תפאורת אוהדי הפועל במשחק הבכורה של הקבוצה באצטדיון. צילום: זאב שטרן
תפאורת אוהדי הפועל במשחק הבכורה של הקבוצה באצטדיון. צילום: זאב שטרן

רמי, תקן את העוול: אבי דולמן פונה לראש העיר – קרא לאצטדיון העירוני על שמו של נחום סטלמך

אחרי שהחליט לשנות את שמו של הפארק הגדול ולקרוא לו על שמו של איציק אוחיון, על ראש העיר הנבחר לעשות צדק היסטורי ולקרוא לאיצטדיון על שם גדול ספורטאי העיר בכל הזמנים

פורסם בתאריך: 14.11.18 11:16

מיד עם כניסתו לתפקיד, הצהיר ראש העיר הנבחר מר רמי גרינברג, שיקרא את שם הפארק הגדול על שם ראש העיר לשעבר יצחק אוחיון. ההחלטיות והעיתוי שבהוצאת הודעה זו מעלה בי את התקווה שמר גרינברג יראה את אותה נחישות והחלטיות בתיקון עוול מתמשך, קריאת האצטדיון העירוני על שם נחום סטלמך ז"ל.

מדינה, עיר וכל חברה מתוקנת, נוהגת להעניק כבוד והנצחה לבניה, אלה שהביאו לה כבוד מיוחד והצטיינו במיוחד במסגרת אותה חברה. העיר פתח תקוה התברכה ברבים וטובים שרוממו את שמה במשך השנים, אולם נדמה כי בתחום הספורט – והכדורגל בפרט – אין ראוי מנחום סטלמך ז"ל, בכיר הספורטאים ושחקני הכדורגל בעיר ובארץ, שראוי לכבוד הזה.

נחום סטלמך האגדי הצעיד את קבוצת הפועל פתח תקוה לשש אליפויות, מהן חמש רצופות – שיא שספק אם ישבר אי פעם. "ראש הזהב" היה שנים ארוכות המנהיג הבלתי מעורער והקפטן של נבחרת ישראל, נטל חלק במשחקיה הגדולים ביותר בשנות החמישים והשישים ובראשם המשחק ההיסטורי מול ברית המועצות, משחק שבו כבש שער לעיני שבעים אלף צופים נלהבים וממשלת ישראל כולה.

עד היום נישא שמו של נחום סטלמך בעיני רבים ושמו מזוהה עם העיר פתח תקוה ופתח תקוה מזוהה עם שמו. אין ספורטאי פתח תקואי שמתקרב להישגים אלה ולכבוד שהביא סטלמך לעיר, עיר בה נולד וחי בה כל ימיו עד למותו ב-1999.

עם השלמת האצטדיון העירוני ב-2011, הציפיה של תושבי העיר הייתה שהמובן מאליו יעשה – והוא יקרא על שם נחום סטלמך. אולם למרות הציפיה, המובן מאליו לא נעשה ולמרות הבטחות קודמות נקרא האצטדיון בשם הצמחוני 'המושבה'. זו הייתה אכזבה עצומה למשפחת סטלמך ולכלל אוהדי הספורט בעיר שהבינו שהעיר לא עומדת בהבטחתה לכבד את עצמה ואת גדול הספורטאים שלה מאז ומעולם.

טוב יעשה רמי גרינברג אם ינפנף כל מיני התנגדויות ושיקולים קטנוניים; אחד התירוצים העלובים ביותר הוא ההתנגדות של גורמים בעיר שמעלים שמות של ספורטאים נוספים מהעיר מבחינת "מדוע סטלמך ולא הוא". מבחינת כבודם של אותם ספורטאים, לא אציין את שמם מפני שכל ניסיון להשוות אותם לסטלמך, הישגיו ופועלו יהיה עלבון צורב לכל הגיון ומחשבה ישרה.

מכאן הקריאה לראש העיר גרינברג – תקן עוול ארוך ימים, הבא להחלטה הברורה מאליה וההגיונית, כבד את העיר ואת אחד מגיבוריה והסב את שמו של האצטדיון העירוני על שמו של נחום סטלמך – ראש הזהב.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זו בושה
    האיצ. של העירייה לא של הפועל ויש בעיר קבוצה קצת יותר בכירה אז אולי שיבחרו ממנה

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר