שלט ההנצחה ברחוב אברבנאל. צילום: זאב שטרן
שלט ההנצחה ברחוב אברבנאל. צילום: זאב שטרן

העירייה הנציחה את המגרש ברחוב אברבנאל, רצף האליפויות של הפועל לא הוזכר

כחצי שנה לאחר פנייתם של איתי שונשיין וניסים קלדרון, הוצב שלט סמוך למה שכונה "מגרש האליפויות". חמשת האליפויות הרצופות של הקבוצה לא הופיעו בטקסט, כמו גם שחקני העבר המפוארים של המועדון

פורסם בתאריך: 5.5.18 15:21

לאחר שנים ארוכות, עיריית פתח תקוה הנציחה השבוע את מגרשה של הפועל פתח תקוה ברחוב אברבנאל בעיר. במקום הוצב שלט תחת הכותרת "הפועל פתח תקוה", אך בטקסט שנלווה אליו ומתאר את אודותיה של האגודה, לא הוזכר בפירוש הרצף ההיסטורי של חמש האליפויות (מתוך שש סך הכל) שהשיגה הפועל במגרש, שהיווה שיא שטרם נשבר עד היום. גם שחקני העבר המפוארים של האגודה ששיחקו במגרש הזה, בראשם נחום סטלמך ז"ל, לא זכו לאזכור בטקסט הלא קצר שמופיע בשלט ההנצחה.

שלט ההנצחה ברחוב אברנבאל. צילום: זאב שטרן

שלט ההנצחה ברחוב אברבנאל. צילום: זאב שטרן

"בשנת תרפ"ד (1924) החלה לפעולה במושבה קבוצת "מסדה" שעסקה בשיפור הכושר הגופני של חבריה", נכתב בשלט ההנצחה. "הם עסקו בענפי ספורט שונים וייצוג את המושבה בכינוסי "הפועל". בשנת תרפ"ה-תרפ"ו (1925-1926) התאמנו בכדורגל ב"מסדה" קבוצות גיל שונות כמו גם בענפים התעמלות ואתלטיקה קלה. בשנת תרפ"ז (1927) הצטרף מועדון "מסדה" לאגודת הפועל הארצית אז נוסד סניף הפועל פתח תקוה. המגרש הראשון היה מאחורי בית הפועלים, היכן שהיום קולנוע היכל".

בהמשך נכתב: "הסניף הלך והתפתח מבחינת מספר הפעילים ובמספר הענפים בהם הם עסקו. סמוך להקמת המדינה הצליחה מועצת הפועלים בהסתדרות הכללית לרכוש שטח בשולי המושבה ליד כפר אברהם ברחוב אברבנאל. שם שיחקה קבוצת הכדורגל עד סוף שנות ה-60. במגרש זה זכו באליפות המדינה ובגביע המדינה לאורך סוף שנות ה-50 עד מחצית שנות ה-60. במתחם זה היתה גם בריכת שחיה. שנות ה-60, ה-70 וה-80 היו שנים הפוריות ביותר של האגודה. בתחילת שנות ה-70 עברה האגודה לשחק באצטדיון נאה שנבנה עבורם. בתום העשור הראשון של שנות האלפיים נחנך אצטדיון עירוני מפואר אליו עברו האגודות העירוניות לשחק".

הצבתו של השלט הגיע בעקבות פנייתם לפני כחצי שנה של סגן ראש העיר, איתי שונשיין וניסים קלדרון, ליו"ר ועדת שמות והנצחה בעירייה.

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מוישה

    העיריה הזו פשוט בדיחה
    לא להזכיר 5 אליפויות שהיו במגרש הזה?
    טמטום.דרך אגב גם בשטמפפר עשו אותו שלט למכבי
    אבי יחי ההבדל הקטן.המגרש של הפועל זה סוג של בית מקדש שנחרב.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר