רואה חשבון מבקר בדו"ח כספי של עונה קודמת, אי תשלום משכורות, אי קבלת אישור מנהל תקין מרשם העמותות והחל"ץ, החלפתם החוזרת ונשנית של רואי חשבון, העדר בעלי תפקידים הנחוצים בתחום, ועד צבירת חובות לספקים ולגורמים שונים, אי הפרשת כספים לכאורה לפנסיה ולביטוח לאומי וכו'. למיטב ידיעתנו המועדון גם לא מילא אחר חובתו לפרסם דוח רווח והפסד ותזרים מזומנים, וכן דו"ח מילולי".

בהמשך נכתב: "אנו מקבלים פניות רבות מאוהדי הקבוצה שנמצאים במצב של ייאוש מוחלט ומבקשים את עזרתנו. אוהדי הפועל פ"ת מדירים רגליהם מן המגרשים, כאשר בכל עונה המצב רק מחמיר נוכח המשך הידרדרותו של המועדון, כאשר נדמה שההתאחדות עומדת מנגד ולא עושה דבר, ודאי לא מספיק, כדי לבלום את הרס המועדון הזה. נדמה כי מועדון הפועל פ"ת נמצא על סף חדלות פירעון, ועלול להיקלע פעם נוספת לפירוק. ריבוי המקרים בהם מועדוני כדורגל בכירים בישראל קורסים בעשור האחרון, מעלה תהיות האם ההתאחדות והרשות לבקרת תקציבים אכן עושות כל שביכולתן כיד למנוע הישנותם של מקרים אלו, הן בפן המניעתי ובפיקוח מראש, והן בשלבים מאוחרים יותר, כאשר עוד ניתן להציל את המעט שנותר".

במכתב מבקש "היציע" מהבקרה התקציבית לפעול לכך שהבעלים דורון גלנט יחוייב להעביר את הקבוצה לגורם אחר תוך פרק זמן מסוים. "הרשות לבקרת תקציבים אמורה לשמש כ'שומר סף' של הכדורגל הישראלי, ומצופה
כי לא תיתן יד להמשך מצב הדברים הנוכחי, אשר רק מגביר את עננת החששות וחרושת השמועות סביב האופן בו מנוהל מועדון זה כבר לאורך שנים", צוין במכתב. "כידוע לכם, אוהדי הפועל פ"ת הקימו את עמותת "הכחולה". עמותת האוהדים מנוהלת כנדרש, מקובלת על אוהדי המועדון, התקשרה עם בעלי הון שיערבו לה ולמעשה בנתה מערך שיאפשר לה לקבל את זכות הניהול ביום שאחרי הבעלים הנוכחי. כשזה יקרה העמותה תפעיל את המועדון בהתאם לשיטת הבעלות הגרמנית שמשלבת אוהדים עם הון פרטי, שיטה שמוכחת כמצוינת וקיימת במקומות רבים בעולם. בנסיבות אלו, ראוי כי ההתאחדות לכדורגל, כמי שאחראית על ענף הכדורגל בארץ, ובכלל זה גם לעתידו ושלומו של מועדון מפואר כמו הפועל פ"ת, תעשה מאמץ כן ואמיתי לפתור את המשבר המתמשך במועדון זה, על מנת להעבירו לידיים טובות ונאמנות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רונן.א

    שימכור כבר אי אפשר להמשיך ככה שיבוא משהו אחר שיוציא אותנו מהבלוך הזה שלא היה כמוהו מאז שהפועל פ"ת נוסדה די כבר להתעורר….

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר