רועי אלרום וניב טל. צילום: תום בלפר, הפועל פתח תקוה
רועי אלרום וניב טל. צילום: תום בלפר, הפועל פתח תקוה

מינוי עמיר נוסבאום למאמן הפועל: מהלך מאכזב, מכעיס ואפילו קצת חצוף

ראשי הכחולה מינו מנהל ספורטיבי חסר ניסיון שהיה מנותק במשך שנים מהכדורגל באופן פעיל, והמנהל הספורטיבי מינה מאמן שאין לו ניסיון של דקה כמאמן ראשי ולא מכיר את הליגה הלאומית

פורסם בתאריך: 26.5.19 19:05

אז אני אתחיל את הטור הזה דווקא עם המילים בהן סיימתי את הפוסט (הכעוס, אני מודה) שהעליתי לפורם האוהדים בפייסבוק אחרי ההודעה על מינויו של עמיר נוסבאום למאמן הפועל פתח תקווה בעונה הקרובה:

הלוואי, הלוואי, הלוואי שאטעה!

אבל זה מה שאני חושב על המינוי הזה ברמה העקרונית, ללא קשר לעמיר נוסבאום עצמו. זה מה שאני חושב על המינוי הזה לא ברמה האישית, אל ברמת הקונספט: יהיר, מאכזב, מרגיז, מייאש, אפילו חצוף.

מצד מי חצוף? מצידו של המנהל הספורטיבי חסר הניסיון ניב טל, מצידו של המנכ"ל רועי אלרום חסר הניסיון גם הוא, מצידם של נציגי הכחולה שעדיין בדירקטוריון (כי עדיין אין ממש דירקטוריון).

כל מי שקרא טורים ו/או פוסטים שלי, כל מי שעוקב אחרי מלאבס באתר ובעיתון, יודע מה אני חושב על הכחולה, וכמה אני מעריך את מה שעשו ואת מה שעושים פעילי העמותה. אבל ההחלטה הזו, אוי ההחלטה הזו, היא החלטה שמתאימה למי שהיה כאן, ולא למי שרוצה להצעיד את הפועל לעבר עידן אחר, שכולל גם הצלחות ספורטיביות לצד כל הפעילות המבורכת האחרת.

זו המציאות בהפועל פתח תקוה: נכווינו עם גיא צרפתי, נכווינו עם אסף נימני, נכווינו עם אורן קריספין. ציפיתי מהכחולה להתנהלות יותר שקולה והגיונית ולא להימור (שיכול להצליח ויכול להיכשל בגדול) בעמדה הכי חשובה בקבוצה. אבל אחרי שמינו מנהל ספורטיבי חסר ניסיון לחלוטין עושים את זה עם מאמן שהיה רק עוזר. אני באמת לא מבין מה עבר להם בראש, לא צריך להמציא את הגלגל בעונה כזו חשובה, צריך מאמן עם לפחות מינימום של ניסיון כמאמן ראשי. חבל, אבל הלוואי שאני אטעה כאן בגדול.

ותחשבו איך היו נראות התגובות שלכם אם דורון גלנט היה ממנה את נוסבאום אחרי ההימורים הכושלים הקודמים שלו.

אני בטוח שברור לכולם למה המינוי הזה מאכזב. אז למה הוא חצוף? כי לא מדובר כאן בבעלים פרטיים, אלא בעמותת אוהדים. אין לאף אחד, בטח לא לניב טל, את הזכות להמר על העתיד המקצועי של הפועל, אפילו לא על העתיד הקרוב. המסע של הפועל בבעלות הכחולה הוא מסע ארוך. אבל העונה הקרובה היא קריאת כיוון חשובה.

ניב טל היה די מנותק מכדורגל, לפחות באופן פעיל, במשך שנים רבות, מאז פרש ממשחק. אבל משום מה החליטו בוועד המנהל של הכחולה למנות אותו למנהל ספורטיבי של הפועל. ומה עשה טל? מינה מאמן שלא מכיר את הליגה הלאומית, ואין לו חצי דקה של ניסיון כמאמן ראשי, למאמן הפועל פתח תקוה בעונה הקרובה. ויש מאמנים פנויים שעשו עונות יפות בליגה הלאומית ונראה שלא היו מתנגדים להגיע להפועל פתח תקוה. תביא מאמן מנוסה מר טל, ותלמד ממנו, הרבה יותר הגיוני.

אם זו קבלת ההחלטות של המנהל הספורטיבי והמנכ"ל של הפועל, אז אני מודאג. הרבה מעבר למשמעות מינויו של עמיר נוסבאום.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. עננים

    שותף לתחושות. לא רשמתי שום דבר בפורום כי לדעתי אין מה לעשות עם זה עכשיו לאחר מעשה וחבל לייצר אווירה רעה.
    אני מאוכזב שהרעש סביב הרצון להחתים את איווניר לא עשה את שלו ולא גרם למקבלי ההחלטות להבין שלא לוקחים הימורים בעמדת המאמן. הולכת להיות עונה בעייתית מאוד גם בצד המקצועי וגם מצד הביקורת שתופנה כלפי הכחולה. אפשר רק לקוות שאת הלקחים יפיקו לעתיד.

  2. אוהד כחול

    מי אתה בכלל שתתן ביקורת על אנשים שמקדישים את רוב זמנם למועדון מבלי לבקש שקל? תמשיך לכתוב טורים\פוסטים בזמן שהאנשים האלה קורעים את התחת שלהם במועדון . רציתם שתהיה אחווה כחולה קיבלתם ומה אתה עושה עם זה ? רק לנסות לקלקל ולפלג את הקהל שוב ! אני מתחיל להבין למה מאיר שמיר ברח מהפועל .

  3. אוהד מהלב

    בושה!!! הפועל פתח תקוה זה לא מועדון שעושים עליו ניסויים.
    תתביישו לכם חבורת חסרי מושג.

  4. בנימין

    ניב טל לך הבייתה. אמרת שעומר ורד "לא מועיל מקצועית"… אתה סופר הזוי!!!
    עומר ורד שחקן ענק ולוחם על המגרש 90 דקות
    אחד מעמודי התווך ושותף גדול ההצלחת הקבוצה
    והמינוי של נוסבאום פשוט הלם מוחלט!!!
    מה אתם השתגעתם על הראש?!
    מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו… תמשיכו להרוס ולהרוס
    אני גמרתי עם הפועל פ"ת

  5. ניר

    חייבים להפגין
    אסור לשתוק ולעבור לסדר היום
    אנחנו שותפים בקבוצה
    תשנו את ההחלטה ותמנו מאמן מנוסה
    אנחנו לא נוותר אנחנו גם הבעלים ונו יש זכות

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יו"ר שמתאים לערוץ קבצי אקסל, מנכל שמצכים למתנס, מנהל מקצועי שלא באמת קשור בדם להפועל פת ורק חיפש עבודה.
    למה ציפיתם? עמותה שהבינה שגדול עליה ובגלל זה מדובר בתפוח אדמה לוהט שכל הזמן מחזיקות בו ידיים חדשות. מי שיכול בורח ומשאיר את החרא וההבטחות בלי כיסוי לפראייר הבא תור. זו הבעיה כשאין אבא ואמכ לקבוצה וכל עובד חברת ביטוח משחק אותה שיודע לנהל קבוצצ כדורגל. אכלנו אותה.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עוד החלטה הזויה של חבורה חסרת נסיון. כמו מינו המנכל הקודם הכשלון, כך גם את המנכל הנוכחי שהוא עאלק אוהד וניב טל שהוא עאלק אוהד. מכל שחקני העבר זה מי שמצאתם? שכיר חרב שאינו שחקן בית ושיחק בהפועל דקה וחצי? אגב, איפה הספונסרים הגדולים? פרסומת על הנכנסים זו היתה ההבטחה הגדולה שלכם?

  8. בר

    הבעיה לא המאמן אלא הסגל שיעמוד לרשותו
    לקריספין לא היה סגל טוב לעבוד איתו לכן נכשל.
    הרוב תלוי בשחקנים ולאו דווקא במאמן

  9. ש.אברהם

    חברים יקרים!אין לי היכרות אישית ולא נחשפתי כלל לשם נוסבאום עד למינוי שלו בקבוצה האהודה עלי.אך יותר מתמוה בעיני, איך אגודת פאר כהפועל פתח תקוה מבצעת את אותן טעויות שכבר ביצעה בעבר ואינה מוכנה ללמוד מטעויותיה שלה,ולא מטעויות אחרים ולמנות בכל פעם מאמן ירוק שטרם עבד עם קבוצת בוגרים ולא התבקש לבחור סגל,לקבל החלטות באופן עצמוני ולהיות אחראי על כל המשתמע מאימון קבוצת בוגרים .האם נגזר על הפועל פ"ת להחליף מאמן לאחר מספר מחזורי ליגה ולשלם משכורות למספר מאמנים בכל עןנה.לא מאוחר להודות בטעות כבר בשלב מוקדם ולהמנע מכשלון עתידי חלילה.הפועל פ"ת ראויה למאמן עם נסיון שהוכיח כבר את יכולותיו בקבוצות בהן אימן.
    ש.אברהם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר