ירין חסן, גל צרויה ועומר ורד. צילום: ניר קידר
ירין חסן, גל צרויה ועומר ורד. צילום: ניר קידר

בלי לקבל משכורת: שחקני הפועל חזרו להתאמן, יעלו למשחק נגד מכבי הרצליה

השחקנים קיבלו הבטחה מארגון השחקנים להלוואה שתסייע בתשלום משכורות חודש מרץ ושבו לפעילות רגילה. "התהליך עוד ממש בחיתולים", טוען נציג הארגון, עו"ד אוהד כהן

פורסם בתאריך: 13.5.18 10:27

לא ברור אם שחקני הפועל שאבו השראה כלשהי מהאופן בו מנוהלת קבוצתם העונה, אבל מה שבהחלט ברור הוא כי שלושה ימים בלבד לאחר שהכריזו על סכסוך עבודה, שבה אתמול (שבת) הקבוצה להתאמן כאילו כלום לא קרה. למי שאולי שכח, נזכיר כי נכון לאמצע חודש מאי טרם שולמו משכורות מרץ ואפריל לקבוצת הבוגרים ולאנשי מחלקת הנוער, אבל הכאוס הבלתי נגמר במועדון כנראה גרם לשחקנים שרק בשבוע שעבר הצהירו כי "עד שנראה כסף לא יהיה כלום", לחשוב שלהגיע לעבודה בהתנדבות זה דבר לגיטימי – זאת למרות שהעונה תסתיים למעשה בשישי הקרוב.

הסיבה לחזרה לאימונים נעוצה בהתייעצות שקיימו השחקנים עם ארגון השחקנים, שמנסה לסייע להם בקבלה של משכורת מרץ. מי שמטפל בסוגיה הסבוכה של הפועל מטעם ארגון השחקנים הוא שוער העבר של הקבוצה, עו"ד אוהד כהן. "בארגון השחקנים אמרו לנו שנקבל את הכסף בתחילת השבוע", אמר אחד השחקנים. "הם צריכים להגיע היום (ראשון) לאימון כדי לקחת את נתוני השכר של השחקנים ואני מקווה שבקרוב ישלמו לנו". "אוהד כהן אמר שיביאו לנו כסף ואנחנו מאמינים לו, לכן חזרנו להתאמן ונעלה כרגיל למשחק הקרוב ביום שני מול מכבי הרצליה", הוסיף שחקן בכיר בקבוצה.

יש לציין כי בארגון השחקנים קיימת קרן למקרים מסוג זה המאפשרת להעניק הלוואה למען תשלום המשכורות, אלא שבהפועל הנוכחית איש לא יכול להתחייב להחזיר שום סוג של הלוואה ועל כן המצב מורכב יותר. במילים אחרות: ספק רב אם הסחבת בנושא המשכורות תיפתר בימים הקרובים.

"יש תהליך מסוים שאנחנו מנסים לייצר כמו שעשינו לפני שנתיים בהפועל אשקלון. כרגע זה ממש בחיתולים ואני מקווה שיהיו בשורות טובות בהקדם האפשרי", מסביר אוהד כהן. "באופן עקרוני ההליך הוא שהארגון מספק הלוואה לקבוצה, אבל במקרה הזה היא כנראה לא תהיה לקבוצה אלא בקונסטלציה אחרת. יש לארגון השחקנים קרן שנשמרת למקרים האלה עם סכום כסף מסוים ואנחנו מנסים למצוא את הדרך כדי לעזור". עוד הוסיף כהן כי ההחלטה של השחקנים לשוב לאימונים נעשתה בעצה אחת עם ארגון השחקנים. "אנחנו לא רואים כרגע שום תועלת בשביתה ובהכרזה על סכסוך עבודה קיבוצי כי בעוד שבוע מסתיימת הליגה ואין טעם לשבות", אמר.

מי אמור להחזיר את סכום ההלוואה לארגון?

"שאלה טובה, בגלל זה עוד אין לי תשובות כרגע".

אז לשחקנים אין מה לצפות למשכורות ביום ראשון?

"לא, זה ייקח עוד כמה ימים. אני אעשה מאמצים כדי שיקבלו את המשכורות כמה שיותר מהר, אבל אני לא יכול להבטיח כלום".

אפשרות של פנייה לבית המשפט בבקשה לכינוס נכסים או פירוק עומדת על הפרק?

"עוד חזון למועד, כרגע אנחנו לא נמצאים במקום הזה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר