חיים כהן ביציע "ראש הזהב" העונה
חיים כהן ביציע "ראש הזהב" העונה

סוגרים חודש בלי משכורת: בבקרה מחכים לכסף מחיים כהן

עובדי הפועל עדיין לא קיבלו את שכר חודש מרץ ובבקרה התקציבית כבר לא יודעים מה לעשות: "ככל הנראה קיבלנו דיווחים כולל דו"חות כספיים שאין קשר בינם לבין המציאות". גלנט הגיש התנגדות להליך ההוצאה לפועל שמתנהל נגדו

פורסם בתאריך: 8.5.18 14:38

ככל שרצף הניצחונות של הפועל והבטחת ההישארות ללא מבחנים ראויים להערכה, שחקני הקבוצה אוטוטו סוגרים לדאבונם חודש תמים בהתנדבות. במועדון אמנם הבטיחו שהמשכורות ישולמו במהלך השבוע ובעקבות זאת השחקנים התאמנו כרגיל לקראת המשחק בשני הבא מול מכבי הרצליה, אך בבקרה התקציבית, למי ששכח, הגוף ששילם את שלוש המשכורות האחרונות, רחוקים מלהיות אופטימיים.

בבקרה מודים שתשלום המשכורות עבור חודש מרץ תלוי בעיקר בהעברת התמיכה מצדו של איש העסקים חיים כהן. גורמים בבקרה מעריכים את תמיכתו של כהן בסכום שנע בין 70-100 אלף שקלים לחודש ובסך הכל להערכתם הכניס כהן העונה לקופת הקבוצה למעלה ממיליון שקלים. בגזרה המקצועית נזכיר שבנו של חיים, דניאל כהן, מיעט לקבל דקות לאחרונה במשחקי הקבוצה, מה שלא בדיוק מסייע להעברת התמיכה. "אצל חיים אי אפשר לדעת מה יהיה", אומרים בבקרה. "הוא נתן צ'קים בתחילת העונה אבל כל חודש צריך להחליף אותם בכסף חי שייכנס אלינו, כי אם זה ילך לחשבון של הקבוצה זה תוהו ובוהו אחד גדול. כל חודש זה סיפור. לאחד אמר שהוא לא מעביר יותר כסף ולאחר שיעביר בקרוב שלוש פעימות יחד. אין ספק שהרבה מאוד תלוי בו, אבל הכל פה נזיל ברמה שכל יום דברים יכולים להשתנות. אם ירצה להשקיע בשנה הבאה, נדרוש שכל הכסף יופקד בבקרה מראש. אין לנו כוונה לרדוף אחריו".

בכל הנוגע לאישור ניהול התקין חלה התקדמות עם העברתם של מסמכי השלמה לרשם העמותות, שנמצאים כעת בבדיקה. גורמים בבקרה הביעו אופטימיות באשר לקבלת האישור הסופי בימים הקרובים, אך סייגו מנגד וציינו כי גם בהינתן האישור, ישנן בעיות טכניות רבות המקשות על קבלת הכספים ישירות מהטוטו. באשר להוצאה לפועל, לאחרונה הגיש גלנט התנגדות לצו שהוצא נגדו, פעולה שצפויה לעכב משמעותית ביצוע של הליכי עיקול נגדו, עיכוב שיכול להימשך גם מספר חודשים. "החצוף הזה (גלנט, א"ב) הגיש התנגדות אחרי שסיבך את כולם וזה מעכב את התהליך", אומרים בבקרה. "מבחינת בית משפט אין לו סיכוי אבל הוא מרוויח זמן. אם ההוצאה לפועל הייתה מתחילה הליך אפשר היה כבר לראות מה אפשר לקחת לו ולממש, מכוניות או כל מיני דברים אחרים. לא עושים חשבון".

העיקולים יחכו. דורון גלנט. צילום: זאב שטרן

מעבר לכך, מודים לראשונה בבקרה התקציבית בפה מלא כי הנתונים שקיבלו על הקבוצה בתחילת העונה היו לא נכונים בלשון המעטה. "אם היינו מקבלים את הנתונים האמיתיים כנראה שהפועל פתח תקוה לא הייתה פותחת את העונה", אמר גורם בבקרה. "אין תקדים לזה ששילמנו שלוש משכורות. גם אם יש כספים על חשבון העונה הבאה יש גופים שמפחדים לתת אותם ובצדק. מי יודע מה יהיה עם הקבוצה בשנה הבאה? מחר מישהו יכול להגיש בקשה לפירוק ואם בית המשפט יאשר אותה לאף אחד לא תהיה שליטה על המצב".

למי שבמקרה עדיין לא הבין, בבקרה רותחים על התנהלותו של הבעלים. "הבן אדם לא מתפקד וממה שאנחנו מבינים מסוף דצמבר פחות או יותר הוא לא הכניס שקל ואנחנו בבעיה. אפילו את האבטחה מדי שבוע הוא לא משלם. גם לקחת לו את הקבוצה זה לא פתרון כרגע. הוא לא משלם ביטוח לאומי, לא משלם מס הכנסה, מי ייקח את האחריות? זה פלילי. גלנט מספר סיפורים על איזה משקיע שאוטוטו חותם, אבל אנחנו לא מאמינים לזה, לא מכירים את זה ולא בונים על זה. יש לנו כלים לטפל בו, כמו להפקיע ממנו את זכויות הניהול ולמנות מנהל מיוחד. הרי אי אפשר להשאיר את זה ככה. שחררנו שחקנים, שילמנו משכורות, מימשנו ערבויות ואנחנו הופכים עולמות להביא כסף. ככל הנראה קיבלנו דיווחים כולל דו"חות כספיים שאין קשר בינם לבין המציאות. כנראה שגם היו כל מיני שקרים לגבי הכנסות והבטוחות שלו כמובן לא שוות כלום כי הצ'קים חזרו. מועדון כמו הפועל פתח תקוה יכול להתמודד עם החובות בהסדר ופריסה נכונה, אבל הבעיה היא מי לוקח את הקבוצה מחר בבוקר?".

אפרופו צ'קים שחוזרים, הקפטן גל צרויה צפוי לשלם פעם נוספת מכיסו עבור הדירה שהקבוצה "שוכרת" כביכול עבורו בראש העין. "החודש נראה שגל לא יקבל כסף בכלל", אמרו בסביבתו של השחקן. "ברור שהצ'ק יחזור שוב כי החשבון של הקבוצה לא בשימוש. עכשיו כבר לא צריכים אותו, הקבוצה נשארה בליגה ומבחינתם הכל בסדר". צרויה סירב להגיב לדברים.

גל צרויה. צילום ניר קידר

"עכשיו כבר לא צריכים אותו". גל צרויה. צילום ניר קידר

במצב העניינים הנוכחי וכשפתרון מעשי טרם נראה באופק, נראה כי השחקנים, חלקם הגדול בעלי משפחות, עלולים להמשיך ולהיקלע לסיטואציה בה שכרם לא משולם. "מישהו ירצה לפתוח את העונה הבאה, נכון? אז לא יפתחו אותה בלי שישלמו להם", מבהירים בבקרה. "אנחנו מקווים מאוד שהם מעריכים כי אנחנו יורקים דם בשבילם. לא אומרים שהמצב בסדר, אבל יש בעיה ואנחנו מתמודדים איתה. הליגה הלאומית היא ליגה בעייתית, אבל השנה הכל מתקתק כמו שעון. הקבוצה היחידה שיש לנו איתה בעיות היא הפועל פתח תקוה".

"גלנט עושה הרבה בלאגן אבל לא ניתן לו להמשיך בזה", מסכמים בבקרה התקציבית. "אם זה תלוי בנו הוא לא דורך יותר בקבוצה. ונגיד שירצה להישאר, ניקח צ'ק שלו כבטוחה? מאיפה הוא יכסה את החובות ויביא ערבות בנקאית? שום דבר הוא לא יכול להביא, הוא חייב כסף לכל העולם. גלנט הוריד אותנו ביגון שאולה, גרם לנו נזק גדול וממש הרג אותנו. הוא ישלם על כך מחיר כבד".

תגובתו של דורון גלנט תובא לכשתתקבל.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר