דורון גלנט. צילום: זאב שטרן
דורון גלנט. צילום: זאב שטרן

המשבר הכלכלי בהפועל: הכסף שמתעכב, החשש מהפסקת פעילות ותכנית ההבראה

בחודש שעבר העביר רשם העמותות דרישה למועדון להציג תכנית הבראה, בעקבות גרעון שמסכן את עתידו. העיקול על חשבון הקבוצה מנע העברת שלושה תשלומים במסגרת הסדר החוב מול החברה לפיתוח פתח תקוה. גלנט: "אני נתון תחת קמפיין מכוער מטעמכם"

פורסם בתאריך: 24.4.18 09:17

למרות שעברו כבר שבועיים מהמועד האחרון על פי החוק לתשלום משכורות חודש מרץ, עובדי המועדון, הן בקבוצת הבוגרים והן במחלקת הנוער, טרם קיבלו את שכרם, דבר שהפך עבורם כמעט לשגרה בחודשים האחרונים. על פי גורם במועדון, תשלום המשכורות הקרובות תלוי בקבלת אישור הניהול התקין לשנת 2018, תהליך שנמשך ללא הצלחה כבר תקופה ארוכה וספק אם יסתיים בקרוב.

במסגרת הטיפול של רשם העמותות בבקשה של המועדון לקבל אישור ניהול תקין, נשלח למועדון ב-27.3 מכתב בזו הלשון: "בדיקה שבוצעה מטעם רשם ההקדשות באשר להתנהלות החל"צ (החברה לתועלת הציבור שמנהלת את המועדון, ל"ס) שבנדון, העלתה כי לחל"צ גרעון המסכן את המשך פעילותה. לפיכך, נדרשת החל"צ לחתום על התחייבות לצמצום גרעון, כתנאי לבחינת בקשתה לקבל אישור ניהול תקין". משמעות הפסקת פעילות החל"צ היא הליך פירוק עבור מועדון הכדורגל הפועל פתח תקוה, אלא אם יועברו הזכויות במועדון לגוף אחר.

במסגרת תכנית ההבראה אותה מבקשים לראות ברשם העמותות בטרם יעניקו לקבוצה את אישור הניהול התקין לשנת 2018, נדרש המועדון לספק תכנית ובה יופיעו ההכנסות וההוצאות הצפויות בשנים 2018-2020 והתחייבות לפעול בהתאם לתכנית שהוגשה. בנוסף, על החברה להתחייב להגיש בכל שנה את הדוחות הכספיים עד ל-30.6. במידה ולא תעשה זאת, יבוטל אישור הניהול התקין, אם יתקבל.

גורם בהפועל הפנה אצבע מאשימה בנושא כלפי עמותת הכחולה, שהגישה לפני כחודשיים תלונה על התנהלות המועדון. "אם הכחולה לא הייתה מגישה את התלונה, בכלל לא בטוח שרשם העמותות היה מתעכב כל כך על הנושא", אמר הגורם. "לפי מה שהבנתי בעמותה כבר מתחרטים על התלונה הזו".

"ניהול תקין אין זמן רב להפועל", הגיבו בכחולה. "לא בגלל הכחולה אלא בגלל התנהלות לא תקינה של בעלי השליטה במועדון שחווה לצערנו, שוב, פשיטת רגל ניהולית. השיטה המוכרת של ראשי הפועל להאשים את האוהדים בכל כישלון ומחדל שלהם, כבר מזמן לא עובדת. חבל שיש מי שממשיכים לזלזל באינטליגנציה של אוהדי הפועל. הכחולה לא תעמוד מנגד כאשר הקבוצה מנוהלת בצורה מחפירה המדרדרת אותה לפי תהום, ותמלא חובתה המוסרית כלפי הפועל, כי מגיע לקבוצה הזו הרבה יותר" .

"פשיטת רגל ניהולית". אוהדי הפועל מוחים נגד גלנט. צילום: זאב שטרן

במכתב נוסף שנשלח למועדון מרשם העמותות, נכתב כי כתנאי להמשך בחינת הבקשה לאישור הניהול התקין, התבקש המועדון להעביר מסמכים שכוללים בין היתר את פירוט ההוצאות לכיסוי הגרעון ופירעון ההלוואות של הקבוצה. בנוסף, על החל"צ להעביר מאזן בוחן ודף חשבון בנק מעודכנים ל-31.12.2017, כאשר התאריך האחרון להגשת המסמכים הוא 8.5.2018.

"הוכנה תכנית הבראה וסופקו כל המסמכים הנדרשים", טוען רואה החשבון של הקבוצה, חיים וורמברנד. "ביום שני הלכנו להגיש את המסמכים במשרדי רשם העמותות אך לא הייתה קבלת קהל ואני מניח שביום רביעי יגישו אותם". עוד הוסיף וורמברנד: "תכניות הבראה קיימות גם בעמותות רגילות אחרות כך שלא צריך להתרגש מעצם העניין, אלא רק מאם אפשר לטפל במצב".

160 אלף שקלים שמעוכבים ממועצת ההימורים

אם תהיתם מה גובה הסכומים שאותם לא יכולה לקבל הקבוצה בגלל העדר האישור, הרי שמדובר בעיקר בכספים מהטוטו. במסגרת ההקצבות השוטפות הניתנות על ידי הטוטו למגוון גופי הספורט בארץ, הפועל הייתה צפויה לקבל בחצי השנה אחרונה 98,726 שקלים ממועצת ההימורים. בנוסף לכך, בהתאם להסכם השיווק של הטוטו הייתה הקבוצה צריכה לקבל בנוסף 4 תשלומים של 15 אלף שקלים, כלומר עוד 60 אלף שקלים.

ובמה באשר להקצבות מעיריית פתח תקוה? גם אם היה אישור, כנראה שהבשורה לא הייתה גדולה. גורם בעירייה טוען בשיחה עם "ספורט מלאבס" כי "במסגרת הסדר החובות של המועדון מול ה'חברה לפיתוח פתח תקוה', על הקבוצה להחזיר חוב של כ-600 אלף שקלים ב-60 תשלומים חודשיים של עשרת אלפים שקלים. ההסדר החל לפני כשנתיים ועד לפני שלושה חודשים התשלומים נפרעו כסדרם, אך מזה שלושה חודשים אינם נפרעים, בעקבות עיקול שיש על חשבון הבנק של המועדון. היקף החוב, נכון לעכשיו, ל'חברה לפיתוח פתח תקוה' עומד על 400 אלף שקלים, כאשר שלושים אלף שקלים מהם כבר נמצאים בפיגור. אל המועדון כבר יצא מכתב התראה בנושא".

בעירייה טוענים כי למועדון ישנו חוב גם אליהם בגובה של 155,726 שקלים, נכון לחודש מרץ 2018. "יחד עם זאת, אילו בהפועל היו מבקשים מקדמה, הם היו זכאים לקבל 8,700 שקלים, שהם 25% מהתמיכה ששולמה למועדון בשנת 2017, אבל נכון לרגע זה יש עיקול על חשבונם, כך שבכל מקרה לא יכלו לקבל כל סכום", מסרו מהעירייה. סכום התמיכה הנמוך, שעל פי חישוב זה עמד בשנה שעברה על 35 אלף שקלים, נובע מקיזוזים שמתבצעים בהתחשבנות מול המועדון בעקבות שימוש באצטדיון ובשאר מתקני הספורט.

העברנו לדורון גלנט רשימה מפורטת של שאלות בעקבות הכתבה, אך הוא בחר למסור בתגובה: "אני מבין שאצלכם השעה דוחקת ולאט לאט האוהדים מתחילים להפנים ולהבין מי אתם ומה מניע אתכם. אני נתון תחת קמפיין מכוער מטעמכם כשמטרתו ברורה. בסוף העונה מלאבס יקבל תשובות מתאימות לכל השאלות. תודה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. מוישה

    אבל הבנתי שסליוק עומד להודיע שבוע הבא על לקיחת הקבוצה לידיו

  2. רונן.אש

    שיבוא ויגאל אותנו כבר אי אפשר לסבול את המצב הזה בושה וחרפה לאן דירדרו את אימפריה שנלחמת על קיומה בליגה אשרי המאמין…נקווה לטוב.

  3. אוהדי פ"ת

    שיעשה מצווה וישחרר אותנו די כבר לא בכח כי עם ברוחי למען אוהדי הפועל פ"ת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר